אימיילים נגישים עם בלוק הנגישות של אקטיב טרייל

בטח שמעתם או נתקלתם זה מכבר בתקנות הנגישות שנכנסו לתוקף בחודש אוקטובר 2013. התקנות חלות על אתרי אינטרנט ובעניינינו גם על דיוור אלקטרוני. התקנות ממש עכשיו הופכות לרלוונטיות ובשביל זה יש לנו בלוק נגישות חדש!

מה שנראה בהתחלה כמעמסה לא קטנה על כל בעל אתר בישראל, הופך עתה להיות משימה פשוטה עבורכם, בוודאי בכל הנוגע לדיוורים. זאת, באמצעות בלוק הנגישות החדש של אקטיב טרייל ומערכת User 1st .

תקנות הנגישות שבחודשים אלו ממש נכנסות לפעולה דורשות שכל אתר שמספק “שירות ציבורי ” או “מידע אודות שירות ציבורי” יהיה נגיש לאנשים בעלי מוגבלויות, מה שאומר בעצם שהן רלוונטיות לכולם, וככל הנראה גם עליכם (אלא אם כן קיבלתם פטור מיוחד במסגרת התקנות).

מלבד זאת, מה שרלוונטי אלינו ואליכם הוא שהתקנות אינן חלות רק על אתרי אינטרנט אלא שהן גם חלות על משווקים באינטרנט באמצעות מערכת דיוור או דפי נחיתה. כלומר, גם הניוזלטר שאתם כותבים כעת מחויב לעמוד בתקנות וכל אימייל שאתם מוציאים חייב להיות רגיש ונגיש לאחרים!

נגישות

בחודש אוקטובר 2013 נכנסו לתוקפן תקנות נגישות אתרים לאנשים עם מוגבלויות. כל אתר אינטרנט בישראל, גדול וקטן כאחד ובכל תחום שהוא, חייב ליישם את התקנות, וזאת תוך 36 חודשים מכניסתן לתוקף של התקנות. כלומר, עד לחודש אוקטובר 2016 אתם צריכים להיות נגישים. לגבי אתרים שעוד לא עלו לאוויר- על פי התקנות כל אתר שעולה חייב להיות נגיש ממועד העלאתו.

התקנות הן אימוץ של ההנחיות בינלאומיות של ארגון W3C שנועדו לאפשר את הגישה למידע לאנשים בעלי מוגבלויות שונות; עיוורים, כבדי שמיעה, אנשים בעלי תנועה מוגבלת, מוגבלויות דיבור ומוגבלויות אחרות, על מנת שיקבלו שירות כמו אחד האדם. אם אי פעם חוויתם עיניים כואבות מצפייה ממושכת במסך, או כאב בפרק היד משימוש בעכבר, אתם יכולים להבין כמה חשובות התקנות האלה לאנשים שחווים זאת כל הזמן ובעצמה הרבה יותר גבוהה, כך שהן יכולות לסייע לכולנו.

מערכת User1st היא סטרטאפ בפיתוח ישראלי שמעניק פתרון נגיש ופשוט לעמידה בהנחיות התקן הבינלאומי, ללא צורך לפנות למפתח בנושא. אקטיב טרייל אימצה את הפיתרון הזה ובשיתוף פעולה עם מערכת יוזר פירסט, הטמענו אותו במערכת האימיילים שלכם!

באמצעות בלוק הנגישות החדש הזמין לכם במערכת הדיוור שלנו, שמתלווה כעת באופן אוטומטי לכל תבנית דיוור חדשה עם יצירת האימייל שלכם, גם אתם תוכלו להיות נגישים בדיוורים שלכם.

מעתה כשתפתחו קמפיין חדש ותבחרו בתבנית דיוור, תראו את האיש בכסא הגלגלים מימין למעלה:

בלוק נגישות

אתם יכולים לשחק עם הבלוק ולהזיז אותו, אולם כדאי שהוא יופיע בראשית הקמפיין, על מנת שיהיה זמין ונגיש לבעלי מוגבלויות ולאלו הזקוקים לו.

בלוק הנגישות מופיע כעת גם כבלוק במאגר הבלוקים שלנו; ניתן לגרור אותו ולמקם אותו בכל מקום בקמפיין ולהחליף את הצבע של הרקע שלו כך שיהיה תואם לרקע של הקמפיין.

שימו לב שאם אתם משתמשים בתבניות קודמות שלכם, אותם שמרתם ב’תבניות שלי’, ייתכן והבלוק לא יופיע לכם באופן אוטומטי. על כן אל תשכחו לגרור אותו מאזור הבלוקים שלנו ולהוסיף אותו לתבניות הקיימות שלכם.

כפתור נגישות

כאשר הנמענים שלכם ילחצו על הבלוק המופיע להם במייל הם יגיעו אל עמוד האינטרנט של האימייל שלכם, שם תופעל מערכת יוזר פירסט, אשר מנגישה את התוכן שלכם בהתאם לתקנות.

כך למשל, באמצעות מערכת יוזר פירסט יוכלו הנמענים שלכם לנווט באמצעות המקלדת, להגדיל את הטקסט, לשנות את הבהירות של הצבעים, לשנות את הצבעים עצמם, להפעיל מערכת השמעה המיועדת ללקויי ראייה ועוד פיצ’רים מתקדמים של מערכת יוזר פירסט, הפועלת להנגשה של מעל למיליון דפי אינטרנט ברחבי העולם.

לאחר הלחיצה על כפתור הנגישות בניוזלטר, המסך שייפתח כדף רשת ייראה כך (רק עם הניוזלטר שלכם במקום שלנו):

מסך נגישות

אקטיב טרייל היא הראשונה בישראל להפעיל את פיצ’ר הנגישות, על מנת שכולם יוכלו ליהנות מהתכנים והדיוורים הנפלאים שלכם.

מלבד הציות לחוק (שיחסוך לכם עשרות אלפי שקלים כאשר יחלו לאכוף אותו) כפתור הנגישות מועיל גם לכם וגם ללקוחות שלכם. אתם הרי רוצים שהאימיילים שלכם יגיעו לכמה שיותר אנשים ולקוחות וזאת הדרך הנכונה לכך.

סרטון של יוזר פירסט מדגים זאת:

לבסוף, על מנת להעניק ללקוחות שלכם ולאנשים בעלי מוגבלויות את השירות הטוב ביותר וכדי להפוך את האימיילים שלכם לכמה שיותר נגישים, יש גם כמה דברים שאתם יכולים לשפר במיילים שאתם שולחים:

* הקפידו על כותרות בולטות בניוזלטר שלכם ובתוכן שאתם כותבים באתרים. השתמשו בh1-h6 בוורד על מנת להבליט את הכותרות.

* קראו בשם לכל תמונה. את השם כותבים תחת ה-alt כדי שהמחשב יידע להקריא ללקויי ראייה מה יש בתמונה.

וכמובן, הטמיעו את כפתור הנגישות בכל אימייל שאתם שולחים.

אקטיב טרייל תומכת בכך שתהיו נגישים ורגישים לצרכים השונים של כל פרט ופרט ושהתוכן שאתם שולחים יהיה זמין לכו-לם!

* המידע המובא במאמר הוא כללי בלבד ואינו מהווה נוסח מחייב של החוק להנגשת אתרים או של תקנות מכוחו או ייעוץ משפטי כלשהו או הבטחה של אקטיב טרייל לעניין הנגישות.