בין פייסבוק לניוזלטר: על שילוב אסטרטגיות שיווק בין ערוציות

כאשר זה מגיע לבניית קהל רשתי נאמן ומודע למותג שלכם לטווח הזמן הרחוק – האסטרטגיה הטובה ביותר היא שילוב בין מספר ערוצי שיווק משיקים, למשל, שיווק באמצעות אימייל במקביל לשיתוף תכנים במדיות חברתיות.

לקראת סוף שנת 2014 בוצע סקר נרחב בקרב מנהלי שיווק בחברות גדולות אשר הראה כי הצמיחה ב-2 הערוצים הללו צפויה להיות הגדולה ביותר במהלך 2015.

ניוזלטר או פייסבוק?

שיווק ופרסום באמצעות מדיה חברתית צפוי לגדול בסביבות 37 אחוזים , ושיווק באמצעות שליחת אימייל צפוי לגדול בין 3 ל-10 אחוזים, וזאת תודות לאפשרויות הפרסונליזציה הרבות שנוספו.

מדוע מגמת הגידול הזו מתרחשת?

סיבה ראשונה עשויה להיות ההחזר הגבוה על ההשקעה (Positive ROI) אשר בולט בשימוש בערוץ השיווק באמצעות אימייל, הנחשב לרווחי במיוחד.

כמו כן , שימוש באימייל הפך להיות נפוץ יותר ויותר בקרב משתמשים כאשר 78% מהאוכלוסיה בגילאים 18-44 מדווחים כי הם משתמשים בסמארטפון שלהם לטובת צפייה באי-מיילים.

ובמקביל, קיימים כ-1.96 מיליארד חשבונות פעילים במדיות החברתיות אשר מייצגים 23% מאוכלוסיית העולם – כאשר משתמש ממוצע מבלה בממוצע יותר משעתיים ביום בפרופילים החברתיים שלהם.

שני ערוצי השיווק הללו גדלים בצורה מרשימה ובאופן עקבי, מה שגורם למנהלי השיווק להפנים כי יש לרתום את כוח השיווק באימייל לטובת שיפור התודעה למותג שלהם בעולם הרשתות החברתיות ולהיפך.

להפתעתנו לעומת זאת, אנו לא מוצאים התאמה בין כמות המנויים לרשימת התפוצה של החברות לעומת כמות העוקבים שלהן ברשתות החברתיות.

לדוגמא, מחקר עדכני מראה כי מתוך כלל העוקבים של חברה מסויימת ברשתות החברתיות, רק 50% מהם גם מנויים ברשימת התפוצה לאימיילים של אותה חברה.

בדומה לכך, חפיפה בין חשבונות החברה במדיות חברתיות היא גם מוגבלת ; רק 5% מבין העוקבים בחשבון הפייסבוק של החברה עוקבים אחרי חשבון החברה גם בטוויטר, כאשר רק 40% מבין העוקבים בחשבון הטוויטר עקבו אחר חשבון הפייסבוק.

על פניו, ערוצי האי-מייל והרשתות החברתיות משרתים מטרות שונות – אולם אם נסתכל לעומק יותר נבין כי הערוצים אמורים לשרת את אותן מטרות מרכזיות: העלאת שייכות, מעורבות ונאמנות לקוח.

מה השוני בין ערוצי הסושיאל והדיוור, ואיך ערוץ אחד עוזר לשני?

לאחר שעברנו על מספר נתונים יבשים, בואו ונראה כיצד מנהלי השיווק אמורים למנף את הצלחתו של ערוץ אחד לטובת הערוץ השני:

בזמן ששיווק ברשתות החברתיות מתפקד נהדר ביצירת “מודעות למותג” והגדלת הקהילה, כתובות דואר אלקטרוני הן עדיין הדרך הטובה ביותר “לרכוש” את נאמנות הקהל שלך.

עוקבים ברשתות החברתיות מוגדרים יותר כישויות ב”ליסינג” מאשר ישויות שהמותג שלכם הצליח “לרכוש”.

אין דבר שמראה זאת טוב יותר מאשר הירידה בתוצאות החשיפה של המותג שלך באמצעים אורגניים בפייסבוק.

בשנת 2014, פייסבוק סיימה את “מתנות החינם” למשווקים בכדי להגיע לקהל הגולשים שלה והשאירה את המשווקים עם הטעם המתוק (ועכשיו גם בתשלום..) לטובת חשיפת המותג שלהם.

