שיווק בפייסבוק או רשת חברתית אחרת? היכן כדאי לשווק?

כבר מההתחלה היה ברור למשווקים שהרשתות החברתיות הן כלי ששווה להיאחז בו. בשנת 2012 תחום המסחר ברשתות החברתיות היווה כ-3 מיליארד דולרים במכירות. ב-2015 לעומת זאת, המספר קפץ ל-14 מיליארד, מה שאומר שכדאי שתתחילו להיכנס לעניינים, אם אתם בטעות לא שם.

שיווק ברשתות חברתיות

הרשתות החברתיות הגדולות, ביניהן פייסבוק, טוויטר ואינסטגרם, מקנות למשווקים אונליין כלים רבים להפיץ את מרכולתם. הדרך הזו הפכה להיות חלק משמעותי במשפך המכירות בשוק הבינלאומי.

עדיין לא בטוחים כיצד לבצע את הסנכרון בין אתר המכירות שלכם לרשת החברתית? הנה מידע שיסייע לכם על ארבע מהרשתות החברתיות המובילות.

פייסבוק:

שיווק בפייסבוק

הקהל של פייסבוק, הרשת הגדולה בעולם כיום, מאד מגוון ולכן זו פלטפורמה טובה להגדלת קהל הלקוחות ולמשיכת לידים. רק כדי לסבר את האוזן – בישראל יש לפייסבוק יותר מארבעה מיליון משתמשים, מתוכן 2.4 גולשים בכל יום מהטלפון הסלולרי שלהם!

בהיותה הגדולה ביותר, הרשת החברתית נוטה לעשות שינויים רבים כדי להתאים עצמה לצרכים של גולשיה. לאחרונה החברה נתקלה בתלונות רבות על הצפה של תוכן שיווקי, ולכן פוסטים מסחריים מקבלים פחות חשיפה אורגנית מפוסטים פרטיים, מה גם שהחברה מעדיפה למעט בחשיפה של העמודים העסקיים, כדי שאלו יפרסמו בתשלום.

אל דאגה, ניתן לעקוף את זה. פייסבוק מאד מעריכה שיתוף תכנים מקצועים ולכן חברה שמפרסמת פוסטים בעלי תוכן נרחב ולא רק “מכירתי”, כן מקבלת חשיפה אורגנית. ניתן גם לקדם פוסטים בתשלום, כך שיופיעו בפיד של הקהל אותו אתם מעוניינים למשוך.

מה צריך לדעת?

לפי המידע שפייסבוק פרסמה לאחרונה, הזמן הטוב ביותר לפוסטים שיווקיים הוא 06:00-08:00 ו-14:00-17:00, אבל אל תסתמכו על השעות הללו בהכרח – למדו בלשונית ה”תובנות” (insights) מה הן שעות השיא של העמוד אותו אתם מנהלים ובאילו שעות מרבית מאוהדי העמוד נמצאים אונליין בפייסבוק.

Facebook Insights

לפני שאתם משיקים עמוד פייסבוק ומציפים בפוסטים שיווקיים, רצוי לבנות תכנית אסטרטגית. חשבו לאילו לקוחות תרצו להגיע וכמה כסף תרצו להוציא על פוסטים ממומנים.

הכינו תוכנית חודשית לפוסטים עם תקציב קבוע ומפולח לפי הפוסטים ורמת החשיבות שלהם. אחרי שתהיה לכם תוכנית מסודרת תוכלו לתזמן את פרסום שלכם ובכך גם לחסוך את זמן ההתעסקות בפרסום.

Facebook publishing tools

טוויטר:

איך לפרסם בטוויטר?

קהל המשתמשים של טוויטר מתחלק לשניים: אנשי מקצוע וצעירים. עבור שניהם, טוויטר הוא כלי נהדר. הלקוחות הצעירים יכולים ליצור קשר עם החברה, לשאול שאלות קצרות (לדוגמה, האם יש את החולצה הזו בצבע כחול?) וכדומה. אנשי המקצוע יכולים לספק את המענה המיידי.

נכון, לא מדובר בפלטפורמה מכירתית גרידא ולכן חשוב שלא להיראות שיווקיים מדי. אך מתן מענה מהיר והולם יכול להגדיל את רמת החשיפה של המותג שלכם ובהתאמה – את אחוז המכירות.

מה צריך לדעת?

