הכן את חנותך לעונת החנוכריסמס!

מכירים את הסיפור על זה שקוקה קולה גנבה את חג המולד? האגדה מספרת שקוקה קולה צבעה את סנטה קלאוס בצבעים אדום ולבן כדי שיתאים לצבעי הלוגו שלה ויקפיץ את המכירות שלה – כך נולד הסנטה שאנחנו מכירים היום. המציאות היא כנראה צירוף של מקרים שהתרחש אי שם בשנות ה-30, כאשר בדיוק כשקוקה קולה חיפשה פרזנטור חדש לחורף, התגלה שבתחריטים ישנים שלו, סנטה היה לבוש בצבעי אדום לבן. מאז סנטה מפרסם את קולה, או שקולה מפרסמת את סנטה, תלוי איך תרצו להסתכל על זה.

 כריסמס בחנויות מקוונות

בין כה וכה, זה כבר כמעט מאה שנה שחברות משתמשות בחגים כדי להפיץ את הבשורה שלהם, או יותר נכון למכור את המוצרים שלהם וכך כריסמס הוא בעצם חג אחד גדול של קניות. יחד עם חג ההודיה האמריקאי, חג הרווקים הסיני, יום שישי השחור (Black Friday) ויום שני סייבר (Cyber Monday) עונת חגי החורף הפכה לעונת קניות של כמעט חודשיים במהלכם השוק משגשג והחנויות והצרכנים בשיאם.

נתונים על חיפושים ברשת למתנות במהלך עונת הקניות של שנה שעברה מגוגל

נתוני גוגל

הנתונים של גוגל גם מראים כי בשנה שעברה 40% מהקניות של עונה זו נערכו באופן מקוון  וכמעט 80% מהצרכנים נעזרו במחקר מקוון על מנת לבצע את הקניות שלהם.

יש לכם חנות מקוונת? מצויין! כדי לוודא שאתם לא נשארים מחוץ למירוץ וכדי שתוכלו להפיק את המיטב מעונת הקניות הנוכחית ומהעונות הבאות, הכנו לכם כמה טיפים.

כיצד תוודאו שהאתר שלכם מוכן לחגיגה הגדולה:

קניות במובייל

30% מהקניות המקוונות מתרחשות כיום במובייל. צרכנים כבר לא רק מסתכלים על המוצרים במכשיר המובייל וקונים אחר כך דרך המחשב או אפילו בחנות הפיזית, אלא מבצעים את תהליך הרכישה וביצוע צ’ק-אאוט ישירות דרך טלפונים ניידים. יותר מזה, נתונים מראים שהצרכן הממוצע הופך את תהליך הקנייה באתר ליותר ויותר קצר. כלומר, הצרכנים מבלים מספר דקות בחנות המקוונת שלכם באתר או באפליקציה דרך הנייד שלהם כדי לבצע רכישה ולאו דווקא משוטטים שעות רצופות מהמחשב הביתי שלהם כדי לבצע קנייה.

מה זה אומר מבחינתכם? ודאו שהחנות המקוונת שלכם רספונסיבית למובייל וודאו כי היא עובדת גם במערכות אנדרואיד וגם במכשירי IOS.
ודאו שהנראות של המוצרים שלכם וחווית המשתמש (UX) בחנות המקוונת שלכם בגלישה דרך המובייל לא נופלות ברמתן מאשר בגלישה דרך המחשב הביתי. אלמנטים חשובים בבדיקת חוויית המשתמש יכולים להיות בין השאר נראות העמוד, מיקום התמונות, אוריינטציה, בולטות הקריאה לפעולה, תהליך הרכישה, ועמוד התודה לאחר הרכישה.

צילום מסך מובייל מחנות השוקולד של מקס ברנר:

 מקס ברנר מהנייד

 חנות שוקולד מהנייד

תמונות וסרטונים

הקניות המקוונות הולכות ונהיות יותר משוכללות, חכמות וכמובן גם יותר רווחיות בהתאם לכך. הלקוחות המיועדים שלכם רוצים לדעת מה הם קונים ומה הם מקבלים בתמורה לאגרה. בין אם אתם מוכרים רמקולים ניידים, מעילים, תחתונים, שואב אבק או שולק ביצה, התמונות של המוצרים שלכם צריכות להיות מפתות ובעיקר כמה שיותר מפורטות ומדויקות.

חנות מקוונת של המותג UNIQLO:

חנות של יוניקלו

חנות מקוונת של CASTRO:

חנות של קאסטרו

אבל התמונות זאת רק ההתחלה- הצרכנים רוצים לדעת איך המוצר שלכם עובד ואיך הוא נראה מחוץ לקופסה, זאת הסיבה שסרטוני Unboxing – איך המוצר שלכם נראה מחוץ לקופסה- הפכו ללהיט יוטיובי מבוקש.

