כל הנתונים החשובים: סיכום הקניות ברשת לשנת 2015

זוכרים את הטירוף של הקניות ברשת בחודשים נובמבר- דצמבר? אז הטירוף הזה כבר הופך להיות דבר שבשגרה והוא תוצאה של שינויים בהרגלי הצריכה שראינו לכל אורך שנת 2015.

בהשוואה לשנים קודמות מהפכת המסחר הדיגיטלי ממשיכה לשנות את הרגלי הקניה של צרכנים, שגילו את היתרונות הרבים הנלווים לרכישת מוצרים ברשת. online shop

אם פעם הצרכן נעזר באינטרנט כדי לחפש מידע אודות מוצרים, להשוות מחירים ולקבל מידע רלוונטי, אך עדיין חשש לגהץ ברשת, תוצאות המסחר המקוון לשנת 2015 מעידות מעבר לכל ספק כי הצרכנים אינם חוששים עוד לשלם עבור מוצרים באתרי ה- E Commerce. גם בתחום הזה, עוברים לדיגיטל.

אז מה מוכרים ברשת יכולים ללמוד מהרגלי צרכנים ברשת ב2015?

רכישות באמצעות המובייל

רספונסיביות היא שם המשחק. אם אתם לא יוצרים אימיילים ודפי נחיתה רספונסיבים, שיובילו באופן אורגני את הגולש לחנות המקוונת שלכם, אתם כבר מפסידים נתח לקוחות לא קטן.

נתוני המסחר ברשת לשנת 2015 מעידים כי כ- 50% מהקונים חיפשו מידע ורכשו מוצרים באמצעות הסלולר, עליה משמעותית בהשוואה לשנים הקודמות. בנוסף, צרכנים נעזרים באפליקציות חדשות המותאמות לסלולר המסייעות להם בתהליך הקנייה.

תופעה חדשה בקרב צרכנים המגיעים פיזית לחנויות היא שתוך כדי שהייה בחנות, הם נעזרים בסמארטפונים שלהם על מנת לחפש מידע רלוונטי. כך לעתים הם מגלים כי מחירו של מוצר המעניין אותם זול יותר באחד מאתרי האיקומרס. במקרה כזה, בעודם בחנות הם יבצעו את הרכישה ברשת ויוותרו על רכישתו הפיזית.

עניין זה תואם את הירידה של אחוזים בכמות המבקרים פיזית בחנויות ואת העליה המשמעותית בהיקפי המכירות באתרי האיקומרס.

מועדי הקניות העיקריים: יום הרווקים הסיני, בלק פריידי, חג ההודיה וחג המולד

הצרכנים רכשו מיומנות בחיפוש מידע ובהשוואת מחירים, הם מודעים למבצעים המשתלמים וממתינים בסבלנות לאירועי קניה אטרקטיביים במסחר הדיגיטלי כמו יום הרווקים הסיני, סייבר מונדיי, השבת לפני חג המולד ועוד.

יום הרווקים הסיני

יום הרווקים הסיני נהפך לאירוע הקניות הגדול ביותר בכל העולם ובשנת 2015 רק באתר עליבאבא נמכרו מוצרים בהיקף של 5 מיליארד דולר תוך 90 דקות בלבד וזאת בהשוואה לשני מיליארד דולר בשנה הקודמת. בהלת הקניות ביום הרווקים הסיני הביאה לשבירת שיאים חדשים. אגב, למעלה מ- 45% מהקניות ביום הרווקים הסיני בוצעו באמצעות המובייל, והמומחים טוענים כי בשנה הבאה שיעור הקניות במובייל יגדל עוד יותר.

בלק פריידי

לפי מחקר שהתפרסם לאחרונה בארה”ב עולה כי נתוני המסחר המקוון לשנת 2015 בבלק פריידי מעידים על המשך המגמה שהחלה בשנים האחרונות לרכוש מוצרים ברשת, ולפי המחקר עולה כי עומס הקניות בחנויות המקוונות, אך גם במרכזי הקניות, היה בין השעות 14:00-16:00. במהלך השעות האלה נרכשו בעיקר מכשירים סלולריים ומוצרי אלקטרוניקה, בעוד פריטים אחרים כמו בגדים, צעצועים, אקססוריז ומוצרים לבית נמכרו יותר בסמוך לחג המולד בחודש דצמבר.

