מוכרים ברשת? כמה רעיונות ליצירת חווית שירות משודרגת

קניות באינטרנט זה הבילוי החדש שלנו! אין ספק ששוטטות בחנויות הווירטואליות הפכה להיות חלק בלתי נפרד מחיינו. אך מה שרבים אינם יודעים הוא שסיכויי הנטישה באינטרנט גבוהים פי כמה מאלו בחנות רגילה ולכן, חנויות ברשת חייבות להשקיע בחווית המשתמש.

להקים חנות וירטואלית זה קל. החלק הקשה הוא להקים מערך שירות ותמיכה מספק שיגבה את הבטחות המוכר בחוויה ממשית. במסע המסורתי אל עבר הרכישה המיוחלת – המתואר בעגה המקצועית כ”משפך” (Funnel), בית העסק מפסיד הרבה לקוחות פוטנציאליים בעודם בדרכם לתשלום. זה טבעי וכבר התרגלנו לזה. אך עדיין, שיפור חווית המשתמש עשוי להשפיע ישירות על אחוזי הנטישה, וכפועל יוצא – על המכירות.

הנה חלק מהכלים שיכולים להקפיץ את איכות השירות:

ההזמנה אונליין – האיסוף נתון לבחירה

לשירות ההזמנות של “דומינוס פיצה” יש אפשרות של משלוח או איסוף במקום. אם בחרתם באיסוף, תוכלו לבחור את מיקום הסניף ואת שעת האיסוף.

חווית משתמש - דומינוס פיצה

השילוב של הזמנה אונליין ואיסוף עצמי מאפשר למזמין לגשת לפיצרייה, אך לחסוך את זמן ההמתנה. בדומינוס פיצה במקרה הזה, השכילו להבין את זה.

המחיר יירד בעוד 3, 2, 1

מחיר הוא פקטור מכריע בהחלטה על רכישה. צרכנים נבונים ידלגו בין אתרים כדי למצוא את המחיר המתאים ביותר עבורם לכן, מה שהאתר Newegg עשה הוא לא פחות מגאוני. לצד המוצר הם הוסיפו כפתור קטן בשם “Price Alert” שמעדכן את הצרכן האם המחיר צפוי לרדת ומתי.

חווית משתמש - newegg

ואף גאוני מזה – כדי לצפות בפיצ’ר הזה הגולש חייב להזין את כתובת האימייל שלו. מדובר במצב בו כולם מרוויחים.

מה גולשים אחרים מחפשים כעת?

מה לעשות, אנחנו מעט עדריים וקונפורמיים. חשוב לנו מה אחרים חושבים, לובשים או רוכשים. כשאנו משוטטים באתרי אי-קומרס, לרוב נתהה מה גולשים אחרים מחפשים באותו אתר.

אתר הקניות וואלה שופס מנגיש את אותה הגברת בשינוי אדרת. במקום להראות לכם במה גולשים צופים כעת, הוא מציג במה התעניינו הגולשים שגם אהבו את המוצר בו אתם מתעניינים.

חווית משתמש - וואלה שופס

יש לי ליד הבית?

אתרי קופונים למיניהם, שמציעים הכל מהכל ובהרבה אזורים, מוכרחים לספק חווית רכישה שונה לכל גולש, מכיוון שמדובר בקהל יעד מאד רחב – ממבוגרים לצעירים, מאזור הצפון ועד לדרום. אתר גרופון לדוגמה, מציג חיפוש גיאוגרפי על גבי מפה, בה מסומנות נקודות הציון של כל הדילים הקיימים באתר כרגע.

חווית משתמש - גרופון

וידאו – כמו בערוץ הקניות

יש שיאמרו שערוץ הקניות הוא מעט פאסה אבל עדיין, צרכנים מעוניינים לצפות במוצר שאותו הם רוכשים, ורצוי מכמה זוויות. ג’יימס מקאבוי מחברת המחקר “פורסטר” טוען שדקה של וידאו שווה לפחות 1.8 מיליון מילים.

קטעי וידאו מפיחים חיים במוצר המוצע ולצערנו, לא הרבה חברות עושות את זה. ערוץ הקניות ממשיך להוביל בתחום הזה גם ברשת, ומשתדל לצרף לשלל מוצריו סרטון, אפילו אחד כזה שמסביר כיצד למרוח ג’ל לפנים.

חווית משתמש - ערוץ הקניות

ערכת ניסיון וירטואלית

הכירו את השחקן החדש שנכנס לפיצ’רים של חווית משתמש בתחום הקניות ברשת. לא מצאתי עדיין אתר בארץ שמשתמש באפשרות המגניבה הזו, אך אני תקווה שהמצב ישתנה. מדובר במעין תא מדידה וירטואלי, שמאפשר לראות את הבגדים על גוף הלקוח.

כרגע חולשת על השוק הזה אפליקציה שנקראת Zugara. באמצעות מצלמת רשת, כל גולש יכול להתנסות בעצמו על עצמו עם המוצרים בהם הוא מעוניין.

האפליקציה אינה מוגבלת רק לחנויות הלבשה מקוונות, למרות שנדמה כי זה הכיוון אליו נושבות הרוחות.

תהיו אמינים

נכון, לפעמים עדיף לתת למוצר לדבר בעד עצמו אך אל תשכחו שאנחנו חיים בעידן בו השינויים גדולים ותכופים ועלינו להתאים את עצמנו, ולא – נישכח מאחור.

חנות השופינג המקוונת Adika לדוגמה, בחרה ליצור אמינות ונאמנות בקרב לקוחותיה ובכל מוצר היא מצרפת גילוי נאות על מידות הדוגמנית כדי שלא לייצר אשליה לנשים שאינן נראות כך. פייר, התרשמנו.

חווית משתמש - adika