קייס סטאדי: איך מחלקת השיווק של אקטיב טרייל משתמשת במערכת האוטומציות שלה

זאת הייתה ללא ספק שנה מרשימה עבורנו כאן במשפחת השיווק של אקטיב טרייל. שלחנו יותר מ-100 מיליון אימיילים ליותר מ-8 מיליון משתמשים מסביב לעולם (!!!). כן, זה ללא ספק הרבה מאוד אימיילים שנשלחו להרבה מאוד משתמשים. דבר אחד שלמדנו השנה הוא שתזמון הוא הכל.

אני אחזור על זה שוב: הכל.

שליחת דוא”ל לאנשים הנכונים בזמן הנכון היא קריטית עבורנו בצוות השיווק, ולפעמים הכוונה ב”אנשים הנכונים” היא לכולם, וה- “זמן הנכון” הוא עכשיו. אם כבר התחלתם לעבוד עם המערכת של אקטיב טרייל (החלטה נבונה מאוד!) ייתכן שכבר נתקלתם בכמה מהלהיטים שלנו: “עדכוני גרסה מתוקים”, “המאמרים הכי חשובים שתקראו השנה” והכי אהוב עליי “ישששששששש השקנו פיצ’ר חדש” (קורה הרבה לאחרונה וזה מרגש מאוד…)

הרבה מהדיוורים שלנו נועדו תכלס להפיץ את השמועה על אירועים ספציפיים (הכרזות על פיצ’רים חדשים, שותפויות חדשות, מבצעים ועדכונים חמים מעולמות האימייל מרקטינג) אך אין ספק שדיוורים אחרים עובדים טוב יותר כשהם נשלחים לאדם הנכון בזמן הנכון. איך אנחנו יודעים, למשל, כאשר משתמש מוכן לצלול לתוך דוחות השוואתיים?

התשובה היא חברים: אוטומציה! יצרנו במערכת שלנו תרחישים לשליחת אימיילים ממוקדים במיוחד לסוגים שונים של משתמשים, והוספנו בחודשים האחרונים יותר מ-30 אימיילים אוטומטיים על פני חמישה פאנלים (Funnels) חכמים שיצרנו.

הנה מסלול אוטומציה פשוט שיצרנו וממנו תוכלו לקבל השראה:

האוטומציה שלנו מתחילה בסגמנטציה של הנמענים לפי סוג חשבון שאותו הגדרנו “חשבון התנסות בחינם”, כל יוזר חדש הפותח חשבון דמו נכנס באופן אוטומטי לקבוצה הדינמית הזו ולפיכך חלה עליו האוטומציה הזו:

אקטיב טרייל אוטומציה

בתוך שש שעות מרגע פתיחת החשבון יישלח ליוזר המתנסה שלנו אימייל “ברוכים הבאים לאקטיב טרייל!”.

ממתינים יום… זמן התאקלמות ולקיחת אוויר 🙂

לאחר יום, יישלח אימייל המזמין את היוזר החביב שלנו לתיאום שיחת דמו 1*1 עם נציג תמיכה בכיר.

כאן הגדרנו פיצול לפי תנאי: במידה והיוזר לחץ על “הזמנה לשיחת דמו 1*1” נשלחת התראה למנהל מחלקת התמיכה שלנו אשר יוצר קשר עם היוזר לתיאום שיחה.

במידה והיוזר לא לחץ ונראה כי הוא אינו מעוניין בתיאום שיחת דמו נשלח אליו כעבור יומיים מייל המסביר לו על הפיצ’ר המדליק של המערכת: פרדיקטיב דליוורי (כלי חדשני שמתזמן את זמן שליחת הניוזלטר לכל נמען ונמען).

לאחר מכן הגדרנו סדרה של תשעה מיילים אינפורמטיביים נוספים אשר יישלחו לנמען בהפרשים של יומיים-שלושה. זאת אומרת, כעבור שלושה ימים מהמייל על פרדיקטיב דליוורי, יגיע מייל עם מידע אודות האינטגרציות הקלות שאפשר לעשות עם מערכת אקטיב טרייל, וכעבור יומיים יישלח מייל הסבר אוטומטי על דפי הנחיתה שלנו וכן הלאה.

(בונוס- הגדרנו גם שמי שלחץ על קמפיין “אינטגרציות קלות”, נכנס ישירות לקבוצה דינמית שנקראת “התממשקויות למביני עניין” וחלה עליו אוטומציה אחרת שיצרנו בנפרד)

האוטומציה מסתיימת כעבור שלושים יום- סיום תקופת הניסיון בחינם.

2אקטיב טרייל אוטומציה

לאחר סיום תקופת הניסיון יוגדר פיצול לפי תנאי נוסף. אם המערכת מזהה שהיוזר עבר לאחת התוכניות המשתלמות שלנו הוא יקבל כעבור דקה סקר שביעות רצון מתקופת הניסיון שלו (חשוב לנו לקבל פידבק והצעות לייעול) ואם הוא בחר להסתפק בתקופת הניסיון אנחנו שולחים לו מייל פרידה עצוב ומרגש עד דמעות.

יתכן שזה נראה ארוך ומורכב, אבל במציאות זה משפך פשוט שאתם יכולים להקים בדקות עבור הנמענים שלך. אל תגבילו את עצמכם עם הדוגמא שסיפקנו. תרגישו חופשיים להיות יצירתיים ביצירת תרחישים אוטומטיים משלכם!

קראו עוד על מערכת האוטומציות החכמה של אקטיב טרייל:

סדרת אוטורספונדרים מומלצת לחברות B2B

מיילים שכדאי לשלוח באוטומציות