תמונות הדיוור לא נפתחות לנמענים? הדריכו אותם!

ראשית, יש להבדיל בין דיוורים עם תמונות לבין דיוורים עם תמונות פתוחות המוטמעות בתוכם. ישנן חברות דיוור שמאפשרות להוסיף תמונות לניוזלטרים שלכם, אך יש סיכוי שהתמונות הללו לא יוצגו בתיבות הדואר של הנמענים בגלל חסימת הספקיות, וישנן חברות שמנסות להתחמק מחסימת התמונות ולכן מציעות את אופציית הטמעת התמונות הפתוחות.

הימנעו משליחת דיוור עם תמונות פתוחות

לאחרונה, מספר חברות דיוור מציעות אופציה של הטמעת תמונות (“תמונות פתוחות”) בתוך הניוזלטרים השיווקיים שלכם. באמצעות שיטה זו ניתן לייצר מעין עמודי נחיתה בתוך האימייל עצמו, עם קישורי עומק לחלקים ספציפיים באתר.

שיטת התמונות הפתוחות אינה מומלצת. היא יוצרת בעיות טכניות, שעלולות להוביל לירידה במספר פרמטרים חשובים להצלחת הקמפיין, לדוגמה, פגיעה בעבירות או היחשבות כדואר זבל.

החסרונות המשמעותיים בשליחת דיוור עם תמונות פתוחות:

1. נפח ההודעה גדל באחוז ניכר

תמונות כבדות יכולות לשקול כמה מגה בייטים. אם הלקוחות מקבלים את ההודעות הללו לתיבות הדואר שלהם, הספק עלול לחסום את ההודעה. למרבה המזל, החיסרון הזה פחות משמעותי כשמדובר בתיבות דואר מבוססות רשת, כמו Gmail.

2. איפה התמונות?

ההודעה יכולה להגיע אל הנמען, אך התמונות הפתוחות עלולות להיעלם. כדי להגן על המשתמשים, חלק גדול מהספקיות חוסם את התמונות. כדי לצפות בהן הגולש צריך לבקש את האפשרות הזו, או להוריד את התמונות. בנוסף, תוכנות פנימיות של המחשב, כמו אנטי וירוס, יכולות לחסום את התמונות עקב חשש שאחת מהן תכלול קוד זדוני.

גם אם התמונות עצמן בטוחות לשימוש, ייתכן שהן יכללו תכנים בעייתיים או ספאם, מה שעלול להעמיד את המשתמשים בסיטואציה לא נעימה אם הם גולשים ממחשב אחר, או חלילה, מהעבודה.

3. האח הגדול – מנגנוני הספאם

מנגנוני הספאם השתדרגו בשנים האחרונות ונעשו מאד מתוחכמים. הסיבה לכך היא הניסיונות החוזרים ונשנים של האקרים לבצע הונאות פישינג – פיתוי המשתמשים לספק להם פרטי גישה לחשבונות רגישים (לדוגמה, הגולש מובל אל אתר שנראה כמו הבנק שלו ומתבקש להקליד שם משתמש וסיסמה כדי “לאמת את החשבון”, אך למעשה מדובר באתר זדוני שנמצא בשליטת ההאקרים).

בכל אופן, בין הפרמטרים שמנגנוני הספאם האלו בודקים, נמצא גם מספר התמונות בהודעה. הודעה גדולה במיוחד, או כזו שכוללת הרבה תמונות, עשויה להישלח לתיקיית הספאם. עבור המשווק, מדובר בחוסר אמון מצדו של הלקוח, שמאמין שהוא מקבל דואר זבל ולא תוכן שיכול לעניין אותו.

חשוב להסביר, שגם אם המשתמש קיבל מכם מייל בעבר באופן תקין, אין הדבר מבטיח שהמייל הבא שלכם לא ייחסם על ידי הפילטר.

4. ומה במובייל?

רוב התמונות הגדולות לא נראות טוב בהתקנים ניידים. יש להם נטייה לכווץ אותן לרזולוציה הנמוכה יותר של המסך הנייד. כמו כן, תמונות גדולות זוללות את חבילת הגלישה של הצרכן, במידה שהוא לא גולש ברשת אלחוטית או שתוכנת הדואר מוגדרת לא להוריד תמונות גדולות כלל (אם החיבור הוא 3G – שהוא גם איטי יותר באופן משמעותי).

