כיצד לדוור נכון מבלי לצאת ספאמר

למרות שהמייל הוא אחד ערוצי התקשורת הדיגיטליים הוותיקים ביותר, הוא ממשיך להתפתח בלי סוף, להיות רלוונטי מתמיד ואחוזי השימוש בו מרקיעי שחקים בהתאמה.

לפי מחקר של Radicati Group הסטטיסטיקה מדברת על 1.7 חשבונות אי-מייל לכל משתמש והמגמה בשנים הקרובות היא עליה בתיבות המייל ובכמות החשבונות פר משתמש. זאת אומרת שלרוב המשתמשים יש יותר מתיבת מייל אחת והנתון הזה לא מפתיע נוכח העבודה שלכולנו יש מייל פרטי, מייל עבודה ולעיתים עוד תיבות לשימושים אחרים.

על כן, שיווק במייל הוא חשוב ביותר לכל מותג המעוניין לקדם את עצמו בדיגיטל. שליחת מיילים ללקוחות וללקוחות פוטנציאליים מאפשרת לספק להם חדשות על המותג, עדכונים על מבצעים או הנחות, מידע אקסקלוסיבי למנויים בלבד, המלצות לתכנים באתר וכן הלאה. אולם, מאחר שאנשים רבים שבעו ממיילים שיווקיים שנשלחו אליהם בתדירות גבוהה מדי או מכאלה שלא הכילו מידע רלוונטי  צריך להיזהר בדרך בה שולחים מיילים שיווקים.

לפניכם מספר טיפים לדיוור שיווקי נכון:

פחות זה יותר

אל תעמיסו – דאגו לכך שהמיילים שלכם יהיו בעלי עיצוב נקי ומסודר, בלי יותר מדי צבעים, גרפיקות, קישורים או תמונות, ושיכילו רק את המידע הנחוץ. בנוסף, אל תכתבו מגילות – אנשים לא יקראו אותן, וממילא מטרת המייל היא להפנות אותם לאתר שם יוכלו לקרוא תכנים ארוכים יותר. אם בכל זאת עליכם לפרט, כתבו בפסקאות קצרות ותרווחו ביניהן.

התאמה למובייל

בספרי ההיסטוריה של האינטרנט, 2016 תיזכר כשנה שבה מספר הגולשים ממכשירים ניידים עבר את מספר הגולשים ממכשירים נייחים.

Picture1

עם הנתון הזה בראש, זכרו שאנשים רבים קוראים יצפו בדיוור שלכם דרך הטלפון הנייד. לכן, עשו את כל ההתאמות לכך שהמייל יהיה רספונסיבי, ברור ואטרקטיבי גם על מסכי סמארטפונים.

במערכת אקטיב טרייל תוכלו לעצב ניוזלטרים רספונסיביים למכשירים ניידים באופן אוטומטי.

הסרה מרשימת תפוצה

אתם לא רוצים להציק לאנשים או לתת להם מידע שהם אינם צריכים. יתכן שמישהו נרשם לרשימת התפוצה שלכם בעבר אך בהמשך גילה שהוא לא מתחבר למותג; מומלץ לנהל רשימות תפוצה באופן תדיר – פעם במספר חודשים כדאי לרענן את הרשימה שלכם, להסיר משתמשים לא פעילים או לפצל את רשימות הדיוור שלכם לקבוצות דינאמיות שמושפעות לפי התנהגות הגולשים- לדוגמא להגדיר קבוצה דינאמית למשתמשים אשר פתחו את הדיוורים שלכם בששת החודשים האחרונים ולהם לדוור בתדירות גבוהה, ובמקביל להגדיר קבוצה דינאמית למשתמשים שלא פתחו את הדיוורים שלכם בתקופה האחרונה ולדוור להם בתדירות נמוכה יותר. ניקוי רשימת התפוצה יכול לשפר את העבירות של הדיוורים שלכם, אז גם בצד האפור והטכני יש יתרונות להסרת משתמשים מרשימות בצורה אקטיבית.

עקביות

דיוור נכון הוא דיוור עקבי, כזה שהמנוי יכול לסמוך עליו. לכן, דאגו לדוור בטווחי זמן קבועים: פעם בשבוע/פעם בחודש/כל תדירות אחרת. כל אירוע שקורה אצלכם – מבצע, מתנה לחג, מדריך שניתן להוריד וכו’ – דאגו לכלול בדיוור, בין אם זה בדיוור הקבוע או כדיוור נפרד חד-פעמי.

כמובן שאם אין לכם מה לחדש לקהל שלכם עדיף לא לדוור לו.

