הגיע הזמן להיפרד? כל הדרכים להתמודדות עם נמענים לא פעילים

פרידות הן דבר קשה ולא כולם אוהבים לעשות את הצעד הזה, אבל לפעמים זה עדיף וכדאי! לא בטוחים שזה מה שאתם צריכים לעשות עם הנמענים הלא פעילים שלכם? קראו והחליטו.

מתוך כל הנמענים שלכם, רוב הסיכויים שיש כמות נכבדת של נמענים שפשוט לא פותחים את המיילים שלכם כבר. הם יעדיפו לשלוח מיילים ישירות לספאם, למחוק אותם מיד או סתם לא לפתוח אותם אם התוכן לא מעניין אותם,  אבל אם נמען לא הסיר את עצמו מהרשימה שלכם, לא אמר לכם את השלום הזה למרות שבפועל הוא כבר לא קורא את המיילים שלכם, זה לא אומר שאתם לא צריכים לעשות את זה.

breakup

מדוע לא כדאי להישאר עם רשימה שכוללת נמענים לא פעילים?

רשימה ענקית של נמענים שרובם אינם פעילים אינה עוזרת לכם במאומה כי זה לא רק ש’זה לא הכמות זה האיכות’, אלא שהכמות יכולה גם לתעתע אתכם. גם אם יש לכם רשימה של 100,000 נמענים, אם רק 10,000 פותחים את המיילים שלכם במשך תקופת זמן סובסטנסיבית, התכנים שלכם מגיעים רק ל-10,000 נמענים; זאת הרשימה האמיתית שלכם וזאת הכמות של הנמענים שמקבלים את המיילים שלכם.

מלבד זאת, אם באמת יש נמענים שישר מעבירים אתכם לתיבת הספאם זה יכול לפגוע ברמת העבירות של המיילים שלכם ולהתחיל לסווג אתכם כספאם באופן אוטומאטי, גם עבור נמענים אחרים ואתם בטח לא רוצים שזה יקרה.

לבסוף, רשימה ענקית של נמענים שרובם לא פעילים עלולה לפגוע ברמת אמינות הדו”חות שלכם. בשביל לקבל מידע אמיתי על הדיוורים שאתם שולחים, על איזה מייל עובד יותר טוב או פחות טוב, ועוד נתונים רלוונטים, אתם צריכים שהרשימות שלכם ישקפו את המספרים האמיתיים. אם נתוני הפתיחה שלכם נמוכים ואתם לא מבינים למה, יש סיכוי לא רע בכלל שהסיבה נעוצה ברשימות התפוצה שלכם.

אקטיב טרייל התחילה בחודש האחרון בפעילות סינון נמענים שהעלתה את אחוזי פתיחת המיילים שאנחנו שולחים אליכם מ-25% ל-40-50%! רוצים לדעת איך עשינו את זה?

אספנו עבורכם את הדרכים היעילות והמוצלחות ביותר להתמודדות עם נמענים לא פעילים:

קמפיין הסרה  – פרידה הדרגתית

צרו קבוצה דינמית של נמענים שלא פתחו את הקמפיינים שלכם בחצי שנה/שנה/ שלושה חודשים אחרונים. לקבוצה הזאת תשלחו אימייל, קמפיין אוטומטי שיישלח לכל מי שמצטרף לרשימה הזאת (כלומר לא פותח את המיילים שלכם למשך הזמן שהגדרתם) וכך תוכלו לבדוק את הסטטוס של הנמענים הלא פעילים הללו.

מה יהיה בקמפיין הזה?  יש לכם כל מיני אפשרויות:

מייל פידבק וניהול העדפות

אפשרות אחת היא שליחת קמפיין לניהול העדפות. הקמפיין הזה צריך להיות בעל שורת נושא מאד מפתה, מסקרנת ואישית, כדי שהנמענים שלא רגילים לפתוח את הדיוורים שלכם, יחליטו כן לפתוח אותם הפעם. שורה כזאת יכולה להיות למשל: “רוני, איזה תכנים אתה אוהב לקבל?”.

במייל עצמו תוכלו לבנות סקר באמצעות מערכת הסקרים שלנו ששואל מדוע הנמענים אינם פותחים את המייל שלכם וכך לקבל פידבק על התכנים שלכם. לחילופין, אם אתם מדוורים במספר נושאים ויש לכם רשימות תפוצה שונות אליהם אתם מדוורים, המייל יכול להוביל לדף ניהול העדפות דרכו הנמענים שלכם יוכלו לסמן באיזה נושאים הם רוצים לקבל דיוורים.

הנחה מיוחדת

אם אתם חנות מקוונת, אתם יכולים לתת לנמענים שלכם הנחה מיוחדת כדי לעודד אותם להמשיך לקבל דיוורים מכם. שורת הנושא של המייל צריכה להיות אישית וברורה, כדי שהמייל שלכם יזכה לתשומת הלב המיוחדת שאתם רוצים שהוא יזכה לה ועל כן כתבו משהו בסגנון “מיכל, שמנו לב שהרבה זמן לא התראינו. אנחנו רוצים להעניק לך מתנה” ובמייל צרפו קופון הנחה.

