איך לא להיות ספאמר? 10 דברים שכדאי לעשות כדי שהמיילים שלכם לא יגיעו לספאם

בסוף שנת 2020 כשמגפת הקורונה עדיין משתוללת, קיבלו אמריקאים רבים מייל משמח במיוחד: “חיסון הקורונה מוכן ומגיע לך לקבל אותו במיידי”. ברי המזל שקיבלו את ההודעה הזאת לא חשבו פעמיים. הם פתחו את המייל ונדהמו לגלות שהם חלק מרשימה לא גדולה של אזרחים שזכאים ללהנחיל תבוסה כואבת לנגיף העקשן שטלטל את העולם כולו. “כל מה שאתה צריך כדי לממש את זכותך הוא רק להשאיר את פרטיך ולחכות לטלפון ממשרד הבריאות כדי לקבוע לך תור”, קראה ההודעה. למשרד הבריאות אין את הפרטים שלי? שאלו החשדנים, לפני שנזכרו שוב בתקופות הסגר ששיתקו את החיים. הם גם הקפידו לוודא שאיש לא ביקש מהם שום פרטי כרטיס אשראי. רק שם מלא, כתובת, מספר זהות, תאריך לידה, כתובת וטלפון – וזה לא מסוכן, כמובן. מי שמילא את הפרטים “זכה” להיכנס להגרלה על החיסון, אבל זה לא הכל: הוא לקח חלק באחת ההונאות הגדולות ביותר שבוצעו באמצעות המייל, הכוללות גניבת זהויות וזיוף מסמכים אישיים.

כן, תתפלאו אבל חוק ספאם במייל עדיין מעורר מחלוקות, בעיקר כאשר מדובר בתקופת בחירות. החוק המגביל שליחת פרסומות ללא אישור מהמקבל עדיין בתוקף, אבל נראה שבשטף המידע ושלל הסחות הדעת – לא מעט מפרסמים שוכחים שמספיקות כמה תלונות או חסימות מצד הלקוחות כדי להיכנס לרשימות השחורות של ספקיות האינטרנט. עידן הסייבר החמיר את ההגנה על תיבות המייל מחשש להונאות דיוג ומיילים חשודים והשאלה איך מונעים ממייל מסוים להגיע לספאם עדיין רלוונטית. הבעיה היא שבדרך, לא מעט הודעות לגטימיות נבלמות במסנני הספאם ומוצאות את דרכן בתיקיות הזבל. סיבות לכך לא חסר, משורת נושא עמוסת סימני קריאה ועד הפצה במערכת לא מורשה למספר גבוה של נמענים. כמפרסמים, אף אחד לא אוהב להיחסם, קל וחומר אחרי השקעה גדולה בקמפיין פרסומי.

אקטיב טרייל עושה הכל מצידה כדי שזה לא יקרה וכדי שרמת העבירות של המיילים שלכם תהיה מקסימלית, אולם כדי שהדיוורים שלכם לא יגיעו לתיבות הספאם של הנמענים שלכם, יש גם כמה דברים שאתם צריכים לעשות.

מה אנחנו עושים עבור העבירות של מיילים שנשלחים מאקטיב טרייל?

* בדיקות אוטומטיות – אקטיב טרייל מבצעת בדיקות מקיפות ותומכת בתקני השליחה של SPF, DKIM ו- Domain Keys. התמיכה בתקנים מוודאת התאמה בין השרת של אקטיב טרייל לבין הדומיין של חברתכם. כך מוודאות ספקיות הדואר כי לא מדובר בניסיון מרמה או בניסיון התחזות של גורם שלישי, שכן אם אלו לא ימצאו התאמה הן עלולות לחסום את המיילים.

* אקטיב טרייל עושה שימוש במספר רב של כתובות IP לשליחה לרשומות התפוצה (כך שאם מכתובת IP אחת נשלח מייל שמגיע לספאם זה לא פוגע בשאר המדוורים)

* ניפוי נמענים אוטומטי שסימנו את הדיוור שלכם כספאם וניהול כתובות שגויות

* מדיניות אנטי ספאם – אקטיב טרייל נוקטת במדיניות אנטי ספאם, היא אינה שוכרת, משכירה, מוכרת או מספקת רשימות אימייל ולא ניתן להשתמש בשירותי אקטיב טרייל בדיוור לדיוור לנמענים שלא נתנו את הסכמתם. לקריאה נוספת על מדיניות האנטי ספאם של אקטיב טרייל.

