גברים ממאדים, נשים מנגה: חשבתם פעם לפצל שליחת מיילים לפי מין הנמען?

דיוור ממוקד: למה כדאי לפצל את רשימות הדיוור ואת הקמפיינים שלכם וכיצד ההבדל בין גברים לנשים בא לידי ביטוי בכל הנוגע לשיווק?

משווקים חכמים יודעים שכל נמען הוא אישיות בפני עצמה ולכן כדאי לפנות אליו בטון כמה שיותר אישי. כמובן שלא ניתן למקד את כל הקמפיינים לכל נמען אינדיבידואלית, אך עדיין, ישנם כמה פילוחים שניתן לעשות כדי למקד את השיווק בצורה נכונה.

בין היתר, ניתן לחלק את קבוצות הנמענים לגילים שונים, למגורים באזורים שונים במדינה, למקצועות או לתחומי עניין, אך אין ספק כי העניין הרב שנוצר בתחום זה הוא כל הקשור בגברים ונשים. מדובר בפילוח פשוט לכאורה, בו מחלקים את רשימות התפוצה לפי מין, אך הדבר הופך למורכב יותר כשניגשים למלאכת כתיבת ועיצוב תכנים לשיווק דיגיטלי.

כך תדוורו לגברים ולנשים בנפרד:

דיוור מפולח לפי מין

רגש vs היגיון

הדעה הרווחת היא שנשים הן יצורים רגישים יותר. פיזיולוגית, זה כנראה נכון. גודל האונה המצחית (prefrontal cortex) של בני האדם משפיע באופן ישיר על עוצמת הרגש ובקרב נשים מסתבר, האונה הזו גדולה יותר מאשר אצל המין הגברי.

אם אנו נאלצים להסיק מסקנות וליישם אותן על דיוור אלקטרוני, הרי שאפשר להתאים את אופי שורת הנושא לגברים ולנשים בנפרד. בקרב נשים לכתוב שורת נושא שפונה לרגש, לדוגמה: “עם חיתולי ###, הילד שלך יודה לך כל יום מחדש” ולגברים, לפנות להיגיון: “90% מהמשתמשים מעידים: חיתולי ### סופגים טוב יותר ממתחריהם”.

דוגמה לשורת נושא שיכולה לעבוד היטב בקרב קהל גברי:

שורת כותרת דיוור מותאמת לגברים

בהגיעכם לכתיבת שורות הנושא, חשבו איך המוצר או השירות שאתם משווקים מציף רגש, וישמו זאת על הדיוורים של קבוצת הנשים. לגבי קבוצת הגברים, חשבו מהם היתרונות הפרקטיים של אותו מוצר והציגו אותם.

שימו לב לזה: 15 דוגמאות לשורות נושא לוהטות

תמונות vs טקסט

מתלבטים כיצד להציג את תוכן הניוזלטר שלכם? אולי הנתונים הבאים יסייעו:

• לפי מחקר שנעשה, גברים נהנים מתוכן יותר הומוריסטי, לעומת נשים, שנמשכות יותר לתוכן לייפסטייל, לדוגמה תמונות נוף ופסטורליה.

• לגברים יש ראייה מרחבית רחבה יותר, בשל גודל האונה הפריאטלית שלהם (parietal lobe). לכן ישנה סבירות גבוהה יותר שתמונות ימשכו את עיניהם ויביאו אותם לידי הקלקה.

• נשים לעומת זאת, יעדיפו תוכן שישפוך אור על המוצר או השירות, בדגש על עדויות של לקוחות אחרים. ממחקר שנעשה בנושא, נמצא כי סיכויי הרכישה יגדלו ל-67% בקרב נשים, לאחר שיקראו חוות דעת על המוצר או הגורם המשווק.

סיפור לקוח: כך אקטיב טרייל עזרה לחברת לופה להגדיל את המכירות

 

 התאימו את שעת הדיוור

הדרך הטובה ביותר להבנת שעת הדיוור האולטימטיבית נעוצה בבדיקות, הרבה בדיקות. כל קהל הוא שונה ומשתנה כמובן, גם לפי אופי הדיוור שלכם. לכן עליכם לבנות AB Testing בו תדוורו את אותו קמפיין בשעות שונות של היום, כדי להגיע לתוצאות המדויקות ביותר.

ועדיין, ממחקר שנעשה על ידי SimpleRelevance עולה, כי לגברים יש נטייה לפתוח את תיבת הדואר האלקטרוני שלהם בשעות היום המוקדמות (04:00-09:00), בעוד שנשים נוטות לבדוק את הדוא”ל בשעות מגוונות יותר לאורך היום (10:00-21:00).

אז מהו הזמן הטוב ביותר לשליחת הדיוור?

שליחת מיילים עם אפקט הלחץ – לא עובד על כולם

לעתים יש צורך בבהילות מסוימת, כדי לקבל את תשומת לב הנמענים. אך מתברר כי זה לא עובד על כולם. שורות נושא כמו “מהרו לפני שייגמר!” יכולות להישמע לכם כמו רעיון נהדר, אך הרפואה הוכיחה כי נשים לא מגיבות טוב לדחיפות.

ההורמון קורטיזול, הידוע בכינויו כ”הורמון הלחץ”, יוצר אפקט שלילי בקרב נשים, משום שהוא נשאר בגופן זמן רב יותר מאשר גברים, מה שיוצר הרגשה פחות נעימה. אם אינכם רוצים שהדיוורים שלכם ייצרו הרגשה שכזאת בקרב הנמענות שלכם, נסו גישה רגועה יותר.

מה לגבי זהות המדוור?

אם כבר בנושאי מגדר עסקינן, חברת CleverTouch בדקה אחוזי פתיחה של כ-13 מיליון נמענים, ומצאה שקמפיינים שנשלחו על ידי אישה הביאו ל-18 אחוזי פתיחה, לעומת 10 אחוזים בלבד בקמפיינים שנשלחו מטעם שם גברי יותר.

דיוור לפי מין הנמען

החלטנו לבדוק את הנושא אצלנו, באקטיב טרייל. קמפיין AB Testing נשלח לכ-1,600 נמענים. קמפיין A נשלח מאת “טל, מנהלת לקוחות”, בעוד שקמפיין B נשלח מאת “יניר, אקטיב טרייל”. שניהם נשלחו לאותה כמות של נמענים עם אותו התוכן.

קמפיין A, שנשלח תחת שם נשי יותר, זכה לשיעורי פתיחה גבוהים מאד של כ-30%, בעוד שקמפיין B הביא לחצי מהתוצאות – כ-15 אחוזים. מדובר בהבדל דרסטי, ובהחלט כזה שיכול להביא לשינוי תפיסתי במהלכי השיווק.

צרו קבוצות דינמיות וממוקדות עם אקטיב טרייל ובדקו את הקמפיינים שלכם עם הכלים המתקדמים שהמערכת מציעה – רק כך תבטיחו לעצמכם גידול תמידי באחוזי הפתיחה.

 

רוצים להוציא ניוזלטר אבל אין לכם רעיון? קבלו 14 רעיונות לדיוור שיווקי.