נכון להיום, טוויטר מציעה כפתור רכישה לסרטים ומופעים בלבד, אך הרשת החברתית מקדמת ציוצים עם האשטגים (#) פופולריים.

מכיוון שמדובר בציוצים קצרים (עד 140 תווים), הפיד מתמלא יחסית מהר ולכן כדאי לכם לפרסם 4-8 ציוצים ביום. אתם יכולים לכתוב אותם מראש ולתזמנם במערכת, אך השתדלו לעקוב אחר ציוצים חוזרים כדי להשיב בהתאם.

אינסטגרם:

איך לפרסם באינסטגרם?

הרשת שהתחילה בתור אפליקציית צילום הפכה במהרה לרשת חברתית חיה ובועטת, כשטווח הגילים השולט בה כיום הוא 18-29. למעשה, 53% מהצעירים בארה”ב משתמשים בה ו-91% מהמותגים מפרסמים בה.

בשנת 2012 אינסטגרם נמכרה לפייסבוק, עם זאת הצליחה לשמר את כוחה ולא לפול בעקבות הרכישה.

מה צריך לדעת?

אינסטגרם היא רשת נהדרת לשיתוף תמונות, סרטונים, האשטגים ומודעות. רמת המעורבות באינסטגרם היא פי 15 יותר מאשר בפייסבוק או טוויטר וקמפיין אינסטגרם טוב יכול להקפיץ את שיעור ההמרה ב-5-7%.

שיטה אחת מקובלת שמותגים רבים בעולם אימצו, היא חיפוש משתמש חזק באינסטגרם, שלו הרבה עוקבים והצעת שת”פ. במילים אחרות, החברה מציעה מוצרים בחינם כדי שזה יצטלם איתם ויעלה לחשבון הפופולרי שלו.

אנו ממליצים לחבר בין חשבון האינסטגרם לחשבון הפייסבוק ולגרום ללקוחות שאוהבים את העמוד לאהוב את התכנים שלכם גם באינסטגרם ולהיפך. תוכלו לעשות זאת ע”י הגדרה של פרסום אוטומטי של כל תכני האינסטגרם גם בפייסבוק או ע”י שימוש בטאב מיוחד בעמוד הפייסבוק ש”שואב” מאינסטגרם את החדשות האחרונות.

פינטרסט:

האם כדאי לפרסם בפינטרסט?

פינטרסט היא האחות הצעירה והטרייה יחסית של הרשתות החברתיות האחרות תפסה תאוצה במהרה. מדובר בפלטפורמת שיתוף תכנים, בעיקר תמונות, והיא פופולרית יותר בקרב נשים מאשר גברים.

הפלטפורמה עוסקת ב-pin, כלומר הצמדה של הפוסט שלכם ללוח כלשהו. ככל שיותר יותר repins, המותג שלכם יקבל יותר חשיפה.

מה צריך לדעת?

ניתן ליצור פינס ממומנים, אך עם יכולת מעטה מאד לטרגט קהל יעד מסוים. פינס שיווקיים מצליחים מאד כשמצורף להם מחיר ופינס מוארים מקבלים יותר חשיפה מהחשוכים והאפלים יותר. כמו כן, תמונות מוארכות נחשפות יותר מאשר תמונות לרוחב וכאלו עם פנים בתוכן מתפקדות פחות טוב מאלו שאין בהן מעורבות אנושית.

70% מהמעורבות בפינטרסט מתרחשת ביומיים הראשונים שלאחר הפרסום ולכן תזמון הפינס הוא קריטי.

מה כדאי?

אין תשובה נכונה או לא נכונה לשאלה הזו. עליכם לחשוב לאיזה קהל יעד אתם מעוניינים להגיע עם המוצר שלכם ובאיזו מדינה. בהתאם לצרכים השיווקיים שלכם, ערכו סקר שוק מקיף ותבנו תכנית מאד פרטנית, החל מתקציב, וכלה בפרטים הקטנים כמו שעות פרסום.

הרשתות החברתיות נועדו לספק נופך נוסף למאמצי השיווק שלכם אך הן אינן מעונבות. הגולשים נכנסים לשם לצורך פורקן ולכן התאימו את המסרים שלכם כדי להשתלב טוב יותר.

 

עוד בבלוג אקטיב טרייל: מהו הזמן הטוב ביותר לשליחת ניוזלטר שיווקי?