ערך מוסף

הטיפ שהוא אולי החשוב ביותר ברשימה זו, הוא להעניק למנויים שלכם ערך מוסף בכל מייל. זה יכול להיות תוכן משעשע, גיפים מגניבים, תכנים סודיים למנויים בלבד שאינם מופיעים באתר, הודעה מוקדמת על מבצעים וסיילים וכן הלאה. תנו למנויים להרגיש שהיה שווה להירשם לרשימת התפוצה ושהם מקבלים משהו מיוחד.

רשימת אימיילים עם Double opt-in

יצירת מערכת Double opt-in לשיווק שלכם באימייל יבטיח שרק אנשים שבאמת מעוניינים בכך יקבלו מכם דיוור. בדרך זו, לא תגלו שהפכתם בטעות לספאמרים. המערכת הזו תפחית תלונות ספאם משום שמכותבים יצטרכו לאשר את פרטיהם פעמיים לפני ההרשמה לקמפיין האימייל שלכם. שימוש ב Double opt-in במקום ב Single opt-in יבטיח שהבעלים של כתובת האימייל הם אלה שבאמת נרשמים. בלי המערכת הזו, כל אחד יכול פשוט לתת כתובת אימייל של מישהו אחר. מי שכתובת האימייל באמת שייכת לו יקבל ספאם של אימיילים שאולי הוא לא מעוניין בהם.

רשימת אימיילים בקבוצות דינאמיות

לכוון לרשימת אימייל דינאמית יבטיח שההודעות שלכם נשארות רלוונטיות לנמענים שלכם. בחלוקה לקבוצות דינאמיות, אתם תקבעו פרמטרים עבור המכותבים שלכם, ואז הקריטריונים האלו יוחלו על תהליכוני אימייל (threads). כאשר מכותבים עומדים בקריטריונים, הם יתווספו לרשימה, וכאשר הם מפסיקים לעמוד בקריטריונים, הם יוסרו מהרשימה. אתם יכולים ליצור קבוצות שונות. למשל, אתם יכולים ליצור רשימה עבור אלה שכבר קנו מוצר. אתם יכולים ליצור רשימה נוספת המבוססת על תחומי עניין. אם הם הורידו ספר אלקטרוני על מנהל עסקים, אתם יכולים לשלוח אימיילים על נושאים הנוגעים לעסקים.

אימות אימייל

עוד נקודה חשובה לשיווק באימייל ומניעת מצב שהדואר שלכם יגיע לספאם, היא אימות  אימייל. אימות ימנע מהאימיילים שלכם לקבל תווית של ספאם, גם כשהם ממש לא ספאם. אתם חייבים להיות בטוחים שהאימיילים שלכם עוברים את שלושת הכלים שבשימוש תהליך האימות: SPF, DKIM ו DMARC. כל השלושה הם פרוטוקולים מבוססי DNS שנמצאים בשימוש על ידי שרתים על מנת לסנן אימיילים מספאם.  SPF (sender policy framework) מסנן אימיילים דרך רשימת שרתים שמורשים לשלוח אימיילים לדומיינים ספציפיים.  זה מבטיח שאימיילים אכן הגיעו מהיכן שהם טוענים שהגיעו. משתמשים בכלי זה על מנת להגן על משתמשים מספאמרים שעושים שימוש בשמות של מותגים מפורסמים בכדי לשלוח הודעות זדוניות או מזיקות. DKIM (domain keys identified mail) מבטיח שלא נעשו שינויים באימיילים לאחר השליחה. הוא מאמת אימיילים באמצעות קודים קריפטוגרפים. הכלי הזה מטפל בהודעות  בעת המשלוח ומחליט האם לשלוח, לדחות או למקם את האימייל בתיקיית הספאם. לעומת זאת, DMARC (domain-based message authentication, reporting and conformance) הוא פרוטוקול שנבנה מעל SPF ו DKIM. הוא מאפשר לבעל דומיין ליצור נהלים עבור אימיילים וניהול כשלים.

סיכום

לקמפיין באימייל יש תפקיד משמעותי עבור העסק והארגון שלכם. על כן, אתם צריכים לעשות הכול בכדי לוודא שאתם עושים זאת בדרך הנכונה. בשביל להעצים את התועלת של הקמפיין שלכם, אתם חייבים לזכור את הנקודות הבאות:

  • חשוב שהאימיילים שלכם יהיו קצרים.
  • חשוב שהאימיילים שלכם יהיו מוכנים ומותאמים למובייל.
  • יש לנהל בתשומת לב את רשימת הדיוור.
  • שימרו על עקביות.
  • תנו ערך מוסף.
  • לכו על Double opt-in והרשמות עם קבוצות דינאמיות
  • תהיו בטוחים שהאימיילים שלכם  עומדים בסטנדרטים של אימות אימייל.