ספייס אפ יור מייל: איך לתבל את המיילים שלכם עם טכניקות דיוור חריפות

מרגישים שהדיוורים שלכם מתחיל לחזור על עצמם? אתם מתחילים לשעמם את עצמכם? הגיע הזמן לתבל את הדיוורים שלכם!

השיווק באמצעות מייל הולך ומתפתח יחד עם הטכנולוגיה והדיוורים שמגיעים לתיבות הדואר שלנו הופכים להיות הרבה יותר מעניינים, מלהיבים ואינטראקטיבים.

הצורות החדשות של הדיוור מעניקות אין ספור אפשרויות להפוך את האימייל שלכם להרבה יותר מאימייל, ליצור engagement חזק בקרב הנמענים שלכם ואהבה למותג שלכם.

כדי שלא תישארו מאחור עם גרפיקות, תוכן ורעיונות דיוור שהם הכי מלפני חמש שנים, אספנו כמה דוגמאות ועצות עבורכם איך לדוור עם פלפל וכך להגדיל את הקהילה שלכם ולחזק את הקשר עם הלקוחות שלכם.

שאלוני בחירה אינטראקטיביים

אחת הדרכים ליצור engagement בקרב הנמענים שלכם, היא לערב אותם בתוכן שלכם ולשאול אותם שאלות לגבי ההעדפות שלהם והדברים שמעניינים אותם.

מכירים את הקליפ האינטראקטיבי שעשה יוני בלוך לשיר של בוב דילן?

החברה שלו מתגאה בכך שהם הגיעו ל engagement rate של 70%-90%! אחוזים מטורפים שחלק מהם יש לייחס לעובדה שהתוצאה הסופית של מה שהקהל רואה הוא בהתאם לבחירה שלו. הצורה החדשה הזאת של בחירת תוכן היא לא סתם מהנה מאד, אלא שהיא מקנה חווית צפייה/גיימינג/קריאה/רכישה אחרת לגמרי וכן, אפילו אפשר לעשות בה שימוש בדיוור אלקטרוני.

דיוור של תוכן אינטראקטיבי יכול להיעשות בכל מיני דרכים שונות יצירתיות. אחת הדרכים היא שימוש במערכת הסקרים שלנו, שגם בה ניתן להשתמש במגוון צורות:

כך למשל, אם אתם בעלי חנויות אי-קומרס (וגם בעלי חנויות אופליין) אתם יכולים לשלוח ללקוחות שלכם שאלונים לגבי המוצרים שלכם. בהתאם לתשובות שאתם מקבלים, תוכלו להחליט איך לייצר/לשווק את המוצר שלכם, להעניק קוד קופון למי שעונה ו/או לפרסם אחר כך את תוצאות המשאל.

אם יש לכם פלטפורמת תוכן, אתם יכולים לשלוח סקרים בנושאים הקשורים לתכנים שאתם כותבים עליהם. לאחר מכן תוכלו להשתמש בנתונים האלה של העדפות הגולשים על מנת לשפר את התוכן שלכם, או לחילופין כתוכן בעל ערך לגולשים שלכם. כך עשתה חברת טיקסטמאסטר.

חברת טיקטמאסטר (Ticketmaster) היא חברה בינלאומית להפצת הופעות ומכירת כרטיסים. בטקס פרסי ה-MTV האחרון, טיקטמאסטר עשתה מהלך שיווקי שגרף הצלחה ענקית והתבסס כולו על האימייל.

כמה ימים לפני הטקס טיקטמאסטר שלחה לנמעניה אשר קנו לאחרונה כרטיסים להופעה של אחד האומנים המתמודדים בטקסט או שבחרו באתר טיקטמאסטר אמן מועדף עליהם מהמתמודדים בטקסט מייל עם שאלון. בשאלון ששלחה לנמענים שלה, טיקטמאסטר שאלה מי לדעתם תזכה באישה עם הוידיאו הטוב ביותר של השנה, מי יזכה בגבר עם הוידיאו הכי טוב, מי יזכו בוידיאו הרוק הכי טוב ומה יהיה וידיאו השנה. לאחר ההצבעה כל אחד מהמצביעים הגיע לדף עם תוצאות ההצבעה הכוללות.

