Get in formation: הפורמט לכתיבת פוסט מצוין

כמדוורים אלקטרוניים אתם בטח כבר יודעים כמה חשוב שיהיה לכם תוכן מצוין להציע לגולשים אצלכם באתר ולנרשמים שלכם.

במחקר אמריקאי נמצא כי משווקים ששמו את הבלוג שלהם בסדר עדיפות גבוה זכו ל ROI (החזר על השקעה) פי 13 יותר גבוה (Stateofinbound).

הדרך הכי טובה להפיץ את התכנים שאתם כותבים בבלוג היא כמובן בניוזלטר שאתם שולחים, שברוב הפעמים יהווה מעין הקדמה למאמר המופיע בבלוג שלכם. התוכן שאתם מפנים אליו מהניוזלטר חייב להיות איכותי כדי שהנמענים שלכם יאהבו את הדיוורים שלכם וכמובן את המותג שלכם.

 איך כותבים פוסט מוצלח לבלוג?

writing

בפוסט הבא ניתן לכם את הפורמט המנצח לכתיבת פוסט מוצלח לבלוג. ברגע שיש לכם את הפורמט הנכון, כל השאר תלוי בכם. כמובן שאתם יכולים לשחק קצת עם הפורמט, אבל אלו הם הנקודות המרכזיות שיש להקפיד עליהם ליצירת הפוסט המצוין הבא שלכם שיביא לכם טראפיק ויגרוף לכם לידים.

כותרת ראשית

הכותרת היא החלק הכי חשוב בפוסט שלכם. היא מה שיגרום לנמענים שלכם להיכנס לפוסט ולקרוא אותו. למרות שהכותרת היא הדבר הראשון שקוראים, היא הדבר האחרון שכותבים. כמובן שאם לפני כתיבת הפוסט עלתה לכם כותרת משגעת, כתבו אותה מיד כדי שלא תשכחו אותה, אבל כשאתם מסיימים לכתוב את הפוסט שלכם בדקו שוב אם אכן הכותרת מתאימה ונכונה. חשבו על כמה רעיונות אפשריים לכותרות ואם יש לכם עם מי להתייעץ, התייעצו; כותרת שיכולה להיראות לכם מטופשת תישמע נהדר לדעת חברי הצוות שלכם ובמקרה הרע ההיפך יהיה הנכון J

אל תהססו להשקיע זמן בכתיבת הכותרת, יש הטוענים שצריך להשקיע יותר זמן במחשבה על הכותרת מאשר בכתיבת הפוסט, אנחנו לא בטוחים אבל אין ספק שיש להקצות זמן מכובד גם לה. הכותרת צריכה להיות מסקרנת ולספר בכמה מילים במה עוסק הפוסט.  במיילים שלכם, אתם יכולים לעשות AB טסטינג, או אפילו להשתמש במספר כותרות לאותו ניוזלטר, אבל בפוסט, מצאו את האיזון בין כותרת שמגלה יותר מדי לכותרת שמסתירה יותר מדי.

טיפ אחרון בנושא הכותרת, הוא לחשוב על רעיון לכותרת במקומות לא שגרתיים. על הרעיון לכותרת הכי מוצלחת שכתבתי עד עכשיו חשבתי במקלחת. לפי מחקרים, במקלחת מתקבלים הרעיונות הכי יצירתיים כי המוח שלכם ריק והוא לא בלחץ.  יותר בדרך כלל, כשמנסים ממש ממש ממש קשה פשוט לא מצליחים, ככה זה חוק מרפי, אז אם אין לכם רעיון לכותרת מדליקה פשוט עברו הלאה וחזרו אליה מאוחר.

ישנן כל מיני נוסחאות לכתיבת כותרת מוצלחת; כותרות עם מספרים בדרך כלל עובדות טוב ומומלץ להשתמש בתארים עם מילים ‘חזקות’. בנוסף, ישנם כל מיני כלים שיכולים לעזור לכם לחשוב על הכותרות כמו למשל Portent’s content idea generator (הכלי אמנם באנגלית אבל יכול לתת לכם רעיונות שאחר כך תתרגמו לעברית או לשפה שבה אתם כותבים).

פסקת פתיחה

פסקת הפתיחה צריכה גם להיות מושכת ומסקרנת אך גם עניינית ותיאורית. בפסקת הפתיחה ניתן לספר סיפור אישי כלשהו או אנקדוטה, להעניק פרט מידע או עובדה מעניינים ואז להסביר על מה הפוסט הולך להיות. הפסקה לא צריכה להיות ארוכה, פסקת פתיחה קצרה וקולעת יכולה להיות מצוינת כי כאמור היא רק הפתיחה.  אתם יכולים גם לחשוב על תמה כלשהי או על סיפור שיתחילו בפסקת הפתיחה ושתמשיכו להתייחס אליהם לכל אורך המאמר .

תמונה

אחרי פסקת הפתיחה מומלץ לשים תמונה נחמדה, זאת יכולה להיות תמונה הומוריסטית או גיף, הקשורה ישירות לנושא של הפוסט או לפסקת הפתיחה. אם אתם מפיצים את הפוסטים שלכם גם ברשתות החברתיות, כדאי לכם להשתמש בתמונה שתתאים לכם גם אחר כך לצרכים אלו.

הקפידו על זכויות יוצרים וחפשו תמונה מתאימה במאגרי התמונות. יש כל מיני מאגרי תמונות חינמיים, כגון למשל pixabay, ABSFreePic ועוד) ומאגרי תמונות בתשלום שאתם יכולים להשתמש בהם כגון: 123trf, bigstockphoto, shutterstock ועוד.