איך בכל זאת תדוורו עם תמונות?

ממש כמו שאתר אינטרנט יכול לקשר אל תמונה אחרת, כך גם הודעת דואר אלקטרוני יכולה לכלול תמונה שלא מצורפת להודעה עצמה. כך, לא רק שההודעה שוקלת פחות, מנגנוני הספאם יהיו פחות חשדניים כלפיה. עם זאת, מכיוון שהתמונות מקושרות מאתר חיצוני, כמעט כל שרותי הדואר עדיין יבקשו מהמשתמש אישור לפני שיאפשרו לו לראות את התמונה. לפני האישר, ההודעה תהא “מעוקרת” מתמונות.

במערכת אקטיב טרייל לדוגמה, בעת בניית הניוזלטר ניתן להוסיף את הכיתוב “אם אינך רואה מייל זה לחץ כאן”. כשהנמען יקליק על הכיתוב ייפתח לו עמוד חדש ובו יוצג הניוזלטר מחוץ למייל, משמע, מחוץ למגבלות ספקיות הדואר.

לינק להסרה

ועדיין, סייעו לנמענים שלכם והסבירו להם או במייל המיועד לכך, או בכפתור המצורף לדיוור – שעליהם להגדיר לספקית הדוא”ל שלהם לאפשר הצגת תמונות במיילים, או לחילופין, להוסיף אתכם לרשימת אנשי הקשר שלהם, כך הספקית לא תחסום את תמונותיכם.

ב-Gmail לדוגמה, הנמען יצטרך להקיש על “Display images” בשורה שתקפוץ עם האימייל הנכנס. כשיקליק על האופציה הזו יוצגו התמונות שבדיוור. אם תרצו שהתמונות יוצגו תמיד – הסבירו לנמען לשנות את הגדרות הדוא”ל.

gmail

אצל ספקית הדוא”ל outlook חסימת התמונות תיראה כך:

outlook

אתר התקשורת “דה מרקר” הוא דוגמה טובה להדרכת הנמענים: בראש הדיוור הוא הוסיף את הכיתוב “בכדי להבטיח את קבלת הדיוור לתיבת הדואר הנכנס וקבלתו כאשר כל התמונות פתוחות, אנא הוסף את הכתובת לרשימת אנשי הקשר שלך”, בכך הבטיח כי תמונותיו ייראו אצל כל הלקוחות שאכן עשו את שביקש.

the marker

הוסיפו כיתוב Alt

(Alt (alternative text זהו הטקסט שמזינים על גבי התמונה במערכת ההפעלה של הדיוור האלקטרוני, כך שכשהתמונה אינה מוצגת, הנמען יוכל לראות טקסט ויבין דרך ההקשר מה הייתה הכוונה. זה לא הפתרון האידיאלי, אך עדיין – עדיף על כלום. ה-ALT מאפשר למשתמש לראות את תיאור התמונה, כך שאם התמונה לא תופיע (לדוגמה, תמונה של דובים מחובקים), יופיע תיאור התמונה במקומה (“דובים מחובקים”).

כיתוב alt בתמונות

זכרו, יותר מ-50% מהלקוחות שלכם פותחים את הדיוור בניידים ובטבלטים שלהם. 20% נוספים פותחים דיוור בפלטפורמות שבין כה לא מאפשרות תמונות פתוחות (כמו מערכות פנים ארגוניות). מה שאומר, שבכל מקרה נושא התמונה הפתוחה הוא שולי ואינו שווה את הסיכונים המוזכרים לעיל.

לסיכום, קבלו סט המלצות

• מוטב להשתמש במעט תמונות עבור החתימה או לוגו החברה בלבד, ולא לאחסן אותן בהודעה עצמה (כך גם תוכלו לשנות אותן בעתיד).

• רצוי שיהיה ניתן לקרוא את ההודעה ולקלוט את המסר העיקרי שבה גם ללא תמונות.

• אם חייבים לכלול תמונות בהיקף משמעותי יותר, רצוי לעשות זאת במידה. לא לנסות ליצור דף נחיתה בתוך ההודעה, אלא לצרף קישור לדף הרלוונטי.

• בכל מקרה, רצוי לכלול תגי טקסט (ALT) לכל תמונה.

עוד בבלוג של אקטיב טרייל: מה הלקוחות שלכם רוצים לשמוע?