* מערכת דוחות על תלונות ספאם- במערכת הדוחות אתם יכולים לראות את אחוז ההסרות, השגיאות והתלונות שלכם לגבי כל קמפיין ולהסיק מסקנות בהתאם.

*אפשרות להגיש תלונה על ספאם לאקטיב טרייל- כל מי שמקבל דרך אקטיב טרייל מייל שהוא לא נתן את רשותו לכך, יכול לפנות אלינו לדווח על ספאם.

אלו רק תמצית הדברים שאנחנו עושים בשביל רמת העבירות. כדי להבטיח את שליחת המיילים שלכם, הנה כמה דברים נוספים שאנחנו ממליצים לכם לעשות:

10 דברים שכדאי לכם לעשות כדי לא להגיע לתיבת הספאם:

1. אל תהיו ספאמרים

לטובת הלקוחות השואלים: “איך לא להגיע לספאם”, התשובה הרווחת היא שצריך לא להיות ספאמרים. חוק הספאם הישראלי קובע בין היתר כי אין לדוור למי שלא נתן לכם הסכמה מפורשת לכך. קראו את הוראות החוק, התייעצו בעו”ד ושימו לב שהדיוורים שלכם עומדים בדרישות החוק. כעת אתם יכולים להמשיך לקרוא וכך לוודא שתיבות הדואר של הנמענים שלכם לא יסמנו אתכם כספאמרים למרות שאתם שלא.

2. מייל תודה עם Double opt-in

המייל מגיע לספאם? אחרי שהנמענים שלכם אישרו את הדיוורים שלכם או נרשמו לרשימה שלכם בטופס ההרשמה, שלחו להם מייל תודה. מייל התודה הזה הוא חשוב כי הוא קודם כל מזכיר לנמענים שלכם שהם נרשמו אליכם ושנית כך אתם מראים לנמענים שלכם איך מייל שלכם נראה בדרך כלל (כדי שהם לא יסמנו אותו להבא כספאם).

מעבר לכך, השתמשו במייל התודה על מנת לקבל מהנמענים Double opt-in. Double opt-in היא אופציה בהרשמה לרשימות הנמענים שלכם שדורשת מהנמען לרשום את עצמו לרשימה שלכם באופן אקטיבי פעם נוספת. כך, במייל התודה שאתם שולחים, הנמען מקבל הודעה שעל מנת לאשר את הדיוורים שלכם הוא צריך ללחוץ על הלינק המצורף ורק כך הוא יכול להצטרף לרשימת התפוצה שלכם. אופציה זו מסייעת למספר נמוך יותר של הסרות מהרשימה, למספר גבוה יותר של פתיחות של אימיילים ומחזקת את הקשר בין המוען לנמען.

דוגמה למייל תודה על הרשמה הכולל double opt-in:

אישור הרשמה

3. מייל תודה עם קופון /קריאה לפעולה/ תמרוץ נמענים

ג’ימייל למשל מסווגת דיוורים כ’ספאם’, כ’קידום מכירות’ וכדומה בהתאם להתנהגות הנמענים. כך, אם הנמען העביר את המייל שלכם לתיבת הספאם פעם אחת, ייתכן מאד כי בפעם השנייה אתם תגיעו אליה אוטומטית (ולא רק אצל אותו נמען בהכרח). בדומה לכך, אם מנוי לרשימת התפוצה פתח את המייל שלכם והקליק עליו, סביר כי ג’ימייל תדרג אתכם גבוה יותר, כך שיגדלו הסיכויים שלכם להגיע ישירות לתיבת הדואר הנכנס הראשי של הנמען.

מלבד דאבל אופט-אין על כן, שיטה טובה לשיפור העבירות היא לשלוח במייל התודה קריאה לפעולה באמצעות קופון ו/או לינקים לאתר שלכם. הקופון והקריאה לפעולה לא רק יכולים להשיג לכם כניסות לאתר ו/או מכירות, אלא שכך גם תוכלו לגרום לנמענים שלכם לסמן לספקית הדואר שלהם שהם מעוניינים לקבל מכם דיוורים, על ידי זה שהם ילחצו על הלינקים שלכם המובילים לאתר שלכם.

