שותפים לעסקים: כך עובדות תוכניות שותפים

אם הנכם משווקים מנוסים, סביר להניח שאין זו הפעם הראשונה שאתם שומעים על תוכניות שותפים. בעשור האחרון התוכניות הללו הפכו לאחד מערוצי השיווק וההפצה הגדולים, הרווחיים והמשפיעים ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי.

את תוכניות השותפים תוכלו למצוא במגוון רחב של תחומים, החל מאופנה ומשחקים וכלה במסחר, אפליקציות ותוספי מזון. הגם שבישראל מדובר בתחום גדל והולך וכיום ישנם אלפי אפיליאייטים (שותפים) שמרוויחים עמלות כספיות מדי חודש, כגמול על שיווק והפצה מוצרים או שירותים דרך התוכניות הללו.

תוכניות שותפים

גם אקטיב טרייל מצטרפת למשחק ומגייסת לכוחותיה במלחמת השיווק האינסופית את הלקוחות הנאמנים וגם את החדשים – בתוכנית שותפים חדשה ומתגמלת.

קראו בהרחבה על תוכנית השותפים של אקטיב טרייל

אבל לפני שנפרט, בואו נשים דברים על דיוקם: תוכניות שותפים יכולות להיות מקור הכנסה נוח, אך בעבור הפונקציה הזו תצטרכו לעבוד. ברגע שתבינו כיצד עובדת השיטה, כך יתפחו ההכנסות ממנה.

תוכניות שותפים מהן?

ההגדרה היבשה לתוכניות שותפים היא: “פרקטיקה בה עסקים מתגמלים שותף או שותפים על כל מבקר או לקוח שהגיע דרך מאמצי השיווק שלהם”. בפשטות, אתם מסייעים לחברה מסוימת להפיץ את מרכולתה או את שירותיה, ובתמורה לזה – מתוגמלים.

בבחירה בתוכנית השותפים אליה תרצו להשתייך ובמוצר אותו תרצו לשווק, תקבלו מהחברה קוד ייחודי (Affiliate Tracking ID). הקוד הזה, שאת שמו אתם אפילו יכולים לבחור בעצמכם (במידה כמובן, שאותו שם אינו קיים במערכת), הוא קוד הזיהוי שלכם בתוכנית השותפים ובאמצעותו החברה יודעת לשייך את הלקוחות שהגיעו דרכם – לחשבונכם.

קוד השותפים מורכב מספרות או מאותיות שמתווספות לכתובת URL הנמצאת בחשבון השותפים שלכם. את הלינק שמתקבל אתם יכולים להעביר הלאה בתוספת המלצה, להטמיע באתר השיווקי שלכם, בדף נחיתה, ברשתות חברתיות וכדומה. מי שיקליק על הלינק יזוהה שהגיע דרככם וחשבונכם יזוכה.

בנוסף, תוכניות השותפים מציעות חומר שיווקי מוכן הכולל באנרים מעוצבים, טקסטים שיווקיים וחומרי קריאייטיב אחרים כמו דפי נחיתה. המערכת מוסיפה את קוד הזיהוי (Tracking ID) של האפיליאייט אוטומטית, כך שבעצם כל שנותר לשותף לעשות הוא להשתמש בחומרים המוכנים. ברגע שגולש יקליק על הקישור שיפורסם על ידיכם, הוא יועבר לאתר המסחרי שאתם משווקים לביצוע פעולה מסוימת כמו הרשמה או רכישה. ברגע שהפעולה הזו תתבצע – חשבון השותפים שלכם יתפח בעוד עמלה, בהתאם למה שמציעה החברה בתוכנית השותפים.

כדאיות תוכנית השותפים

תוכניות שותפים הפכו להיות טכניקת השיווק הצומחת והטובה ביותר בעולם האונליין בשנים האחרונות, מכמה סיבות:

1. עלות: בשיווק באינטרנט העלויות נמוכות, שכן המוצר כבר קיים ואין צורך במיקום מוחשי או בהעסקת עובדים. מה גם שההצטרפות לתוכניות השותפים היא חינמית.