בנוסף, למרות הגידול המשמעותי ברכישות באתרי המסחר המקוון בבלק פריידי, רבים מהאמריקאים ממתינים עד לשבת שלפני חג המולד כדי לרכוש מוצרים באתרי המסחר ובחנויות. הסיבה לכך היא שלאחר המבצעים בבלק פריידי עדיין כ- 50% מהאמריקאים אינם יודעים מה לרכוש כמתנה ליקיריהם והם ממתינים לתשובה או מחכים למבצעים המתפרסמים בסמוך לחג הנוצרי, כדי להוזיל עלויות. עם זאת, בבלק פריידי עיקר המכירות הם מוצרי האלקטרוניקה ומכשירים סלולריים בעוד שאר הפריטים, לרבות ביגוד, הנעלה, צעצועים, ספרים וכדומה זוכים לביקוש גבוה יותר לפני חג המולד.

סקר שנערך על ידי Deloitte בארה”ב לקראת החגים ומבצעי הקניות באינטרנט מגלה כי 6 מתוך 10 אמריקאים טענו כי בכוונתם לרכוש מתנות ופריטים שונים לעצמם לקראת סוף השנה. למעשה, 28% טענו כי בוודאות ירכשו מוצרים שונים ו- 30% טענו כי יתכן בהחלט שירכשו מוצר חדש בתקופה זו.

עוד לפי הסקר- 78% מהמשיבים בטווח הגילאים 18-24 ו- 77% מטווח הגילאים 25-34 הם אלה העומדים לרכוש מוצרים באתרי המסחר המקוון ובחנויות עצמן, כלומר הצעירים הם קהל היעד אליו יש לתת את עיקר הדגש במכירות סוף השנה. בגלל זה חשוב לדעת איך לשווק לדור הזה, דור ה-Y.

74% טענו בסקר כי בכוונתם לרכוש מוצרים בבלק פריידי, כלומר אירוע המכירות ביום זה הוא הפופולרי ביותר לקניות, ולאחריו השבת לפני חג המולד (49%) בעוד שבחג ההודיה רק 22% ענו כי בכוונתם לבצע קניות ברשת ובחנויות עצמן. באותו הסקר ענו 8 מתוך 10 משיבים כי בכוונתם לקנות מוצרים אונליין בסייבר מונדיי, נתון חשוב למנהלי השיווק בחברות המובילות.

Black friday sale

שיווק במייל- אמצעי השיווק היעיל ביותר למוכרי איקומרס

כדאי לדעת כי לשיווק במייל יש את ההשפעה הגדולה ביותר לרכישות שהתבצעו ברשת לפני הבלק פריידי: למעלה מ- 25% מהקונים רכשו מוצרים מהפניות שקיבלו בניוזלטרים שיווקיים, בעוד 21% מהקונים רכשו את המוצר לאחר חיפוש באחד ממנועי החיפוש הנפוצים, בראשם גוגל ורק 16% מהגולשים רכשו מוצרים בעקבות מודעות פרסום ממומן במנועי החיפוש.

נתונים אלה (שנלקחו ממחקר שנעשה על ידי ארגון NRF- National Retail Federation) ללא ספק מעידים על חשיבות השיווק במייל ועל הצעדים הנדרשים ממנהלי השיווק בשנים הקרובות.

אבל השיווק במייל לא מתחיל ונגמר בשליחת מיילים עם הנחות. בעזרת אקטיב קומרס שבמערכת אקטיב טרייל, אתם יכולים לעקוב במייל אחר המשתמשים שלכם, לשלוח להם מייל אם הם עוזבים באמצע עגלה נטושה ולהציע להם אפסלים או קרוס-סלים כאלה או ואחרים. כך השיווק שלכם במייל יכול לקפוץ מדרגה בלי הרבה מאמץ.

לסיכום, שנת 2015 בעולם המסחר המקוון מעידה על המשך המגמה לרכישת מוצרים ברשת ולשינוי דפוסי הקניה בקרב צרכנים בכל העולם. מדי שנה נקבעים שיאי מכירות חדשים, וחשוב לנתח את תוצאות המסחר המקוון כדי לקבוע תוכניות עבודה ועל מנת לבחור דרכי פעולה כיצד להגיע ללבם ובעיקר לכיסם של הצרכנים.

אל תפספסו את המועדים החשובים האלה והכינו את מערך השיווק שלכם היטב לפני עונת החגים הבאה

לעוד עצות מועילות, היכנסו לבלוג שלנו