המייל הזה של טיקטמאסטר שבר עבורם את כל שיאי נתוני הפתיחות שלהם ועלה על אחוז הפתיחות הממוצע של המיילים שלהם ב182% עם 0 אחוזי הסרה. 80% ממי שהצביע פעם אחת (כל פעם ההצבעה היא לקטיגוריה אחרת) והגיע לתוצאות, חזר והצביע פעם שנייה.

 דוגמה של המייל מתוך האיבוק של מובאבל אינק – Movable Ink’s ebook “The Inkredible 5, Best of 2015″:

טיקטמאסטר

מיילים עם גיפים

כל מייל רגיל יכול לקבל שדרוג רציני באמצעות הגיף (GIF- Graphics Interchange Format), התמונה הנעה. במיוחד אם מדובר במיילים תפעוליים וסטנדרטים, הגיפים היא דרך בטוחה לגרוף אוהדים למותג שלכם ולהפוך אותו לעדכני ונכון.

הגיף לא חייב אפילו להיות יותר מדי מתוחכם, מספיק שהוא יהיה קצת משעשע וכבר הוא יתבל לכם את המייל בכך שיגרום לנמענים שלכם לחייך עם קבלת המייל שלכם.  אתם יכולים להשתמש בגיפים מוכנים מראש (אותם ניתן למצוא באתרים כגון Giphy.com) או להכין גיפים בעצמכם עם תמונה שאתם מעלים (את זה תוכלו לעשות למשל ב- makeagif.com).

לגיף בניוזלטר יכולים להיות שימושים שונים:

הגיף המתבל

דרך אחת לשימוש בגיף היא לשדרג מייל סטנדרטי או מייל תפעולי ‘משעמם’ באמצעות תמונה משעשעת הקשורה לנושא עליו אתם כותבים וכך להפוך את המייל למצחיק וחמוד.

דוגמה כזאת ניתן למצוא במיילים שונים של תודה על ההרשמה- כך למשל במייל תודה על ההרשמה של הבלוג Help Scout, בלוג שעוסק בנושאי שיווק. מייל בתחילת המייל יש גיף שמבשר על תחילתה של ידידות נפלאה, שכבר הופך את המייל לחביב ומשעשע ועושה חשק להמשיך לפתוח  ולקרוא את המיילים בפעמים הבאות:

Help Scout email1

scout gif

Help Scout email2

שימו לב גם לתמונה השנייה במייל, שמזמינה את הלקוחות לצפות ב-welcome video. יש כל מיני שיטות להטמעת וידיאו במייל אך הן מעט מורכבות, בינתיים מה שעושות רוב החברות זה לשים תמונה מתוך הסרטון שהם יצרו עם כפתור פליי באמצע, שיוצר את האשליה שאם נלחץ על הכפתור הסרטון יתחיל. במקום זאת, לחיצה על הכפתור מובילה לעמוד אינטרנט של האתר הכולל את הסרטון. זו שיטה קצת מטעה, אך אין ספק שהיא יעילה, אז תשקלו בעצמכם אם אתם רוצים להשתמש בה.

הגיף השיווקי

הצורה שבה תשמשו בגיף תלויה לחלוטין בצרכים שלכם. חברות תיירות למשל, כמו ארקיע לדוגמה, עושות שימוש בגיפים כדי להראות את האתרים שהם מפרסמות בתמונה אחת מתחלפת:

ארקיע כותרתארקיע

הגיף האסתטי

אפשר כמובן גם להשתמש בגיף על מנת להוסיף אסתטיקה ולשפר את הגרפיקה, כך למשל בתוך מייל של מותג האופנה STORY שהשתמשו בגיף של צבעים מתחלפים על מנת לשדרג את המייל שלהם ולהעניק תחושת חגיגיות :

סטורי כותרתstory

גיף הנחה

חברות ומותגים בעלי חנויות אונליין משתמשות בגיפים לייצר אינטראקציה עם הקהל וכך לקדם מכירה תוך שימוש בגיף של “בחר את ההנחה שלך”.

