כך תיצרו קריאה לפעולה שלא ניתן לעמוד בפניה

קריאה לפעולה היא אחד האלמנטים המרכזיים בעיצוב ופרסום של דפי נחיתה ודיוור אלקטרוני. היא צריכה להיות מפתה, מזמינה וברורה, אחרת- היא פשוט לא תעבוד.

קריאה לפעולה היא אחד מהאלמנטים החשובים ביותר בדיוור האלקטרוני ובדף הנחיתה שאתם יוצרים על מנת להמיר לידים. שינוי קל בניסוח או בעיצוב יכול לעתים להעלות את מספר המקליקים בצורה דרסטית ולגרוף לכם עוד כמויות של לידים. כשגוגל לדוגמה שינו את הרקע של הקריאה לפעולה שלהם לכחול לפני כמה שנים, גדל מספר המקליקים על הקריאה לפעולה שלהם ב50.5%!

קריאה לפעולה

בין אם זה טופס הרשמה בניוזלטר, בדף נחיתה, לחיצה לרכישה או למידע נוסף, הקריאה לפעולה היא מה שגורמת לקמפיין להצליח. הקריאה לפעולה היא גם פקטור משמעותי בחווית המשתמש- קריאה לפעולה מוצלחת מבהירה לגולש בדיוק מה קורה ברגע שהוא מבצע את הפעולה.

כך תיצרו קריאה לפעולה אטרקטיבית, שלא יהיה ניתן לעמוד בפניה:

כוחה של המילה

קריאה לפעולה צריכה לענות על אחת או יותר מהשאלות הבאות: מה הנמענים צריכים לעשות, להיכן הקישור יוליך אותם או מדוע כדאי להם ללחוץ על הקישור. קריאה לפעולה שמנוסחת היטב תענה על כל שלוש השאלות הללו במילה אחת בלבד או במספר מילים מצומצם.

כשמגיעים לכפתורי הקריאה לפעולה, אין ניסוח אחד מוצלח שיקלע לטעמם של כל הנמענים. כדאי לכם לנסות קריאות לפעולה שונות ולהבין איזה ניסוח מתאים יותר לקהל היעד אליו אתם פונים. אם אתם מעצבים את הקריאה לפעולה שלכם במסגרת עיצוב ניוזלטר, אתם יכולים לעשות AB טסטינג רק על כפתורי הקריאה לפעולה וכך לראות איזה (CTA  (Call To Action מובילה ליותר לחיצות.

בכתיבת הטקסט לכפתור הקריאה לפעולה ישנם מספר אלמנטים שכדאי להתחשב בהם:

שימוש בשאלות/שמות/פעלים

לעתים עדיף לא לשאול שאלות מיותרות ולהתמקד בתוצאה. שימוש בשאלה יכול להיות מפתה, אולם קריאות לפעולה עמומות מדי או “שיווקיות מדי” יכולים לגרום להתנגדות מצד הגולשים.

הניסוח של הקריאה לפעולה תלוי בפלטפורמה שלכם ואל תשכחו שאת רוב הטקסט אתם כותבים מחוץ לקריאה לפעולה. בין אם מדובר בדף נחיתה, בטופס הרשמה קופץ, או בקריאה לפעולה בתוך ניוזלטר, את רוב הטקסט שלכם אתם כותבים מחוץ לכפתור עצמו, בכותרת או בבלוק טקסט, כאשר הכפתור מהווה את “סגירת העסקה”.

זאפה בניוזלטר שלהם שמבשר על ההופעה הבאה של אביב גפן, משתמשים בקריאה לפעולה מדויקת וברורה, “כרטיסים”:

אביב גפן

הקריאה לפעולה בניוזלטר של מיקסקלאוד (פלטפורמה לשמיעת מוזיקה),  “Play All”, פשוטה ומוצלחת:

מיקסקלאוד

זכר/נקבה

אם הקריאה לפעולה שלכם מנוסחת בלשון זכר בלבד, ייתכן שהיא תנכר חלק מהקוראות. במקרה כזה, כדאי להעדיף שימוש בלשון רבים (“לחצו כאן”) או שם עצם כללי, על פני שימוש בלשון זכר (“לחץ כאן”) ועל פני הניסיון לרקוד על שתי חתונות (“לחצ/י כאן”).

ברליץ מפרסמים עמוד נחיתה עם קריאה לפעולה ברורה וטובה יחסית, אולם במקום לכתוב “קבל הצעה” הם יכלו לכתוב “לקבלת הצעה”, “הצעה” או “קבלו הצעה” וכך לפנות לנשים ולגברים כאחד:

ברליץ

אורך

כמה מילים יש בקריאה לפעולה שלכם? קריאות לפעולה נוטות להיות קצרות, והמשתמשים מצפים לכך. אם הקריאה לפעולה שלכם ארוכה מדי, ייתכן מאוד שזה פוגם ביעילותה.

 “לקבלת הצעה” “לרכישה” “להרשמה” הן קריאות לפעולות מדויקות, ברורות וקצרות והן בדרך כלל עושות את העבודה.