יום יום חג

מבצע חורף/סוף שנה/קריסמס/בלק פריידי/ פינק סנדיי – את האחרון המצאנו 🙂 , אבל הנקודה ברורה- אפשר לנצל כל יום בעונה הזאת או בכלל בשנה כדי לעשות מכירה/הנחה/מבצע מיוחד!

הוציאו קופונים לכבוד המאורע, השיקו הנחות סוף שנה והציעו הצעות משתלמות במיוחד בתוך החנות שלכם כמו למשל: מתנה על כל קנייה מעל סכום מסוים, קנה אחד קבל אחד, משלוח בעלות מוזלת, קונים ב-400 ומשלמים 300 ועוד ועוד ועוד… תנו ללקוחות שלכם להרגיש שזאת אכן חגיגה מטורפת, שלא תיגמר עד שהגברת השמנה שרה, או שעד שהלקוחות ירגישו שהם קנו את כל מה שהם רצו.

דומינוס פיצה המציאו לעצמם פנדיי סנדיי עם עיצוב ניוזלטר מזמין במיוחד לכבוד האירוע:

 ניוזלטר דומינוס פיצה

דוגמה למבצע לכבוד יום שני סייבר:

סייבר מנדיי מבצע

שווקו ואז שווקו מחדש

בעונה הזאת ההנחות והמבצעים מציפים אותנו מכל מקום- אנחנו פותחים את המייל ומקבלים ניוזלטר על מבצע, פותחים את הפייסבוק והודעות ממומנות על הנחות מופיעות לנו בצד ובכל אתר שני שאנחנו נכנסים אליו קופץ פופ אפ שמספר לנו מה היום כדאי לנו לקנות. אבל היי, זה עובד. אחרי שכבר השקעתם באתר שלכם, עיצבתם אותו באופן רספונסיבי למובייל, העליתם תמונות יפות של המוצרים שלכם ועשיתם הנחות ומבצעים, מה שנשאר לכם זה שהלקוחות שלכם יידעו שעשיתם את כל זה.

עצבו ניוזלטר מיוחד לכבוד עונת החגים, ובו ספרו ללקוחות שלכם על כל המוצרים שלכם שבמבצע, הטמיעו בו את התמונות או את הסרטונים של המוצרים שלכם והזמינו אותם לחנות. שווקו את המבצע גם ברשתות החברתיות כדי שיגיע לכל האוהדים שלכם ואפילו שלחו פרטים על תאריכי המבצע או על ההנחה בסמס. כך תהיו בטוחים שכל המאמצים שלכם בחנות עצמה ובמצבעים, אינם לשווא.

תשמרו את הלקוחות החדשים שלכם

עונת הקניות היא עונה מוצלחת במיוחד להשגת לקוחות חדשים. הנתונים מראים כי 41% מהרוכשים באינטרנט, רוכשים אצל עסק חדש מה שאומר שזאת הזדמנות נפלאה עבורכם להוסיף לקוחות חדשים:

  • אחרי שכבר הבאתם את הלקוחות לאתר שלכם והם כבר מתעניינים בחנות ובמוצרים שלכם אל תאבדו אותם- צרו אימיילים אוטומטים בעזרת אקטיב קומרס שיישלחו לצרכנים שנטשו את עגלת הקניות שלהם באמצע.
  • צרפו את הנכנסים לחנות או לאתר שלכם לרשימות התפוצה שלכם באמצעות פופאפים של טפסי הרשמה או באמצעות בוקסה של הרשמה לרשימת התפוצה שלכם בעת הקנייה.
  • צרו סדרה של אימיילים מותאמים אישית ואוטומטית ללקוחות החדשים שלכם עם אקטיב קומרס, ועדכנו אותם כמה שבועות או חודשים אחרי הרכישה על מבצעים והנחות, או על מוצרים נוספים שיכולים לעניין אותם.

כך תוכלו להרוויח לא רק מעונת הקניות אלא להפוך את הקונים החדשים ללקוחות קבועים שלכם.

אחרי כל זה עכשיו זה כבר ברור- עונת החגים היא עונת קניות -היא עונת ההזדמנויות- אל תפספסו אותן.

רוצים ללמוד עוד על קניות מקוונות? קבלו 5 טיפים מקצועיים לחנויות וירטואליות

למאמרים נוספים קראו עוד בבלוג של אקטיב טרייל