איך לברוח מתיקיית הספאם

החברה שלכם היא חברה לגיטימית ששולחת קמפיינים רק לאנשים שביקשו אותם. אז איך אתם מגיעים לתיבת הספאם?

אתם עושים את הכל כמו שצריך: לא שולחים ניוזלטרים למי שלא ביקש והקמפיינים שלכם מנסים להיות רלוונטיים ככל האפשר. ובכל זאת, חלק מהאנשים ברשימת התפוצה שלכם מכריזים עליכם כספאם. למה?

רשות, רשות, רשות

חברת Epsilon International שאלה יותר מ-4,000 איש מדוע הם מכריזים על אימיילים מסוימים כספאם. כמחצית מנימוקיהם של הנמענים קשורים לקבלת רשות. 62 אחוזים מהנמענים אמרו כי הם שולחים לתיקיית הספאם קמפיינים שהם לא ביקשו או נרשמו אליהם, ו-34 אחוזים עושים זאת לכל אימייל שנשלח ממי שלא נמצא ברשימת אנשי הקשר או רשימת המוענים המאושרים שלהם.

61 אחוזים מהנבדקים אמרו שהם שולחים לתיקיית הספאם אימיילים שהם אינם מזהים את שולחם. הביטו שוב בקמפיינים שלכם. ודאו ששם השולח ברור ומזוהה עם המותג שלכם. כדאי לשקול גם להוסיף את שם המותג בשורת הנושא, רק בשביל הביטחון.

את הבעיות הללו ניתן לתקן בקלות באמצעות תהליך הרשמה מסודר. גם אם טופס ההרשמה שלכם מוצלח ואמין, עדיין ייתכן שחלק מהנמענים לא יזכרו שהם נרשמו לקבלת עדכונים מכם. מומלץ לכן, לשלוח להם אימייל שמאשר את הרשמתם, רק כדי לסייע קצת לזיכרון.

קראו עוד על Opt-in

שורת הנושא

שורת הנושא היא עניין רגיש. כ-74 אחוזים מהנבדקים הכריזו על אימייל כספאם משום ששורת הנושא ניסתה להונות אותם על מנת שיפתחו אותו. 68 אחוזים עשו זאת בגלל ששורת הנושא היתה פוגענית, לטענתם.

הורידו משורת הנושא שלכם מילים שמזכירות ספאם. באנגלית בדרך כלל מדובר בכתיבה באותיות דפוס. בעברית, הבעיה היא שימוש מוגזם בסימני קריאה. שמרו על פשטות וענייניות ודאגו ששורת הנושא תשקף את התוכן של הקמפיין. לא רק שזה ירחיק אתכם מתיקיית הספאם, זה גם יעלה משמעותית את שיעור פתיחת הקמפיינים שלכם.

תדירות

27 אחוז מהנבדקים הכריזו כספאם על קמפיינים שנשלחו בתדירות גבוהה מדי. קשה לדעת מהי התדירות האידיאלית לשליחת קמפיינים אך כדאי, לכל הפחות, לשלוח לרשימת התפוצה סקר שבודק את התדירות הרצויה להם.

ככה זו כן תשובה

לפעמים אנשים מכריזים על אימייל כספאם, פשוט כי הם מתעצלים לחפש את כפתור ההסרה מרשימת התפוצה. 37 אחוזים מהנבדקים הודו שהם שולחים לתיקיית הספאם כל אימייל שהם אינם מעוניינים בו, גם אם הם נרשמו אליו בעבר.

אין הרבה מה לעשות נגד זה, מלבד אולי להבליט את הקישור הזה אפילו עוד יותר בקמפיינים שלכם (וגם לזה יש חסרונות). עם זאת, חלק מהסיבות האחרות שציינו הנבדקים מאפשרות טווח פעולה רחב יותר.

מדיניות פרטיות

אנשים נוטים להיות רגישים מאוד לפרטי הקשר שלהם. פרסמו את מדיניות הפרטיות שלכם ותמיד צייתו לה. אל תעבירו את פרטי הנמענים שלכם ללא רשותם הברורה, ותנו להם לדעת זאת. סביר להניח שכך גם אנשים יחושו יותר בנוח להירשם לקבל הקמפיינים שלכם.