קהל העוקבים אחרי הדף העסקי שלך בפייסבוק הוא לא “רכושך” – הוא הרכוש של פייסבוק – ובכדי להיחשף בפניו – עליך לשלם לפייסבוק.

עובדה זו מגבירה את הצורך “לרכוש” את כתובות המייל של העוקבים אחריך בחשבונות המדיות החברתיות של המותג שלך.

לאחר שתשיג את כתובות המייל של העוקבים שלך, תוכל להתפנות לטיפוח נאמנותם למותג גם באמצעות דיוור ישיר.

איך מפשילים שרוולים וניגשים לעבודה?

כצעד ראשון, צרו טופס הרשמה באמצעות כלי יצירת טפסי ההרשמה המתקדם של אקטיב טרייל והטמע אותו בעמוד המוצר שלך בפייסבוק. לטובת הנושא כתבנו מאמר אשר עוזר לך להטמיע בצורה פשוטה טופס הרשמה מעוצב בעמוד הפייסבוק שלך.

צעד פשוט זה יעודד את החברים בעמוד הפייסבוק שלכם להירשם לניוזלטר שלכם.

את אותה פעולה ניתן לבצע באמצעות יצירת דף נחיתה מעוצב באמצעות מערכת דפי הנחיתה המתקדמת שלנו עם שילוב של טופס הרשמה בו. תוכלו להיעזר בסרטון ההדרכה הבא.

כמו כן – פרסמו באמצעות המדיות החברתיות כגון: טוויטר, אינסטגרם וכו’ קישור לדף הנחיתה המעוצב שהכנתם.

כעת, נצלו את את המדיום החברתי בכדי לתת “טעימה” לקהל לקוחותיכם בנוגע לתכנים המעולים (והבלעדיים) שלכם אשר אליהם חשופים רק המנויים לרשימת התפוצה שלכם.

תוכלו לשתף חלק מהניוזלטרים הטובים ביותר שלכם ולתת לקהל לקוחותיכם את התמריץ להירשם לרשימת התפוצה שלכם.

כמו כן – תוכלו לשתף את הקמפיין ישירות בדף העסק שלכם ברשתות החברתיות  באמצעות כפתורי השיתוף המוטמעים בחלון שנפתח בעת לחיצה על כפתור השיתוף.

שיתוף דיוור בפייסבוק

הניוזלטרים מותאמים בצורה אופטימלית יותר לתהליך ממושך ואינטימי אל מול הלקוח, עם תוכן מקורי, וזאת לעומת פרסומים בפייסבוק או בטוויטר, שבהם תוכלו לתת טעימה מפתה מהתוכן בכדי לעודד את רשימת העוקבים שלך להירשם לרשימת התפוצה שלך.

תוכלו לבחור גם לתת תמריץ נוסף לרשימת העוקבים שלכם ברשתות החברתיות בכדי להפוך אותם לחלק מרשימת התפוצה שלכם. חברות רבות מציעות הנחה/קופון לרכישה הראשונית בעת הצטרפות לרשימת התפוצה.

מובייל, מובייל ושוב מובייל..!

זכרו תמיד את הנתונים שהזכרנו בתחילת המאמר אשר העידו כי קריאת אימיילים היא הפעילות העיקרית בקרב משתמשי הסמארטפון, כאשר בשנת 2014 45% מכלל פתיחות האי-מיילים התרחשו בסמארטפונים. מספר זה רק גדל כאשר אקטיב טרייל מזהה כבר מעבר של סף ה-50% בפתיחות האימייל במכשירים ניידים.

הרבעון הראשון של 2015 שבר את כל השיאים עם מכירות של כ-800 אלף סמארטפונים בארץ ושיעור החדירה כבר נושק ל-90% בארץ.

30% מהצרכנים מעידים על עצמם כי הם קוראים באופן בלעדי את האימיילים שלהם בסמטראפון. ועובדה אף יותר מעניינית, קרוב ל-70% מהצרכנים העידו על עצמם כי הם מוחקים אימיילים שלא מותאמים למובייל.

ולכן , זהו כלל חשוב מאוד לכל גוף באשר הוא ליצור דיוורים רספונסיביים לצפייה במובייל.

חברת אקטיב טרייל מספקת לקהל לקוחותיה את העורך המתקדם ביותר בעולם ליצירת דיוורים המותאמים לצפייה במובייל או בטאבלטים – והכל בשיטת Drag & Drop פשוטה ביותר.

העיצוב עליכם – ההתאמה עלינו !

בואו נדבר קצת טרמינולוגיה..

