שיווק בסמס זה הכתום החדש

עולם השיווק נוטה, כפי שהוא אמור לעשות, להתפתח לאורך השנים. השתלטות הסמרטפונים על חיינו יוצרת הזדמנויות גדולות למשווקים, שכן, מסרים שיווקיים מגיעים אל כף ידו של הצרכן.

שליחת הודעות סמס נחשבת לדרך הישירה והאישית ביותר בשיווק, הן של עסקים קטנים והן של תאגידי ענק. וזה מובן. 70% מאוכלוסיית העולם מחזיקים במכשיר טלפון נייד. בארה”ב מדובר ב-9 מתוך 10 אזרחים.

שיווק בסמס

שיווק בסמס: כדאי לנסות

אך אם אתם רוצים להתחיל לשלוח הודעות שיווק בסמס, לא די בניסיון שלכם לשלוח מסרונים לבני המשפחה שלכם או הודעות “ערה?” למחוזרות פוטנציאליות.

הנה כמה טיפים שיגרמו לכם להיות מסמסים שיווקיים טובים יותר:

1. חד וחלק

הודעת סמס שיווקית צריכה להיות ממוקדת ועניינית. דעו את קהל היעד שמקבל את המסרונים שלכם ודברו אליו ישירות. יש לכם המון להוסיף? צרו לינק לאתר או לדף נחיתה שיהיה נגיש לגולשים מטלפון סלולרי וספקו את המידע משם.

2. בלי קס”ה (קיצורים, סלנג והתלהבות יתר על המידה)

אם הסמס שלכם ייראה כמו ספאם, יישמע כמו ספאם ויריח כמו ספאם – יתייחסו אליו כספאם. אל תישמעו שיווקיים ומכירתיים מדי (“מבצע מטורף!”, “OMG”), אחרת אתם תימחקו בשנייה הראשונה.

3. תמורה מיידית

אף אחד לא רוצה לקבל הודעה לנייד שלו, אלא אם כן יש לה ערך מיידי. הציעו מבצעים, הנחות או מידע שנכון לעכשיו, כך הלקוחות ייקחו אתכם ברצינות וההודעות שלכם תתקבלנה בקשב רב.

4. מי אתם?

הטלפון הנייד זה המכשיר הכי קרוב ללבנו בימים אלו. אנו ישנים איתו, מבלים איתו ואף נכנסים איתו לשירותים. כשאנו מקבלים הודעה לנייד ממספר אינו מוכר, הדבר יוצר ניכור. הזדהו בשם החברה או המותג, כך שמכם יופיע ברגע שההודעה תתקבל.

5. הוסיפו כפתור הסרה

לא משנה כמה אתם חושבים שהמידע או המבצעים שלכם הכי חשובים בעולם, לא כולם רוצים לקבל אותם, ואין דבר יותר מעצבן עבור לקוח, מאשר לקבל שיווק בסמס בכפייה. תהיו עדינים ואדיבים, וצרפו לכל הודעה שלכם לינק להסרה מרשימת התפוצה, או את הכיתוב: “להסרה השב ‘הסר'”.

** הערה לסעיפים 4 ו-5: אם מזדהים בשם החברה, לא ניתן לקבל הודעות “הסר” ולהיפך, אם מחליטים לצרף הודעת “הסר”, יש לדוור באמצעות מספר טלפון.

6. תנו להם להרגיש מיוחדים

אל תשלחו כל מידע או מבצע שקיים באתר שלכם. תנו לנמענים שלכם להרגיש שהם מקבלים מידע חד פעמי וחיוני, תנו להם להרגיש אקסקלוסיבים.

נקודות למחשבה

שליחת סמס שיווקי ללקוחות שלכם יכולה להיות חבל הצלה למאמצי השיווק של החברה, אך יכולה גם להזיק להם. שימו לב לא לחטוא בחטא הטרדת הלקוח, כפי שחברות וארגונים רבים מדי חוטאים (כמו לדוגמה: “7 שנות אחריות לטיפול בפטרת הציפורניים”).

הקימו צוות חשיבה, נהלו את האפיק הזה בחוכמה. תחשבו מה רוצים הלקוחות שלכם לקרוא, מה הם יאהבו לשמוע, מתי הם ערים ואיזו תדירות תתחיל לעצבן אותם. לדוגמה, אל תשלחו הודעות בשעה עגולה כמו 10:00. סביר להניח שהמתחרים שלכם מתזמנים את ההודעות שלהם לשעות הללו ולכן הבדילו את עצמכם, ותשלחו דווקא ב-10:22.

התאימו את הפרמטרים השונים שבשליחת סמס לרוח החברה , למוצר ולקהל היעד, ואין סיבה שלא תראו זינוק במכירות.