רוצים עוד מידע על הגולשים שלכם? ככה תבקשו אותו מהם

קמפיינים מותאמים אישית מעניקים ללקוח תחושה אחרת ומחזקים את הקשר בינם לבין המותג שלכם. בשביל זה, אתם צריכים שהם ישתפו פעולה- אז איך נגרום לגולשים שלנו למסור לנו מידע?

בין אם הדיוור האלקטרוני שלכם נועד למכור ובין אם הוא נועד לשמירת קשר עם הלקוחות או לחיזוק המותג, סגמנטציה היא אחד הכלים השימושיים ביותר בארגז הכלים שלכם. לא משנה מה אתם עושים, הקמפיינים שלכם צריכים לספק תוכן רלוונטי ובעל ערך למשתמשים. אך בעוד אנשי דיוור אלקטרוני רבים מנסים ללמוד על הגולשים שלהם כתוצאה מהסטטיסטיקות שמתקבלות מפעולותיהם, חלקם מזניחים אפשרות פשוטה ועוצמתית לא פחות – לקבל את הנתונים ישירות מהגולשים!

טופס הרשמה באתר

אחת הסיבות לכך היא החשש המוצדק להטריח את המשתמשים ולעורר את חשדנותם. רבים עלולים לראות בבקשת מידע חדירה מיותרת לפרטיותם. אז איך עושים זאת כראוי?

דעו היכן לשאול

שני המקומות הכדאיים ביותר לבקשת מידע מהגולשים הם טופס הרשמה והודעת אישור הצטרפות לקמפיין. אלו המקומות בעלי הנראות הגדולה ביותר – כל המשתמשים שנרשמים לקמפיין שלכם ראן מן הסתם את טופס ההרשמה, ולהודעות אישור ההרשמה יש שיעור פתיחות גבוה במיוחד. כמו כן, הרגע שבו משתמש מצטרף לקמפיינים שלכם הוא גם השלב שבו הוא מתחיל לגלות עניין במותג, שלב נוח יחסית לפנות אליו בשאלות.

עם זאת, כדאי להיזהר מהצבת שאלות רבות מדי בטופס ההרשמה עצמו, כדי לא להבריח משתמשים. ודאו שרק השאלות החיוניות ביותר יהיו חובה (למשל, כתובת אימייל), והציבו את השאלות האחרות כשאלות רשות. אם אתם יכולים, כדאי גם ששאלות הרשות שנועדו לסגמנטציה יהיו בעמוד נפרד משאלות החובה והגולשים יגיעו אליהן רק לאחר שמילאו את הפרטים ההכרחיים.

בטופס ההרשמה של הטכניון, על הנרשמים למלא את כל הסעיפים בכדי שהנציגים יוכלו לחזור אליהם עם מידע רלוונטי לקורס בו הם מתעניינים.

טופס הרשמה טכניון

דעו כיצד לשאול

השאלה הראשונה שגולשים ישאלו את עצמם ברגע שתבקשו מהם מידע היא “מה אני מרוויח מזה”. נוכח החרדה הגוברת של גולשים לפרטיותם, אתם צריכים להיות ברורים מאוד לגבי האופן שבו תשתמשו במידע- ספרו להם מה הם ירוויחו כתוצאה ממסירת הנתונים שביקשתם וכיצד תשתמשו במידע באופן שישפר את השירות שאתם נותנים להם.

באתר הבא (שלא נחשוף את שמו) ביקשו לאסוף הרבה פרטים מהגולשים בלי לפרט מה מטרת ההרשמה ולמה האתר צריך את כל הפרטים האלה.

 טופס הרשמה ארוך

דעו מה לשאול

לא משנה כמה מתוחכמים תהיו, אם לא תשאלו את השאלות הנכונות לא תרוויחו דבר. הדבר החשוב ביותר הוא לבקש רק מידע שאתם מתכוונים להשתמש בו ועדיף שהגולשים יראו כיצד הם הרוויחו ממסירתו. אם אינכם מתכוונים לשלוח קמפיינים מותאמים אישית לפי גיל הגולשים, איזו סיבה יש לכם לבקש את גילם? אם אתם לא הולכים ליצור אימיילים נפרדים לגברים ולנשים, למה שתשאלו את מין הנמען? אל תבקשו מידע שיופיע רק במצגת הפאוור-פוינט שלכם בסוף היום, בקשו מהם מידע רלוונטי והשתמשו בו. להלן מספר פרטים שאתם יכולים לבקש:

  • תאריך לידה: שאלה קלאסית, וניתן להשתמש בתשובה כדי לשלוח מבצעים והנחות בימי ההולדת של הגולשים.
  • תוכן מועדף: האם הגולשים רוצים לקבל יותר מבצעים או שמא הם מעדיפים כתבות מפורטות? ואם הם מעדיפים כתבות, על אילו נושאים הם רוצים לקרוא?
  • תדירות דיוור: נסו לברר מהי תדירות הקמפיינים המועדפת על הגולשים שלכם, ואולי תוכלו להעלות ככה את מספר הקמפיינים שאתם שולחים, מבלי להסתכן בהעלאת שיעור מבקשי הסרת ההרשמה.

ישנן, כמובן, שאלות רבות נוספות. הכל תלוי בסוג הקמפיינים שלכם ובמידת ההשקעה שאתם מוכנים לה. כך או כך, אם אתם לא מוכנים עדיין ליצור קמפיינים מותאמים אישית, כדאי שתשאלו את עצמכם האם יש צורך לבקש מהגולשים מידע מיותר. אם אתם שולחים את אותו קמפיין לכולם, מספר שאלות קטנות יכולות לסייע לכם להתחיל לבצע פרסונליזציה של הקמפיין.

מגזין “אנשים ומחשבים” ארגנו כנס מקצועי וההרשמה לכנס כרוכה במילוי טופס שכולל גם איסוף הנתונים להרשמה לניוזלטר. השדות יסייעו להם לדוור בצורה ממוקדת בעתיד לפי תפקיד העובד בחברה (לדוגמא, הם יוכלו לשלוח דיוור שונה לאנשי הפיתוח ולאנשי השיווק).

אנשים ומחשבים כנס

למדו כיצד לבנות טופס הרשמה

מספר צעדים קטנים בכיוון יכולים לשפר משמעותית את הישגי הדיוור האלקטרוני שלכם, ולהוביל אתכם לקראת פרסונליזציה מקיפה ורלוונטית יותר לגולשים.

רוצים להתחיל ולהטמיע טופס הרשמה? פתחו חשבון בחינם!

עוד בבלוג של אקטיב טרייל: עומדים להוציא קמפיין דיוור? למדו איך לבחור כותרת לניוזלטר

מוכרים ברשת? יש לכם חנות וירטואלית? קבלו מאיתנו 5 טיפים להגדלת המכירות.