4 טיפים לתכנון הטבות ומבצעים אפקטיביים

אחת משיטות השיווק הבסיסיות ביותר היא השימוש במבצעים מיוחדים ובהנחות. שיטה זו מתאימה כמובן גם לשיווק בדואר האלקטרוני.

בין אם אתם מעוניינים לייצר מכירות באופן מיידי ובין אם אתם מחפשים דרך להשגת לידים (הזדמנויות ליצירת קשר עם לקוחות פוטנציאליים), מבצעים והטבות הם כלי יעיל מאין כמותו להשגת מטרתכם. רגע לפני שאתם מתחילים לחלק מתנות וקופונים, מומלץ שתקחו לתשומת לבכם את הטיפים הבאים.

1. דברו בקול ברור

כשאתם מצרפים הטבה מיוחדת לדיוור, נסו לשמור על ניסוח קצר וברור ככל האפשר. שימו דגש מיוחד על הקריאה לפעולה – אם מטרתכם היא שהקורא יקליק על קישור כלשהו, ודאו שהדבר בא לידי ביטוי בעיצוב ההפניה ובכיתוב. חשוב מאוד שלא תשכחו ליידע את שירות הלקוחות שלכם ואת צוותי המכירות בנוגע להטבה שאתם מציעים, אחרת תסתכנו באובדן לקוחות ובפגיעה באמינותכם. הגבילו את משך הזמן שבו ניתן ליהנות מההטבה, וציינו זאת באופן ברור ובולט בדיוור. כך תייצרו תחושה של דחיפות אצל הלקוחות ובהתאם גם תגדילו את מספר המכירות.

2. חשבו על הקהל שלכם

מבצע מיוחד חייב בראש ובראשונה לתת ללקוחות משהו בעל ערך אמיתי ונראה לעין. המפתח להצלחתו של מבצע לקידום מכירות הוא הבנת הצרכים האמיתיים של קהל הלקוחות שלכם. שימו לב שעבור סוגים שונים של לקוחות קיימים סוגים שונים של צרכים, או ליתר דיוק, סוגים שונים של הטבות שייתפסו בעיניהם כבעלות ערך ממשי.

נניח שהעסק שלכם הוא חנות בגדים. ישנם סוגים רבים של חנויות בגדים ולכל סוג יש קהל לקוחות בעל מאפיינים שונים. לקוחות בעלי אוריינטציה תקציבית למשל, שמחפשים מבצעים ומקומות בהם יוכלו לחסוך, יעדיפו בוודאי מבצע של 1+1 בקניית חולצות על פני קבלת כרטיסים להופעה עם ביצוע הרכישה. קהל צעיר יותר שקונה בחנויות טרנדיות יכול לחשוב אחרת. רצוי להגדיר היטב את קהל הלקוחות שלכם ולנסות למצוא את סוג המבצע המתאים להם ביותר. בנוסף, זכרו שתמיד תוכלו לדוור הצעות שונות ללקוחות שונים, על בסיס קמפיין AB testing.

3. כוונו למטרה

חשוב מאוד שלפני שאתם מתחילים לחלק הטבות ולייצר מבצעים, תגדירו לעצמכם מהי המטרה שאתם מקווים להשיג. האם המטרה שלכם היא חיסול מלאי של מוצר מסוים? או אולי מציאת לידים לשירות חדש שאתם רוצים לפתח? אל תפרסמו מבצעים והנחות בגלל שזה מה שהמתחרים שלכם עושים, הקפידו להגדיר לעצמכם מטרות ברורות וקריטריונים למדידת הצלחתו של הקמפיין.

שקלו היטב את ההשלכות של המבצע שאתם עומדים להציע, לבטח אם אתם לא נוהגים להציע מבצעים דרך קבע. פנייה באמצעות דיוור יכולה לייצר תגובה רחבת מימדים, במיוחד כשמציעים מוצרים בהנחות גדולות או בחינם. בצעו את החישובים הדרושים על מנת לוודא שהצלחת הקמפיין תתבטא גם בהגדלת הרווחים של העסק שלכם!

4. שתפו פעולה

היום, על רקע המצב במשק, קיימות הזדמנויות רבות לשיתוף פעולה בין עסקים. נסו לייצר הטבות משותפות שיעזרו לקדם במקביל את שני העסקים השותפים. חנות ספרים יכולה להציע, באמצעות הדיוור האלקטרוני, קופון לקפה חינם בבית הקפה השכן לאחר רכישת ספר. חברה לבניית אתרים יכולה להציע קידום הכולל שירותים של חברה לעיצוב גרפי ועוד. היתרונות הגלומים בשיתוף פעולה בין עסקים הם רבים ומגוונים.

שיתוף פעולה אסטרטגי, שמתאים במיוחד למבצעי קידום מכירות, הוא צירוף ארגוני צדקה וארגונים חברתיים לקמפיין שלכם. בדקו את האפשרות של מבצעים המשלבים עזרה לזולת כמו תרומת אחוז כלשהו מהמכירות לארגון צדקה. כך תוכלו לייצר מסר חיובי ללקוחות בנוגע למחויבותו של הארגון שלכם לקהילה.