פרסונליזציה וקבוצות דינמיות

פרסונליזציה – למה זה טוב וכיצד אפשר להשתמש בזה?

אתם הולכים ברחוב. מישהו צועק משהו. אתם לא בטוחים למי, אז אתם ממשיכים ללכת. פתאום הוא קורא בשמכם. אתם מסתובבים. הוא הצליח לעורר את תשומת לבכם. פרסונליזציה של קמפיין הדיוור האלקטרוני שלכם עובדת בצורה דומה מאוד. כשאנו מרגישים שמסר כלשהו מיועד אלינו, אנחנו נגיב לו טוב יותר. שיעור פתיחת האימיילים הוא גבוה יותר, למשל, כשבשורת הנושא מוזכר שמו הפרטי של הנמען, ואנשים לוחצים יותר על קישורים בקמפיינים שעברו פרסונליזציה מוצלחת.

חברת Sears הציגה תכנית פרסונליזציה שאפשרה לנרשמים לבחור איזה סוג אימיילים הם רוצים לקבל. הם דיווחו על עליה של 41 אחוזים בהכנסות ביחס לאנשים שלחצו על קישורים, ועליה של 215 אחוזים בלחיצות על קישורים.

גם The Eastwood Company דיווחה על הצלחות ניכרות בקמפיינים שעברו פרסונליזציה. לפי הדיווח, הכנסותיהם משיווק בדואר אלקטרוני עלו ב-20 אחוזים, וחלה ירידה של 14 אחוזים במספר האנשים שביקשו להסיר את שמם מרשימת התפוצה. פרסונליזציה עובדת.

נא להכיר: קבוצות דינמיות

ישנם סוגים שונים של פרסונליזציה ולכל אחד מהם יתרונות וחסרונות משלו. אחת הדרכים היעילות ביותר היא שימוש בקבוצות דינמיות, שגודלן משתנה לפי פרמטרים שונים שידועים על הלקוחות. דוגמה לקבוצה דינמית היא קבוצה שכוללת את כל הלקוחות שקנו מוצר מסוים. הקבוצה תתעדכן לפי לוח זמנים שתקבעו מראש, ותוכלו לשלוח קמפיינים שונים ללקוחות שנמצאים בקבוצה זו.

השימוש בקבוצות דינמיות דורש תוספת תשלום, אך הן שוות את המחיר. למה זה טוב? כי ישנן קבוצות שכדאי במיוחד להתאים להן את הקמפיין.

הנה כמה דוגמאות:

1. נרשמים חדשים

אנשים שזה עתה נרשמו לניוזלטר שלכם בוחנים אתכם. הם רוצים לראות אם שווה להם להשקיע זמן במה שאתם שולחים. שלחו להם הודעה שמברכת אותם על ההצטרפות, ואולי גם כמה מהקמפיינים הטובים ביותר שלכם בתחילה. רק אחרי כן, אחרי שהם הבינו שכדאי להשקיע בכם, התחילו לשלוח להם את הקמפיינים הרגילים.

2. נרשמים שחוגגים עתה

האם חלק מהנרשמים שלכם חוגגים יום נישואין או יום הולדת? למה לא לשלוח להם ברכות ואולי מבצע מיוחד? כמו בחיים, אלו הדברים הקטנים שמשנים את הכל.

3. נרשמים ישנים

לפעמים כדאי לבדוק את תגובת המנויים לניוזלטר שלכם, ולפלח אותם יותר טוב. אם חלק מהנרשמים שלכם נרשמו לפני חצי שנה בדיוק לדוגמה, אתם יכולים לשלוח להם אימייל מיוחד ששואל אותם מה אתם עושים כראוי והיכן כדאי לכם להשתפר. הם יהיו מרוצים מההתחשבות, ואתם תלמדו כמה דברים מועילים.

4. נרשמים שמתגוררים במקום מסוים

לפעמים כדאי להתאים את המבצעים למקום המגורים של המשתמשים. אם לדוגמה, אתם רוצים לפתוח מבצע לצימר בצפון, אולי כדאי לוותר על אנשים שכבר מתגוררים באזור, ולשלוח את המבצע רק למשתמשים מהמרכז ומהדרום. מקום המגורים של אדם יכול ללמד אתכם על סוגי המוצרים שמעניינים אותו, ועד כמה מוצרים אלו נגישים באזור שלו. המידע הזה רב ערך.

רשימות דיוור יכולות להכיל את כל סוגי הנרשמים האלה ויותר. אתם יכולים ליצור קבוצה של כל המנויים שמדברים אנגלית, למשל, וקבוצה אחרת עבור לקוחות שמגיעים ממדינה מסוימת. ככל שתיצרו סגמנטציה טובה יותר של הלקוחות שלכם, כך תבינו יותר את צרכיהם המיוחדים ותוכלו לענות עליהם. בשיווק, אין דבר חשוב מזה.

למאמרים נוספים קראו עוד בבלוג של אקטיב טרייל