להיכנס לראש הצרכן: המדריך לבניית סקר

לאורך השנים נאמר על ידי אקדמאים, פוליטיקאים ואנשי רוח, כי ידע הוא כוח. כעת מצטרפים גם המשווקים וטוענים כי על מנת להבין את קהל היעד טוב יותר, עלינו לדעת מה הם חושבים. והכלי הטוב ביותר להבנת הצרכן הוא בניית סקרים באינטרנט.

הירשמו לאקטיב טרייל

באמצעות המערכת של אקטיב טרייל, אתם יכולים לבנות סקר שכולל מגוון רחב של שאלות, גם פתוחות וגם כאלו עם תשובות מוצעות – בקלות וביעילות. ועדיין, לא משנה כמה מקצועית המערכת שבעזרתה אתם בונים את הסקר, יש לכתוב אותו בחוכמה.

10 טיפים לכתיבה נכונה של סקר ובניית שאלון:

מערכת סקרים אקטיב טרייל - בניית סקר

דוגמא לסקר במערכת אקטיב טרייל

1. לפני תהליך בניית הסקר, נהלו סיעור מוחין ושאלו את עצמכם: מה אני רוצה לגלות בעקבות הסקר? מה מעניין אותי אצל קהל יעד? האם אני מתמקד במוצר/שירות מסוים? אילו פעולות אני מעוניין שתוצאות הסקר יגררו?

2. דמיינו איך ייראה הסקר שלכם מבחינה עיצובית? האם יהיה מורכב ממספר שאלות מועטות? האם יהיו אלה שאלות פתוחות או שילוב של שאלות?

3. תדרגו את חשיבות הנושאים אותם תרצו להעלות. הנושא החשוב ביותר יהיה בשאלה מספר 1.

4. העבירו את השאלות בין עמיתים, חברים, בני משפחה. אם השאלות לא כל כך ברורות, נסחו אותן בשנית. המטרה היא להקל על הקהל שלכם, לא להלאות אותו.

5. אם אתם נותנים מבחר של תשובות, דאגו שהן יהיו בלתי משוחדות. שימו לב שאינכם מספקים יותר מדי מידע עליכם, כדי לא להטות את תוצאות הסקר.

6. השתמשו בשאלות פתוחות, כלומר שאלות שהתשובות עליהן לא יהיו “כן” ו”לא”.

– דוגמה לא טובה: “האם המוצר משרת אתכם בפעולות יומיומיות?”

– דוגמה טובה: “כיצד המוצר משרת אתכם בפעולות יומיומיות?”

7. תכתבו מספר שאלות לכל נושא ולאחר מכן תבחרו את השאלה הטובה ביותר להוסיף לסקר.

8. רצוי לתת מספר תשובות כאופציות, כך תהיה לכם דרך טובה יותר לנטר אחר התוצאות, מאשר בשאלות פתוחות, שניתוחן דורש יותר עבודה.

9. תמדדו כמה זמן אורך הסקר. סקר שביעות רצון טוב אמור לגזול פחות מ-15 דקות.

10. תבצעו שליחת ניסיון של הסקר לכ-20 נמענים. לאחר מכן תבדקו כמה זמן לקח להם לסיים אותו, האם כל השאלות היו מובנות, האם יש להם רעיון לתוספת וכדומה.

זכרו, תוצאות הסקר יסייעו לכם במאמצי השיווק. כתבו אותו בחוכמה וברגישות. אתם לא רוצים להרגיז את הנמענים שלכם עם הסקר המקדים, כי אחרת הם לא יהיו מעוניינים לקבל מכם דיוור. אם הם ירגישו שהסקר מובא להם עבור צרכיהם בלבד, הם יביעו התעניינות, ישתתפו וישמחו לקבל מכם הודעות שיווקיות.

מוכנים? כעת תוכלו להתחיל בבנייה והכנת סקר ודיוור באמצעות מערכת הדיוור של אקטיב טרייל.