2. ללא אחסון, ללא משלוח: אין לכם דאגות בנוגע לאחסון המוצרים ושליחתם. הדאגה הזו שייכת לחברה שלתוכנית השותפים שלה הצטרפתם.

3. ללא מתן שירות: אינכם צריכים לספק ללקוחות הפוטנציאליים תמיכה טכנית או שירות לקוחות. החברה אותה אתם משווקים דואגת לכל הנושאים הללו.

4. שוק גלובלי: שיווק אונליין מספק לכם את ההזדמנות להגיע לצרכנים פוטנציאליים בכל העולם בקלות.

5. הכנסה פסיבית: עבודה קבועה יכולה לספק לכם הכנסה קבועה, כל עוד אתם כשירים לעבודה. בתוכניות שותפים, תלוי כמובן ביכולות השיווק שלכם, אתם יכולים לייצר זרימה יציבה של הכנסות, גם כשאינכם מול המחשב.

קבלת תשלום בתוכנית השותפים

אם הינכם שותפים של חברה מסוימת, אין זה אומר שעליכם למכור את מוצריה כדי להרוויח את העמלות. תוכניות שותפים שונות מציעות תוכניות תשלומים שונות:

• תשלום עבור רכישה: החברה חייבת לכם עמלה בגובה אחוז מסוים מסך ההכנסות (עסקת חלוקת רווחים, או Rev-Share), או תשלום קבוע (CPA) על המוצר שנמכר, לאחר השלמת הרכישה.

• תשלום עבור הקלקה: בתוכנית זו התשלום מבוסס על מספר המבקרים בעמוד אליו אתם מפנים מהאתר שלכם, גם אם לא בוצעה רכישה.

• תשלום עבור ליד (CPL): התשלום מתקבל ברגע שהגולש שהפניתם מספק לסוחר את פרטי יצירת הקשר שלו על ידי מילוי טופס.

כך תצליחו בתור שותפים:

כדי באמת להרוויח כסף מתוכניות שותפים, עליכם להכיר את צרכי השוק, לדעת איך לקדם את המוצר או השירות המסוים, להבין מה עובד ומה לא ולהיות קשובים. הנה כמה שיטות שאולי יסייעו לכם:

בחרו רק במוצרים הטובים

טעות נפוצה שהרבה מחברי תוכניות השותפים עושים, היא לשווק הכל. במקום ללכת על כמות, לכו על איכות. יהיה לכם קל יותר לשווק קומץ של מוצרים טובים שאתם מאמינים בהם. חפשו את אלו שמתאימים לרוח המותג שלכם, כך תדעו שאתם מושכים את הקהל הנכון.

תשתמשו בכמה מקורות לטראפיק

הקונספציה הרווחת היא שכדאי ורצוי להצמיד את החומר השיווקי באתר שלכם, במידה שיש לכם אתר שיווקי. זה נכון, אך חשבו על ערוצי שיווק נוספים, כמו דיוור אלקטרוני (אם יש לכם רשימות נמענים), רשתות חברתיות (במידה שיש לכם כמות עוקבים מסוימת), ברשת ועוד. חשבו היכן משוטטים הגולשים הפוטנציאליים שלכם והיכן אתם מקדמים את המוצר שלכם.

תתעדכנו בחידושים

שוק תוכניות השותפים מאד תחרותי והחברים בו תמיד הוגים טכניקות שונות וחדשניות. נסו לעקוב אחר הטרנדים הקשורים לתחום כדי לא להישאר מאחור. הירשמו לניוזלטרים בנושא וקראו בלוגים ופורומים שעוסקים בו.

מעוניינים להצטרף לתוכנית השותפים של אקטיב טרייל? לחצו כאן