איך לכתוב שורת נושא מוצלחת?

333 מיליארד מיילים ביום. המספר הזה רק נראה דמיוני, אבל הוא אמיתי לגמרי. נציין אותו שוב: 333 מיליארד מיילים יישלחו מדי יום עד סוף שנת 2022, והיד על כפתור ה-send  והיד נטויה. לרוע המזל, ככל שתיבת הדוא”ל שלנו מוצפת יותר, כך פוחתת רמת הריכוז והקשב שלנו לקרוא את כל אותם מיילים – וגם להשיב להם. ואולם, הרבה לפני שאנחנו מורידים את הכפפות ונכנסים לזירה כדאי להתרכז בשורת הנושא, כותרת המייל בשבילכם. למרות שמדובר רק ברכיב מאוד קטן וקצר של המסר השיווקי, שורת הנושא טובה בהחלט משפיעה על הגדלת שיעורי הפתיחה של המייל. 

כל מי שעובד עם אוטומציה שיווקית וכל מי שרוצה לכתוב ניוזלטר מוצלח כבר יודע שלכל מייל יש תפקיד מדויק במשפך השיווקי. אבל רגע, מה הופך שורת נושא לטובה או מעניינת? איך כותבים אותה? באיזה חלק של התוכן היא צריכה להתמקד? במחיר או בערך המותגי? המון שאלות. כדי להשיב עליהן, מספיק להיכנס לעמוד הבית של אתר החדשות האהוב עליכם או לפתוח עיתון בוקר כלשהו. רואים את הכותרות? עכשיו תבחרו איזו הכי עניינה אתכם ומשכה אתכם לקרוא עוד. אתם יכולים לצעוק “מבצע מטורף”!!! עם סימני קריאה, אתם יכולים לייצר דחיפות גבוהה לרכישה, אתם יכולים לתת מתנות חינם ללקוחות שלכם – אבל בסוף, אתם חייבים להיות מקוריים ושונים מהמתחרים שלכם. כך תעשו את זה נכון ומעניין יותר.

 

7 טיפים לכתיבת שורת נושא נכונה


1. תהיו קצרים

כותרות מייל ארוכות מדי לא מומלצות כי הן נקטעות בעת קריאה במובייל. 50% מהגולשים נוהגים לפתוח את המיילים באמצעות הסמארטפון וכדאי שתחשבו טוב טוב לפני שאתם הולכים לוותר עליהם. הנוסחה שעובדת היא צמצום הכותרת ל-50 תווים כולל סימני פיסוק, אימוג’ים ושאר אלמנטים טיפוגרפיים הנמצאים בשימוש. לא מצליחים להעביר את המסר ב-50 תווים – הסירו מילות תיאור ודיווח מובן מאליו או היעזרו באנשי תוכן וקופירייטרים.

2. הזדהו

גם כשמדובר במייל שיווקי – לקוחות אוהבים לדעת מהיכן הוא הגיע ומי עומד מאחוריו. הימנעו משימוש בכתובות כמו noreply והעדיפו מען אנושי ומזמין כמו שם ממוקד של המוכרן או המנכ”ל. כמו כן, הקפידו לשמור על זהות המותג לאורך כל המסע השיווקי שהלקוחות עוברים.

 

3. השתמשו בפרסונליזציה, אבל לא בכל מחיר

השימוש בפרסונליזציה מותאמת אישית לכל נמען היא בהחלט זרז חשוב כדי להגדיל את שיעורי הפתיחה, אבל מומלץ לעשות כן רק אם יש התאמה והיכרות ראשונית בין המותג ללקוח. אחרי שווידאתם שהלקוח כבר מכיר אתכם, קראו לו בשמו – אבל לא בשלב החשיפה הראשונית. אם הפעולה לא אפשרית, העדיפו בכותרת המייל פניה בגוף שני ישיר.

4. אל תבטיחו לשווא

כותרת המייל חייבת להיות מסקרנת, מפתה וערכית – אבל לא מבטיחה לשווא. החוזה הלא רשמי ביניכם לבין הלקוחות שלכם שמעולם לא נחתם, אבל קיים, אומר שאתם מספקים לו ערך בתמורה להקלקות וחשיפה. לכן, הבטחות שאינן מקוימות הן במקרה הטוב חסרות ערך ובמקרה הרע – מעצבנות. לכן, הקפידו לשמור על אמינות ויושר מול הלקוחות ותרשמו פחות נטישות מרשימות התפוצה. 

5. תהיו ברורים

בינינו, ללקוחות שלכם (בדיוק כמוכם), אין יותר מדי זמן לקרוא פרסומות ואם לא סקרנתם אותם בתוך מספר עשרות השניה – פספסתם. לכן, היו תמציתיים וברורים והקפידו על מסרים בשפה פשוטה וקריאה. הימנעו משאלות רטוריות כמו “איך לנקות את הבית במהירות”. במקום זאת כתבו: “כך תנקו את הבית בחצי שעה”. תנו את המידע באופן ישיר ומהיר, ובשפה נכונה בגובה העיניים.

6. הימנעו מסימני קריאה ואותיות קפיטל

סימני קריאה משדרים תחושת דחיפות וחשיבות. אם אתם זקוקים לסימני קריאה, כנראה ששורת הנושא שלכם לא עושה את העבודה. גרוע מכך, סימני קריאה ואותיות ראשיות (ABC) משדרים ספאם, הן לנמענים שלכם והן למסנני הספאם של ספקיות הדואר האלקטרוני. אם אתם כותבים באנגלית, הימנעו משימוש באותיות ראשיות. באינטרנט, אותיות גדולות מקבילות לצעקה בחיים האמיתיים, ולא הייתם רוצים להבהיל את הלקוחות שלכם בצעקות ולגרום להם לסגור את האימייל במהירות.

7. היו מנומסים

שורת נושא טובה צריכה להיות ישירה, ברורה ומנומסת. שמרו על שורת הנושא שלכם פשוטה ובהירה, ותדאגו שהיא תספר בקצרה על התוכן המרכזי. אל תנסו לדחוס יותר מדי דברים לתוך אותה שורת נושא, ואל תנסו לדחוק בנמענים. שורת נושא טובה מהסגנון הזה יכולה להיראות כך: “המבצע מסתיים מחר: הנחות על כל סוגי המוצרים”. זו שורת נושא שיוצרת תחושת דחיפות וקוראת לפעולה, אך היא לא צועקת. היא לא מפצירה בנמענים “להיכנס עכשיו!”, והיא לא מלאה בסופרלטיבים מיותרים כמו “מבצע ענק!” היא מספרת על מבצע, מתי הוא מסתיים, ומה כלול בו. קצר, פשוט ואינפורמטיבי. לא צריך יותר.