גוף הטקסט

הגענו לחלק המרכזי, התוכן של הפוסט שלכם. אם התוכן שלכם טוב או לא זה קשור בעיקר לנושא ולרמת העומק והידע שאתם משקיעים בו.

אורך טקסט של פוסט בדרך כלל נע בין 500-1500, אבל יש דיונים וויכוחים ארוכים ברשת לגבי מה האורך האופטימלי לפוסט. יש כאלה שטוענים שכמה שיותר ארוך יותר טוב ואוהבים לכתוב פוסטים מושקעים של עד 3000 מילים. לעומתם, יש מי שאוהבים  לכתוב פוסטים במנות קטנות אך קולעות וכך למשל יכולים גם לכתוב סדרה שלמה של מספר פוסטים באותו נושא, אך כל פוסט ינוע בין 400-700 מילים.

נושא הפוסט קשור כמובן לתחום עליו אתם כותבים, אולם הנושאים הפופולריים לכתיבת פוסט, הנושאים שעובדים הכי טוב, הם בין היתר: טעויות בתחום, רשימות מכל מיני סוגים, מדריכי  How to ובאופן כללי טריקים, טיפים ועצות.

מה שחשוב הוא שתכתבו על נושא שיש לכם מה להגיד עליו, שיכול לתרום לקהל היעד שלכם, ללקוחות שלכם ושהוא בתוך תחום המומחיות או העניין שלכם. כתבו טקסט שהיה מעניין אתכם לקרוא, כזה שאתם הייתה נהנים ממנו. ערכו את הטקסט, עברו עליו לפחות פעם או פעמיים והקפידו על הגהה- גם הטעויות הקטנות יכולות לפגום במקצועיות שלכם מול הקוראים.

כותרות משנה

השתמשו בכותרות משנה כדי להבליט את הנושאים שאתם עוסקים בהם במאמר וכדי לחלק את הטקסט שלכם לפסקאות.  כותרות המשנה מקלות על הקריאה של המאמר שלכם הן ויזואלית הן טקסטואלית והן מנגישות את קריאת המאמר לבעלי מוגבלויות. בנוסף, הן מאפשרות לכם להבליט נושאים מסוימים, כך שאם קורא מסוים מעוניין לקרוא רק תת נושא אחד שכתבתם עליו ואין לו סבלנות לקרוא את כל המאמר, הוא יוכל להגיע אל הנושא הזה בקלות.

עזרים ויזואלים נוספים

אם המאמר שלכם נוגע בנושאים שאתם יכולים להדגים, מומלץ להוסיף תמונה אחת או שתיים, או אפילו יותר בין פסקה לפסקה. מלבד תמונות, ניתן גם להוסיף אינפוגרפיקות, גיפים או סרטונים מתאימים שיכולים לתבל לכם את הטקסט ולשדרג את הפוסט שלכם.

כפתורי קריאה לפעולה ולהרשמה

סיימתם את הפוסט? הזמינו את הקוראים לקרוא פוסטים נוספים שכתבתם או להירשם לניוזלטר/לשירות שלכם. בין אם בכפתור קצר ובין אם בשורה שלמה, כתבו קריאה לפעולה ולהרשמה שהיא מזמינה וברורה, ומסבירה לקוראים מה הם הולכים לקבל.

אם אתם רוצים, ישנם גם כלים ופלגאינים של קריאה נוספת שיאפשרו לכם לשים באנר בעמוד הפוסט שלכם עם הצעות למאמרים נוספים לקוראים שלכם.

בנוסף, אל תשכחו להוסיף אפשרות לשתף את התוכן שלכם ברשתות החברתיות. בחרו מהם הרשתות החברתיות הכי רלוונטיות לשיתוף התכנים שלכם ושימו כפתורים בולטים ונוחים לשימוש שהקוראים שלכם יוכלו לשתף אותם בקלות.

טיפ אחרון לפני שאנחנו מסיימים הוא לגבי לינקים ומילות מפתח

החליטו מראש על מילות המפתח שאתם הולכים להשתמש בהם במאמר, שהן קשורות ישירות לנושא המאמר שלכם ושלבו אותם באופן אורגני בטקסט שלכם ובכותרות המשנה, כדי שמי שמחפש מאמרים טובים בנושא שכתבתם עליו, ימצא את המאמר שלכם. שימו לינקים למאמרים אחרים שכתבתם וקשרו לתכנים אחרים שיש לכם להציע לקוראים.

עכשיו המאמר מוכן ויש לכם פורמט מובנה לכתיבת פוסט מצוין!

תהיו סבלניים. יצירת טראפיק לאתר שלכם או לשירות שלכם באמצעות תוכן מוצלח לא קורית ביום אחד. תוכן טוב מביא לידים וטראפיק, אבל זה לא יקרה בפוסט מוצלח אחד וגם לא בשניים. היו עקביים בכתיבת התוכן שלכם ואחרי כמה זמן תראו איך אתם צומחים וגודלים.

הכנו לכם אינפוגרפיקה לכתיבת פוסט, שמרו אותה והשתמשו הבא בכתיבת הפוסטים הבאים שלכם:

אקטיב טרייל: אינפוגרפיקה לכתיבת פוסט

אתם מוזמנים לקבל רעיונות לכותרות לניולזטרים שאתם שולחים לנמענים שלכם

קראו עוד טיפים בבלוג שלנו