עיצוב ומיקום- חווית משתמש נכונה

המיקום של הקריאה לפעולה הוא קריטי ומשאיר לכם מרחב רב להתנסות. האם הקריאה לפעולה ממוקמת בראש הקמפיין? בצד? מה היחס בינה לבין אלמנטים נוספים בדף? כדי לקבוע את המיקום האופטימלי, עליכם להתייחס לשלושה אלמנטים בסיסיים:

היחס בין הקריאה לפעולה לבין שאר הקמפיין

שאלו את עצמכם כמה מרווח לבן כדאי להשאיר בין הקריאה לפעולה לבין הטקסט והתמונות שבקמפיין? האם המיקום שבחרתם מבליט את הקריאה לפעולה? האם הקריאה לפעולה היא הדבר הראשון שהגולשים נתקלים בו כשהם פותחים את הקמפיין או שעליהם לגלול מעט בשביל לראות אותה?

לכל בחירה יש יתרונות וחסרונות, ובחירה נכונה תלויה בגורמים רבים. חשוב כמובן שהקריאה לפעולה תהיה בולטת, אך יש להבליטה מבלי להיראות מתאמצים מדי, מה שעלול כאמור לדחות את המשתמשים.

מספר קריאות לפעולה

אין שום סיבה שהקריאה לפעולה תופיע רק פעם אחת בקמפיין. ייתכן שישתלם לכם לשתול קריאה לפעולה גדולה וברורה מצד ימין למשל, אבל לספק גם קישורים לאתר כחלק מהטקסטים בקמפיין.

בדפי נחיתה באורך של יותר מגלילה אחת למשל, רצוי לכלול את הקריאה לפעולה גם בראש העמוד וגם בסופו.

אזור בקמפיין

קריאה לפעולה יכולה להופיע במגוון מקומות שונים. היא יכולה להופיע בראש הקמפיין או בפרה-הדר, בתפריטים או בפוטר, בתוך הטקסט או לצדו. אחד הדברים שכדאי לשקול הוא כיוון הקריאה.

אם אתם כותבים בעברית, אנשים יעברו על הטקסט שלכם מימין לשמאל. במקרה שהטקסט מסביר מדוע כדאי ללחוץ על הקריאה לפעולה, כדאי שהיא תופיע משמאל לטקסט ולא מימינו.

בקמפיין ניוזלטר, כדאי מאוד גם לקשר תמונות וכותרות, מכיוון שגולשים נוטים ללחוץ עליהם.

צבע, גודל וצורה

גודל הכפתור, צורתו, הצבע שבחרתם, גודל הגופן ושימוש באייקונים – כל אלה יכולים לשנות את שיעור ההמרה שלכם בצורה משמעותית.

גודל כפתור הקריאה לפעולה משפיע על הדומיננטיות בתוך הקמפיין וגם בחירת הצבעים חשובה. בחרו בצבע שונה מהצבע של שאר הקמפיין, אבל נסו לשמור על צבע שקשור למותג שלכם.

קחו לדוגמה את הקריאה לפעולה בעמוד הבית של פינטרסט (Pinterest), המוטמעת בתוך טופס הרשמה. טופס ההרשמה הוא על רקע צבעוני, שמצליח לתפוש את המהות הצבעונית והרב-גונית של פינטרסט.

רקע טופס ההרשמה הוא בשחור לבן ואילו כפתורי הקריאה לפעולה עצמם הם בצבעים בולטים – כחול ואדום. כחול הוא הצבע של הכפתור להרשמה דרך פייסבוק, כאשר כחול הוא גם צבע המותג של פייסבוק. אדום הוא הצבע של הכפתור להרשמה רגילה, כאשר אדום הוא צבע המותג של פינטרסט.

פינטרסט

אם הקריאה לפעולה שלכם היא תמונה או כפתור, סביר להניח שהיא תהיה אפקטיבית יותר מאשר טקסט. עם זאת, זכרו שלפחות חלק מהנמענים לא יראו את התמונות שבקמפיין. כדאי להשתמש בטבלאות HTML ובצבעי רקע, כדי ליצור גרסת HTML של הכפתור, שתיראה גם אם הכפתור לא יוצג. היא לעולם לא תהיה יפה כמו כפתור מעוצב היטב, אבל לפחות כל הנמענים יוכלו לראות אותה.

דוגמה מוצלחת לקריאה לפעולה שכוללת את כל המאפיינים שדיברנו עליהם, היא בדף הנחיתה של דרופבוקס, DropBox:

המשפט “Dropbox works the way you do” שהוא הכותרת של העמוד והמשפט הבולט ביותר בו, מפתה את הגולשים. כיוון הקריאה הוא מצד שמאל, כך שלאחר הכותרת, הדבר הבא שתופש את תשומת ליבנו, הוא כפתור  הקריאה לפעולה שצבוע בצבע תכלת, צבע המותג של דרופבוקס.

הכפתור הוא חלק ממכלול הטקסט ומופיע לצידו כחלק ממכלול, כך שיחד המשתמשים מקבלים את התמונה השלמה. לבסוף, הכפתור משתמש בטקסט קצר וברור ומציין פרט מהותי- ההרשמה היא בחינם!

דרופבוקס

בנוסף, דף הנחיתה, שהוא גם דף הבית של דרופבוקס הוא באורך של מספר גלילות. בסוף העמוד על כן, יש טופס הרשמה נוסף עם קריאה לפעולה נוספת:

קריאה לפעולה נוספת

מלבד קריאה לפעולה, איך בנויים דפי הנחיתה שלכם? כך תגדילו את כמות הלידים באמצעות בנייה נכונה של דפי נחיתה

למאמרים נוספים, היכנסו לבלוג שלנו.