מיוחד לפורים: דף הנחיתה שהתחפש

היי.

אני דף הנחיתה שלך.

newsletter designs

אתה ודאי מכיר אותי מאיפשהו, אפילו אם אינך יודע זאת, קידמתי את פניך כמעט בכל אתר שביקרת בו.

נפגשנו באתר החדשות האהוב עליך, נפגשנו כשרצית להזמין כרטיסים לסרט, נפגשנו אפילו פעם או פעמיים בפייסבוק.

אתה בטח תוהה – מה דף הנחיתה הזה רוצה ממני?

למה הוא עוקב אחרי לכל מקום? איך הוא יודע מה אני מחפש?

אז בוא, שב רגע. אסביר לך בדיוק.

תמיד אמרו לך שרושם ראשוני קובע מה יחשבו עליך, שהרושם הראשוני עליך נקבע תוך מספר שניות ושלרוב – קשה לשנות אותו. יש רק הזדמנות אחת לקבוע רושם ראשוני, ולכן כדאי לנצל אותה בצורה הטובה ביותר.

כאן אני נכנס לפעולה.

דף הנחיתה שלך.

מבט קצר לעברי יקבע האם הלקוח, הגולש או קורא הפוטנציאלי שלך יממשו את הפוטנציאל ויעברו את המשוכה, בדרך אל היעד הסופי אליו תרצה שיגיעו. אם תשכיל לעצב אותי בצורה הכי נעימה, הכי נגישה והכי אטרקטיבית, תוכל למקסם את היעדים שהצבת לאתר שלך ויותר מכך – תוכל להגביר את התנועה באתר ולהגדיל משמעותית את הטראפיק שלו.

כן, אני יודע, אתה שואל את עצמך – איך אני עושה את זה?

או! אני שמח ששאלת.

התשובה שלי תתמקד בגורם אחד שיכול להרים או להפיל את דף הנחיתה שלך: עיצוב.

ולא סתם עיצוב, אלא עיצוב רלוונטי ועדכני, כזה שיקרוץ לגולש ויהיה אקטואלי לזמן הגלישה.

ניקח לדוגמה את החג האחרון – חג פורים, חג גדול לילדים, אבל לא רק, אלא גם לעולם השיווק בכלל ולדפי הנחיתה בפרט.

פורים הוא חג אידיאלי לשיווק מכיוון שהוא אוצר בתוכו אינסוף אפשרויות ביניהן משחקי צבע וגדלים. וכשהכל מזמין ושמח, הגבולות נפרצים והחוקים מתמוססים.

איך לעצב דף נחיתה שיהיה גם פורימי ועליז אבל גם קריא, ברור ואסתטי?

הנה מספר טיפים:

1. נסה להשתמש ברקעים שמחים, אבל לא מקושקשים מדי. אל תפחד מצבעים או מתבניות, אבל הימנע ככל האפשר מרקעים המורכבים ממספר רב של צבעים, מצבעים חזקים או צעקניים מדי ומניגודים חזקים בין הצבעים. המטרה בסופו של דבר, היא לגרום לגולש לרצות להמשיך לגלוש, לא לגרום לו לכאב ראש.

תבניות עיצוב לפורים

2. נסה לתמצת את כמות הטקסט בדף למינימום ההכרחי. ננסח את המשפטים עם כמה שיותר אינפורמציה – אבל בכמה שפחות מילים.

איך?

נסח את המשפט אותו תרצה להכניס לדף הנחיתה. כעת נסה לקרוא אותו שוב. האם ישנן מילים שתוכל לוותר עליהן? כלומר, מילים שבלעדיהן משמעות המשפט לא תשתנה והוא יישאר ברור ומובן.

3. השתמש באייקונים צבעוניים ונקיים הקשורים לרוח החג כמו מסיכות ורעשנים. אבל, וזה אבל חשוב – אל תעמיס באייקונים ובאיורים. עומס רב יסיט את תשומת לבו של הגולש מהמטרה המרכזית שלך ויגרום לו ללכת לאיבוד בתוך עדלאידעת הנחיתה שעיצבת. שימוש במספר אייקונים מצומצם יקשר את דף הנחיתה לרוח החג ויעודד את הגולש להמשיך ולראות מה יש לך להציע עבורו ביום שמח שכזה.

דוגמאות לתבניות עיצוב לפורים

4. נצל את יתרונות הטיפוגרפיה. גופן מתאים והיררכיה טיפוגרפית חכמה הם הסוד לדף נחיתה מוצלח ויעיל. השתמש בפונטים ברורים וקריאים והימנע מאלו המקושקשים. הם יכולים לפגום ברמת הקריאות של הטקסט. הגדל והדגש מסרים שתרצה כך שעין הגולש תקלוט אותם בקלות ובמהירות.

דוגמא לטקסט לפורים

5. דאג ללינקים והפניות במיקום מרכזי ובולט בדף. הרי זוהי הסיבה שלשמה התכנסנו, לא? הגולש צריך לזהות את הדלת לשלב הבא בקלות. אם תידרש עבודה רבה למציאת הקישור לאתר שלך – הוא יאבד סבלנות וימשיך ליעדים אחרים.

6. החלט מהו הקונספט העיקרי של דף הנחיתה שלך והשתדל לדבוק בו. החלט על סגנון מסוים או על קו מנחה והשתדל שלא לסטות ממנו. סגנונות רבים ושונים בדף אחד יגרמו לגולש להתבלבל ולאבד כיוון, יעמיסו על הדף ויתקשו לשרת את המטרה שלך.

דוגמאות לטקסט לפורים

לסיכום

חג פורים הוא חג גדול לילדים, למבוגרים, למעצבים ולמשווקים. יום שבו אפשר להתפרע באמת, לתת דרור לכל הרצונות הנסתרים ולהיות, רק ליום אחד, משהו שאתה לא. החוכמה היא לדעת לעשות זאת בצורה הכי נכונה עבורך ועבור האתר שלך, לרתום את נפלאות העיצוב לטובתך ולזכור שכשהחג יעבור – חוזרים לשגרה.

בהצלחה!

 

* פוסט אורח: נכתב על ידי יונית אגרון, מעצבת גרפית.