כל מה שרציתם לדעת על יצירת טפסי הרשמה להגדלת רשימת התפוצה שלכם

יחסית להגדרה היבשה של המילה “טופס”, יש לה השפעה רבה מאד על מהלכי השיווק שלכם.

המילה “טופס” נגזרת מהמילה היוונית tupos, ומשמעותה “מסמך תבניתי המיועד לקליטת נתונים”. בפועל, טופס הרשמה הוא הדרך היעילה ביותר לצבור פרטים של לקוחות, נמענים או קוראים פוטנציאליים.

במילם אחרות, טופס ההרשמה שאתם מטמיעים באתר, בבלוג או בדפי הנחיתה שלכם הוא הכלי הראשון והחשוב ביותר בבניית רשימת תפוצה ובהגדלתה, ובאיסוף לידים.

יצירת טפסי הרשמה להגדלת רשימת התפוצה

האנטומיה של טפסי הרשמה

טופס הרשמה הוא פתח לתקשורת בין המשווק ללקוחותיו, כך שמידע יכול לנוע ביניהם ביתר שאת. אתם מבקשים את פרטיהם האישיים והם בתמורה, מעוניינים בהנחה, במוצר, בניוזלטר וכדומה. אתם מרוויחים אופציה לליד והם – את שביקשו.

הטופס יכול להיות הרשמה לניוזלטר שלכם, קבלת הטבה בלעדית, הורדת גרסת ניסיון, כניסה למערכת, איסוף פרטים על הלקוחות שלכם למטרות שיווקיות ועוד ועוד. ומשום שהוא כל כך משמעותי – עליו להיות בולט, מעוצב ומנוסח היטב.

הרשמה לניוזלטר שלכם: כך מתחילים

כותב הספר “Don’t Make Me Think” סטיב קרוג טוען ואף מתעקש על כך, כי “הרעיון הטוב ביותר, הוא להניח שכל ויזואליה באתר שלכם היא רעש לבן עד שיוכח אחרת”.

כך תתייחסו לטפסי ההרשמה שאתם בונים – החל מרקע הטופס ועד לכיתוב שעל כפתור ההרשמה.

צפו במדריך

עיצוב הטופס מכיל אופציות רבות ולכם יש הרבה החלטות לקבל. ראשית, האם תתאימו אותו לצבעי המותג או לחילופין, תעצבו אותו בניגודיות מוחלטת כדי להבליט אותו? האם למקם אותו מצד ימין למעלה או מצד שמאל בתחתית העמוד והאם לגרום לו להופיע כפופ-אפ בטעינת העמוד או כטופס מוטמע בדף?

במקרה הזה, אין תשובות נכונות או שגויות. עליכם לבחון את כל האופציות ותוצאותיהן, כדי להבין מה מושך יותר את הקהל שלכם. במידה שאתם מטמיעים את טופס ההרשמה בדף נחיתה שנוצר במערכת אקטיב טרייל, תוכלו להיעזר בדוח הנקודות החמות, שמדגיש סטטיסטית את המיקומים הכי נחשבים בקמפיינים שלכם.

הנה כמה טיפים שיסייעו לכם במאמצים הראשוניים לבניית טופס הרשמה לניוזלטר.

שלב 1: פחות זה יותר (פחות שדות – יותר המרות)

הוספת שדות הנמען היא חלק לא קל בבניית טופס הרשמה. מחד גיסא, אתם מעוניינים בכמה שיותר פרטים כדי לבנות קמפיינים איכותיים יותר ומאידך גיסא, לא רוצים להלאות את הנרשמים.

חשבו על זה כך: כל פרט זיהוי שאתם מבקשים מוסיף לחיכוך ביניכם. כעת חשבו מה באמת הכרחי ומה שווה את החיכוך. הרי ברוב המקרים, לא תזדקקו ליותר מכתובת אימייל. במחקר שנערך בדקו טופס הרשמה בעל 11 שדות הרשמה. לאחר שצמצמו את השדות לארבעה בלבד אחוזי ההרשמה קפצו ב-160%, ונרשמה עלייה של 120% בשיעור ההמרה.

לצורך העניין, הביטו על הטופס הבא. מה הדבר הראשון שקופץ לראשכם?

דוגמה לטופס הרשמה ארוך

עכשיו הביטו על טופס ההרשמה לניוזלטר של אקטיב טרייל, מה אתם אומרים?