כך למשל עושה מותג DIAMOND CANDLES האמריקאי, כאשר בלחיצה על הגיף, הנמען מועבר לעמוד החנות ולבסוף יכול גם לגלות מה ההנחה שלו:

Diamond candles headerגלגל את הגלגל

דיוור אינטראקטיבי בזמן אמת

דיוור בזמן אמת היא הדרך הכי מוצלחת שיש לדוור!

אחת הדרכים לדוור בזמן אמת היא הפעלת טריגרים קבועים מראש, כגון קופונים הנשלחים לנמענים חדשים שהצטרפו לרשימה שלכם או תזכורות ללקוחות שלכם להשתמש במערכת שלכם לפני שנגמרת להם תקופת הניסיון. הדיוור בזמן אמת מתאפיין בזה שהוא נשלח לנמען בדיוק בזמן  הנכון, מתי שהוא זקוק לזה ורוצה את זה (בין אם הוא יודע את זה או לא). דיוור בזמן אמת גם יכול להיות דיוור פרסונלי שנשלח לנמענים לקראת אירוע מיוחד שהם ציינו בטופס ההרשמה כגון תאריך יום ההולדת שלהם או יום נישואין.

אבל דיוור בזמן אמת לא מתחיל ונגמר בטריגרים. דיוור בזמן אמת רלוונטי מאד גם בזמן אירועים חברתיים או תרבותיים שיש סיכוי רב שהנמענים שלכם לוקחים חלק בהם.

דוגמה לכך היא המייל ששלחה חברת Parkme- אפליקציה להזמנת מקום חניה הפועלת בניו-יורק, ביום הבכורה של הסרט החדש “מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר”. החברה כתבה במייל ” הזמנתם כרטיסים מראש לבכורה, לא תזמינו גם חניה?” ושמה במייל מם עם תמונה מתוך מלחמת הכוכבים.

parkme

אחת הדוגמאות הכי מוצלחות לדיוור אינטראקטיבי בזמן אמת הוא מייל של חברת Litmus, שבין היתר עורכת כנסים שנתיים בינלאומיים לעיצוב אימייל. במהלך הקידום של הכנס לשנת 2015, החברה שלחה למשתתפי הכנס אימייל הכולל לייב פיד של הטוויטים שכוללים את ההאשטג #TEDC15. המייל בעצם הזמין את הנמענים שלו לצייץ בטוויטר על הכנס, וכל ציוץ כזה הופיע ישר במייל עצמו, עם לחיצה על ‘רענון’:

צפו כאן במייל המלא

live tweeter feed

החברה מספרת כי היו בסך הכל מעל למעלה מ750 טוויטים עם האשטאג במהלך 24 השעות הראשונות לאחר שליחת המייל ושהמייל הביא להם 4000 מבקרים חדשים לאתר ומעל ל-1000 לידים חדשים!

אין ספק שדיוור אינטראקטיבי, דיוור בזמן אמת ודיוור עם גיפים מקפיצים את עולם הדיוור האלקטרוני בכמה וכמה מדרגות.

אם חיפשתם דרך לתבל את הדיוורים שלכם, זו הדרך הנכונה והאפשרויות כפי שאתם רואים ממקצת הדוגמאות שטעמנו למעלה, הן כיד הדמיון הטובה בעיניכם. אל תתביישו לתקשר עם הנמענים שלכם בצורה יצירתית, עם קצת תעוזה- תוכלו לקצור תשואה משמעותית לאורך זמן.

הישארו מעודכנים בעולם הדיוור האלקטרוני! קראו עוד בבלוג שלנו

תדוורו נכון- הנה למשל 15 טעויות שמחרבשות לכם את הקמפיינים