דוגמה למייל תודה שכזה:

gold club

4. בקשה הוספה לרשימת אנשי הקשר או ‘השולחים הבטוחים’

הדרך הכי טובה להגיע בבטחה לתיבת הדואר הנכנס הראשית של הנמענים שלכם היא על ידי זה שהם יוסיפו אתכם לרשימת אנשי הקשר או לרשימת ‘השולחים הבטוחים’  שלהם. איך תגרמו להם לעשות את זה? בדרך הכי פשוטה וישירה- תבקשו מהם.

דרך אחת ומוצלחת לבקש את זה מהנמענים שלכם היא במייל התודה. כך אתם מראים לנמענים שלכם שאתם רציניים לגבי ההרשמה אליהם ואתם יוצרים אצלם מעורבות (Engagement) גבוהה יותר. הכניסה לרשימת השולחים הבטוחים או רשימת אנשי הקשר אצל הנמענים שלכם מקטינה לסיכויים קלושים את הכניסה שלכם לתיבת הספאם ומגדילה את הסיכוי שלא תגיעו אל לשונית ‘קידומי המכירות’.

דוגמאות למייל תודה עם בקשה להיכנס לרשימת אנשי הקשר של Media Post ושל Hacking UI:

media post

hacking UI

אפשרות נוספת שיש לכם היא לשלוח קמפיין מיוחד עם בקשה להוספה לאנשי הקשר שלכם. כן, העניין הזה בהחלט מצדיק קמפיין מיוחד ואין ספק שהוספה לאנשי הקשר גם תגדיל את אחוז פתיחות המיילים שלכם. בקמפיין שאתם שולחים, הסבירו לנמענים שלכם איך להוסיף אתכם. בשביל זה הכנו לכם הסבר איך להוסיף כתובת אימייל לרשימת שולחים בטוחים או לרשימת אנשי קשר אצל ספקיות הדואר הגדולות- שלחו אותו לנמענים שלכם, וכך הם ידעו מה לעשות.

אם אתם שולחים לנמענים שמשתמשים באאוטלוק (Outlook), באמצעות ההוספה לרשימה הבטוחה הנמענים יוכלו לראות את התמונות שאתם שולחים במייל מוצגות תמיד (באאוטלוק, אם אתם לא ברשימה הבטוחה, התמונות אינן מוצגות באופן אוטומטי).

5. ניהול הסרות והעדפות דיוור

ציינו בפני הלקוחות שלכם בטופס ההרשמה על מה אתם הולכים בדיוק לדוור להם ובאיזו תדירות, כדי שלא יהיו מופתעים לאחר מכן. אם אתם מדוורים גדולים במספר נושאים שונים, כל מיני דיוורים שונים, שאלו את הנמענים שלכם בשדות טופס ההרשמה לרשימה שלכם מה מעניין אותם.

לחילופין, צרו עמוד של ‘ניהול העדפות דיוור’. אתם יכולים לשלוח ללקוחות שלכם מייל תודעה על ההרשמה ולהפנות אותם לעמוד ההעדפות הדיוור, כמו שעשו מרקטינג שרפה.

מרקטינג שרפה (marketingsherpa) שולחים שישה ניוזלטרים שונים ובמייל תודה על ההרשמה שלהם הם שואלים את הנמענים שלהם באיזה נושאים הם מעוניינים לקבל דיוורים:

marketing sherpa

כל מייל שנשלח צריך לכלול בלוק של “להסרה מרשימת התפוצה לחץ כאן” ובכל מקרה אתם לא יכולים לשלוח מייל דרך מערכת אקטיב טרייל בלי הבלוק הזה. לדף ניהול העדפות הדיוור שיצרתם אתם יכולים ליצור קישור מכפתור ה’הסרה מרשימת התפוצה’ שנמצא במייל שלכם. כך, בעת ההסרה מהרשימה, תוכלו לתת למנויים שלכם אופציה לא להסיר אותם לגמרי מרשימת התפוצה שלכם, אלא להסיר אתכם רק מרשימת תפוצה אחת, שהיא אחת מני כמה. כך למשל עושה חברת ‘מידע כנסים’:

מידע כנסים

6. שם מאת וכתובת מייל שניתן לחזור אליה ( שהיא לא ג’ימייל או יהאו)