אם באמצעות הקמפיינים האלה אתם מצליחים “להציל” כמה נמענים, אין ספק שהעבודה שלכם הושלמה. ייתכן עם זאת, שאת הנמענים שלא פותחים גם את קמפיין ההסרה לא תוכלו לסחוב יותר והגיע הזמן להשאיר אותם מאחור. אחרי שכבר ראינו למעלה מדוע זה לא כזה מהפכני כמו שזה נשמע לצמצם את רשימות הנמענים, אל תתביישו פשוט להסיר את הנמענים הלא פעילים האלה מהרשימה.

פרידה כואבת אך יעילה

לפעמים פשוט צריך לחתוך את החבל, לשבור את החזיר, או בקיצור, להיפרד. אם אתם לא רוצים להתחיל להתעסק עם קבוצות דינמיות ורשימות תפוצה שונות, נראה שזה הפתרון עבורכם . אם יש לכם כמות נכבדת של נמענים שמעולם לא פתחו את המייל שלכם, או לפחות, לא פתחו את המייל שלכם במשך שנה, חצי שנה או ארבעה חודשים (תלוי במה שאתם מגדירים), נראה שהגיע הזמן להגיד להם שלום ולא להתראות ולהשקיע את המאמצים שלכם בנמענים חדשים.

פרידה דינמית

איזה כיף שיש פתרונות חכמים ודינמיים שמאפשרים דיוור יעיל ונכון. זוכרים את הקבוצה הדינמית שיצרתם לכבוד קמפיין ההסרה? קבוצה של נמענים שלא פתחו את המיילים שלכם בחצי השנה האחרונה?

מה שנשאר לכם זה ליצור רשימה של נמענים שכן פתחו את המיילים שלכם בחצי שנה האחרונה ולנמענים האלו להמשיך לדוור! כך תוכלו לדוור בדיוק לאנשים שפותחים את המיילים שלכם ומתעניינים בכם, לפחות אחת לחצי שנה. הקבוצה היא דינמית, כי היא שומרת בתוכה רק על נמענים שממשיכים לפתוח את המייל שלכם ואת יתר היא מעבירה לקבוצה השנייה (של נמענים שלא פתחו).

אם יצרתם קמפיין הסרה מיוחד כמו באפשרות הראשונה, ויש נמענים שפתחו את קמפיין ההסרה הזה (ולא הסירו עצמם מהרשימה) צרו כלל שמחזיר אותם לקבוצה של נמענים שפתחו מיילים בחצי שנה האחרונה וכך המשיכו לדוור אליהם. נחמד נכון? זה גם מה שאנחנו חושבים וזאת האפשרות שאנחנו בחרנו בה, כדי שהנמענים שלנו יהיו מרוצים ולא יקבלו דיוורים שהם לא מעוניינים בהם.

אחרי שבחרתם את הפיתרון המתאים עבורכם להתמודדות עם נמענים לא פעילים, יש עוד כל מיני דברים שניתן לעשות על מנת לשפר את איכות רשימות התפוצה שלכם:

  •  השקיעו באוטורספונדרים ובפאנלים אוטומאטים. באמצעות אוטורספונדר, אתם בונים סדרת אימיילים למצטרפים חדשים. אם אתם בונים את הסדרה הזאת כמו שצריך, אתם משלבים שם את התכנים שלכם, את הוידיויאים שלכם, ואתם נותנים לנמענים החדשים שלכם הזדמנות טובה להכיר אתכם. באמצעות מערכת האוטומציה החדשה של אקטיב טרייל שאוטוטו מושקת, תוכלו ליצור פאנל שיווקי אוטומאטי שעובד בהתאם להתנהגות הנמענים שלכם. כך למשל, לקוח שלא פותח את האימייל שלכם יקבל SMS במקום, או אולי אימייל אחר שיצרתם במיוחד בשביל אלו שלא פתחו. האוטורספונדר נותן לכם הזדמנות נהדרת להפוך את המנויים שלכם לאוהדים אוהבים שלכם, אל תפספסו את ההזדמנות הזאת.
  •  אם אתם לא רוצים להפסיק לדוור לגמרי לנמענים לא פעילים, פשוט תדוורו פחות אליהם. צרו קבוצות דינמיות עם דיוורים בתדירויות שונות; כך למשל לקבוצה של נמענים שלא פתחו את המייל שלכם בחצי השנה האחרונה תמשיכו לדוור, אבל תדוורו רק 50% מהמיילים שאתם מדוורים לכלל הנמענים שלכם.
  • השקיעו בפופאפים ובטפסי ההרשמה שלכם. תבדקו את האופן שבו אתם אוספים לידים, שימו לב שאתם אכן מדוורים בנושאים שכתבתם שאתם הולכים לדוור עליהם וודאו שכשהנמענים שלכם נרשמים לרשימה שלכם, הם יודעים מה הם הולכים לקבל מכם.

זהו, מקווים שעזרנו לכם להתמודד עם הפרידה הנחוצה ואל תשכחו שכל פרידה היא התחלה חדשה. ניקיון וארגון של קבוצות הנמענים שלכם היא דרך מעולה לשפר את אופן הדיוור שלכם, את אחוזי הפתיחה שלכם, את עבירות המיילים שלכם ובקיצור- לדוור כמו מקצוענים.

רוצים לדעת מה הופך קמפיין דיוור אלקטרוני למוצלח? צפו בניוזלטרים שהכי אהבנו בשנת 2015 ותגלו

קראו עוד בבלוג שלנו