פייסבוק ורשתות חברתיות אחרות נחשבות באופן מסורתי להימצא בחלק העליון של “משפך המכירות” כאשר תפקדין העיקרי הוא למשוך לידים/לקוחות חדשים ולחזק את “תודעת המותג שלכם”. אולם, פייסבוק נמצאה כערוץ שהוא פחות יעיל ביצירת לקוחות חדשים. קרוב ל-85% מהעוקבים אחרי דף הפייסבוק נמצאו כלקוחות קיימים של המותג, משמע פייסבוק מתפקדת יותר כערוץ לשמירה על קשר עם לקוחות קיימים.

אמנם ערוץ השיווק באי-מייל מתפקד בעיקרו כזרז להובלת הלקוח הפוטניצאלי במורד משפך המכירות לטובת הפיכתו ללקוח משלם, אולם באמצעות שימוש בטכניקות שפירטנו לעיל ניתן לרתום את הערוץ הזה לטובת הגדלת קהילת העוקבים אחרי המותג שלכם ברשתות החברתיות.

אפשרויות לאינטגרציה בין-ערוצית ונתוני מחקרים

הדרך המיידית והמוצלחת ביותר להשתמש ברשימות התפוצה שלכם לטובת הגדלת חשיפת המותג ברשתות החברתיות היא לשלב בניוזלטרים שלכם את כפתורי הרשתות החברתיות.

אקטיב טרייל מציעה בעורך הקמפיינים שלה את 2 הבלוקים החשובים ביותר ליצירת אינטגרציה בין-ערוצית :

הוספת כפתור שיתוף לדיוור

 

באמצעות בלוק השיתוף תוכלו להציע הטבה או הגרלה מבין כלל הלקוחות שלכם אשר יבחרו לשתף את הקמפיין ברשתות החברתיות.

באמצעות בלוק ה”מצאו אותנו” תוכל להפנות את קהל לקוחותיכם לעמוד שלכם ברשתות החברתיות עם תמריץ אשר יעודד אותו לעקוב אחריכם בערוץ זה.

הקידום הבין-ערוצי הראה במקרים רבים גידול של 325% במצטרפים חדשים לעמוד הפייסבוק ביום של שליחת הקמפיין באמצעות ערוץ האימייל (כמובן שהשיווק הבין-ערוצי עובד מצויין גם בכיוון ההפוך – כאשר מודעה קידומית בפייסבוק המעודדת רישום לרשימת התפוצה של המותג מסוגלת להזניק את כמות הרישום ב-225% ביחס לכמות ההרשמות היומית הממוצעת).

אל תהיו ביישנים – וצרפו לכל קמפיין אימייל שאתם מוציאים את כפתור ה”שיתוף” ו”מצאו אותנו”. ככל שכפתורים אלו יהיה זמינים לרשימת הנמענים שלכם, כך יעלה הסיכוי שהלקוח יבצע בהם שימוש. מקומות נוסף שבהם תוכלו להטמיע את כפתורי הרשתות החברתיות הם בעמוד התודה לאחר שהלקוח מבצע רישום, בקמפיין ההצטרפות שנשלח ללקוח לאחר שנרשם לרשימת התפוצה או בדיוורי שירות הלקוחות שהמותג שלכם שולח כגון: דיוורים עם חשבוניות רכישה, איפוס סיסמא וכדו’.

לסיכום – סושיאל ודיוור אלקטרוני יכולים לשלב יד ביד

שימוש ברשימת התפוצה לטובת הגדלת רשימת העוקבים ברשתות החבתיות (וכמובן בכיוון ההפוך) זו אסטרטגיה שבה הרווח כולו שלכם. אולם, תמיד זכרו את מטרותיו העיקריות של כל ערוץ. זכרו כי לכל ערוץ קיימים היתרונות והחסרונות שלו בבחירת המסרים שאתם מעוניינים להעביר.

שימוש בהצלחת ערוץ שיווקי אחד לטובת הצלחת ערוץ השיווקי השני הינה אסטרגטיה טובה מאין כמוה לטובת הגדלת חשיפה, קיבוע המותג בתודעה, טיפוח מערכת היחסים עם העוקב/מנוי לרשימת תפוצה והפיכתו ללקוח נאמן ומשלם.

 

וזה לא הכל: למדו איך להגדיל את המכירות באמצעות שליחת סמס שיווקי.

קראו מאמרים נוספים בבלוג שלנו.

או פשוט הרשמו למערכת אקטיב טרייל בחינם ותתחילו לשווק בצורה חכמה ללקוחות שלכם.