שם ה’מאת’ מופיע ראשון לנמענים שלכם בתיבת הג’ימייל. אם שם ה’מאת’ שלכם או No-reply  יש סיכוי גבוה שתגיעו לספאם. אם אין אפשרות גם להשיב למייל שלכם, זה גם מגביר את הסיכוי שלכם להגיע לספאם. צרו שם ‘מאת’ עם כתובת אימייל רגילה שניתן לחזור אליה. הקפידו עם זאת שכתובת האימייל הזאת לא תהיה של ג’ימייל או של יהאו. ספקיות האימייל הגדולות לא אוהבות שמיילים שנשלחים לא באמצעותם, נשלחים עם כתובת שלהם ב’מאת’ והם מסמנים אותם כספאם.

7. שורת נושא ומילות ספאם

איך למנוע ממייל להגיע לספאם? יש כמה מילות ספאם שאם תשתמשו בהם, תוכלו להבטיח את זה שתגיעו לתיבת הספאם. כדי שזה לא יקרה, הקפידו ששורת הנושא שלכם לא תכלול את המילים “הנחה סופנית” “מבצע” מבצע!!!!!” SALE!!!!””SALE SALE SALE ” ועוד מילים מהסוג הזה, או את הסימנים $ או ₪ וכדומה. זה לא אומר שאתם לא יכולים לכלול את המילה הנחה בשורת הנושא שלכם אבל אתם צריכים ששורת הנושא תכלול גם תוכן, שתהווה כותרת אמיתית למייל שלכם ושלא תהיה קצרה מדי. מאידך, גם שורות נושא ארוכות מדי הכוללות יותר מדי תוכן יגיעו לספאם אז הקפידו על איזון.

אם תוכן המייל הוא פרסומת, אתם חייבים לציין זאת בשורת הנושא כדי לא להיות מסווגים כספאם.

8. דברים טכניים

כדי לא להגיע לספאם, חשוב להקפיד על הדברים הטכניים.  הקפידו על כך שכל האלטים (Alt)- השמות של התמונות שלכם יהיו מעודכנים ורלוונטיים. אם אתם משתמשים בגרפיקה, הקפידו שהקוד של האימייל שלכם יהיה נקי ולינקים וגם שכל ה-URLים שבאימייל מעודכנים וכתובים כמו שצריך.

9. תוכן המייל וגרפיקה

המייל שלכם צריך תוכן. גוגל קוראת את התוכן של המיילים שלכם, מוודאת שהם לא ג’יבריש ושיש תוכן, אשר תואם לשורת הנושא של המייל. אם אתם יוצרים אימיילים בHTML תכללו גרסה רק של טקסט (זה גם מסייע למקרה שהנמען אינו יכול לצפות בHTML). אז כדי שלא תיכנסו לספאם, או ל’קידומי מכירות’ הקפידו על יחס טוב בין תוכן לתמונה ושימו לב שהתמונות שלכם מוצגות כמו שצריך. למייל שמורכב אך ורק מגרפיקה יש סיכוי גבוה יותר להיכנס לספאם .

גם לעיצוב עצמו של הניוזלטר יש חשיבות בכל הנוגע לספאם. יש לנו אפילו כמה סודות בקשר לזה: תוכנת אאוטלוק לא אוהבת את הצבע אדום ונוטה לסמן אימיילים אדומים כספאם. בכלל מיילים עם צבעים חזקים-בוהקים מדי עשויים להיות מסומנים כספאם ובניגוד לכך גם מיילים שיש בהם הרבה צבע גוף.

הנה דוגמה למייל שלא הקפיד על רוב הדברים האלה ונכנס לספאם:

ילד כאפות

10. שימוש ב- Domain Keys

התקנה של SPF/DKIM /Domain Keys בשרת שלכם היא חיונית על מנת שלא תסומנו כספאם. אקטיב טרייל תומכת בתקני שליחה אלה, אז אחרי שאתם מתקינים אותם ומגדירים אותם במערכת שלכם, אל תשכחו לסמן וי בכל מקום שאנחנו שואלים אתכם אם להשתמש בDomain Keys כדי שנוודא שהמייל שלכם יגיע ליעדו.

זהו, עכשיו אתם מוכנים. עקבו אחר הטיפים האלה ואם יש לכם שאלות נוספות בנושא אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר.

לטיפים נוספים כנסו לבלוג שלנו.