בעיות עבירות במייל: למה האימיילים שלכם נחסמים?

“בעיות עבירות”: מדובר בנושא טעון אצל מדוורים, ולא מעט קורה שאנשים שאני מדבר איתם מבקשים את התייחסותי לעניין, כיצד אנו באקטיב טרייל מתמודדים עם זה ומדוע דווקא אצלנו רמת העבירות של האימיילים היא הגבוהה בענף. אני אשתדל לעשות לכם סדר בעניינים.

כשאני אומר “בעיות עבירות במייל” אני מתכוון למצבים בהם הדיוורים שאתם שולחים לנמענים שלכם נחסמים על ידי ספקיות הדואר בלי שאתם מבינים מה הסיבה לכך.

בעיות עבירות בדיוור

בעשר השנים האחרונות התשובה לשאלה: “מדוע האימיילים שלי נחסמים” השתנתה. בהתחלה התשובות היו כדלהלן: רשימת חסימות, מלכודות ספאם, תלונות, מילות מפתח ספאמיות. לא משנה מה הייתה הבעיה, איתורה ותיקונה היה קל יחסית.

היום לעומת זאת, התשובה הכנה ביותר היא: “אין לי מושג” (למרות שהרבה חברות לא יודו בדבר).

אז מה עושים?

בכנס Email Evolution Conference שנערך בפברואר, בו השתתפו מיטב המוחות הטכנולוגיים בתחום הדיוור מחברות כמו גוגל, AOL, מיקרוסופט ועוד, הועלתה שאלת חסימת האימיילים.

היה זה הנציג של גוגל שהתוודה על שיטת הסינון של החברות הללו. לטענתו, מדובר באלגוריתם שמעבד אלפי פיסות מידע וירטואליות, בשילוב עם תוכנות שיצרו ספקיות הדוא”ל ויוצר סינון שעובד בכמה מישורים: סינון על בסיס כתובת IP, סינון על בסיס השוואתי וסינון אינדיבידואלי.

מבחינתם, אופן שליחת ההודעות שלנו נתפסת בצורה אחרת לגמרי. בעוד שהם בוחנים אלגוריתמים שונים, אנחנו בוחנים את האלמנטים מבחינות שיווקיות יותר.

יש פתרון

לא הפסימיות היא ששלטה על בימת הפאנל המכובד. מה שטוענים הנציגים, הוא שספקיות הדוא”ל מבקשות שהתוכן יהיה רלוונטי לנמען, תוכן שהוא ישמח לקבל. זה הכל. בסך הכל מדובר בשינוי גישה קל מבחינת המדוורים.

לכן, בחנו את הקמפיינים שלכם מהראש ועד לזנבם: מאישור נמענים Opt-in ועד למידת מעורבות ואי-מעורבות. בנוסף, הביטו על תשתית הקמפיין שלכם: אימות משתמשים, DNS, דף הסרה ופרטים טכניים אחרים. ומה לגבי רשימות התפוצה שלכם? איך אתם אוספים את הכתובות? איך אתם מאשרים הרשמות? מה אתם עושים עם הלא-מגיבים?

כשתתקבלנה התשובות לכל השאלות הללו, תתבהר לכם התמונה.

ערך השליחה

הרבה מדוורים מפקפקים בערך מעורבות הנמען, וחבל. מידת המעורבות קובעת את הערך של הדיוורים שלכם. ספקיות ISP עובדות קשה כדי להבטיח שלקוחותיהם, בעלי חשבונות הדוא”ל, יקבלו לתיבות הדואר הנכנס רק את האימיילים שמעניינים אותם. זה תקף לגבי בעלי בתי מרקחת שכונתיים או חברות ענק.

תגובת הנמענים שלכם לדיוורים, בין אם זה בתלונות, באדישות או בתגובה חיובית, שווה המון. כל תגובה משפיעה באופן ישיר על סך הדיוורים שלכם ובאופן עקיף, על הקשר עם ספקיות הדוא”ל.

בקיצור, פילטרים של ISP מורכבים ומסובכים וקשה להבין את ההיגיון מאחוריהם. אבל, הדבר הפשוט ביותר לגביהם הוא שאם תהיו מדוורים טובים, הם יתגמלו אתכם כהלכה.

המלצתי היא: תכבדו את הנמענים שלכם, תשלחו תוכן איכותי וראוי ותעקבו אחר פעילות הקמפיינים שלכם.

רוצים לדעת כיצד לשלוח ניוזלטר באקטיב טרייל? צפו במדריך:

למאמרים נוספים קראו עוד בבלוג של אקטיב טרייל