טופס הרשמה לניוזלטר אקטיב טרייל

שלב 2: טקסט – צרו ציפיות

תוכנו של טופס ההרשמה מתחלק לשלושה:

1. משפט קצר בהתחלה או בסוף: הבהירו את כוונת המשורר בטופס. אתם יכולים להיות שיווקיים אך אל תזנחו את האמינות שלכם. הבטיחו רק את מה שאתם יכולים לקיים.

2. שדות: אל תלאו את הנרשמים ואל תהיו חוצפנים. בקשו רק את המידע ההכרחי ביותר לסיבת הטופס. אם אתם מעוניינים שיירשמו לניוזלטר שלכם, אל תבקשו את מספר הטלפון שלהם.

3. כפתור הרשמה: קצר ובולט. ודאו שהטקסט קולע למטרה לשמה התכנסתם: “להרשמה”, “לקבלת ההטבה” ו”לרכישה” הן דוגמאות טובות. אתם לא חייבים להיות יבשושיים בניסוח, חשבו על דרכים יצירתיות יותר להעברת המסר.

הנה כמה נקודות שיסייעו לכם לכתוב את הטקסט:

• מהי תדירות הדיוור שלכם – שבועית או חודשית? אולי שווה לציין זאת על טופס ההרשמה.

• מה אתם מציעים בניוזלטר? טקסט בלוגי, מידע מקצועי או אולי בכלל מבצעים והטבות?

• איך ייראה הניוזלטר? נסו לספק לינק לדף טיזר, אולי זה יגרור הרשמות נוספות.

• כמה נרשמים כבר יש לכם? אם מדובר במספר יפה, ציינו אותו. תמיד כיף להצטרף לקהילה גדולה.

דוגמה לטקסט של טופס הרשמה

שלב 3: מה הלאה?

בני אדם אוהבים להיות בשליטה. כשאנחנו עושים צעד כלשהו, אנחנו רוצים לדעת מה קורה הלאה. מילוי טופס ושליחתו מבלי לדעת מה יגיע לאחר מכן שווה ערך לפרידה בשדה התעופה, מבלי לדעת לאן טסים.

כדי לטשטש את חוסר הוודאות הזו, אתם יכולים להוסיף טקסט בכמה דרכים. ניתן להוסיף עוד כמה מילים לכפתור שלכם, לדוגמה “התחילו כבר עכשיו עם גרסת הניסיון”. ניתן להוסיף משפט הסבר קצר מתחת לכפתור הפעולה שלכם או להשתמש באופצייה של double opt-in – שליחת מייל אישור כפול ובו הסבר נוסף על המשך הדרך.

אקסטרה: טובים השניים מן האחד

מדוע ליצור טופס הרשמה אחד כשאפשר ליצור שניים!

קחו בחשבון שחלק מהגולשים שלכם יפספסו את הטופס שתטמיעו ברפרופם הזריז באתר שלכם. אתר הפלאגין Yoast לדוגמה, עושה שימוש בלא פחות משלושה טפסי הרשמה. בינתיים יש לו 96 אלף נרשמים, אז כנראה שזה מצליח.

הטופס הראשון שמוצג באתר שלו הוא פופ-אפ:

דוגמה לטופס הרשמה פופ-אפ

השני נמצא בכל עמוד מצד ימין:

דוגמה לטופס הרשמה מוטמע

והשלישי, מחליק מהצד כשהגולש מגיע לתחתית העמוד:

דוגמה לטופס הרשמה באנימציה

אגב, לא כל טופס חייב להוביל לאותו מקום. אתם יכולים להציע באחד להצטרף לניוזלטר שלכם בנושא מסוים ובטופס אחר להציע הצטרפות לניוזלטר בנושא אחר. כך תוכלו לשלוח דיוורים ממוקדים יותר.

בשורה התחתונה

טופס הרשמה טוב הוא כזה שמושך תשומת לב, שמניע לפעולה ומעודד מעורבות. לפני יצירת טופס הרשמה לאתר או לדף הנחיתה שלכם, בחנו תבניות של חברות אחרות ונסו להבין מה עובד ומה לא, לפי ראות עיניכם.

מילוי טופס הרשמה לניוזלטר לדוגמה, לא אמור להיות מטלה מסובכת או מתישה. לפיכך שמרו על בהירות ופשטות (גם פשוט יכול להיות יפה ויצירתי) והכי חשוב, היו אמינים, אחרת לא תיחשפו לפרטים של לקוחותיכם.

מוכנים להתחיל עם טופס ההרשמה הראשון שלכם? עצבו אותו עם המערכת המתקדמת בעולם – אקטיב טרייל.