דיוור אלקטרוני יהפוך לקוחות לנאמנים, אם רק תתנו לו

דיוור אלקטרוני הוא אחת הדרכים היעילות ביותר לשמור על קשר עם הלקוחות שלכם. הוא זול, ממוקד והוא מתאים עצמו לצרכיכם. כך תנצלו זאת לשימור לקוחות

כל מי שעסק בשיווק אי פעם יודע שלא קל להשיג לקוחות חדשים. למעשה, להשיג לקוח חדש עולה כמעט פי חמישה יותר מאשר שמירה על לקוח קיים. עם זאת, עסקים רבים משקיעים את מירב מאמציהם בהגדלת בסיס הלקוחות שלהם ומזניחים את הלקוחות הקיימים. ולכן מאבדים לקוחות כל הזמן. לפי מחקר שביצעו הווארד פיירטג וג’ון הוגן, 67 אחוז מהלקוחות שנוטשים עסק מסוים עושים זאת משום שבעל העסק לא השקיע דיו בשימור לקוחות.

כולם מסכימים, אם כך, ששימור לקוחות אמור להיות חלק חשוב ממאמצי השיווק של כל עסק, ודיוור אלקטרוני יכול להיות חוד החנית באסטרטגיית שימור הלקוחות שלכם. עלויות הדיוור האלקטרוני נמוכות מאוד ובנוסף, הוא מאפשר שליחת מסרים ממוקדים, המותאמים אישית לכל לקוח ולקוח. קמפיין הדיוור האלקטרוני שלכם יכול לספק ללקוחותיכם מידע על פעילויות החברה, על מוצרים חדשים ועל ומבצעים, כמו גם תוכן ייחודי הקשור לפעילות החברה ולערכי המותג שלה. לפניכם כמה דרכים בהן תוכלו להשתמש ביעילות בקמפיין הדיוור האלקטרוני שלכם כדי לשמר את לקוחותיכם.

תנו ללקוח את אשר ללקוח

כדי שתוכלו להשתמש בדיוור אלקטרוני בצורה יעילה לשימור לקוחות, עליכם לדעת מה הלקוחות שלכם מצפים לקבל. בטופס ההרשמה לקבלת עדכונים מכם, אל תשכחו לשאול את הנרשמים באיזה תוכן הם מעוניינים. האם בכתבות, ראיונות וטיפים או שמא הם רוצים לשמוע רק על מבצעים ומוצרים חדשים? זהו הבסיס ליצירת סגמנטציה טובה של רשימת הלקוחות שלכם. תוכלו להשתמש במנהל רשימות התפוצה של אקטיב טרייל כדי להבדיל בין הנמענים לסוגי התוכן השונים, כך תוכלו לאפשר ללקוחות שלכם להסיר עצמם מסוג אחד של עדכון, אולם להמשיך לקבל עדכונים מסוגים אחרים.

המשיכו להתעניין

אימייל הוא כלי יעיל מאוד לקבלת פידבק מלקוחות. אם לקוח רכש אצלכם מוצר, שלחו לו מייל ובררו מה דעתו על המוצר והשירות. לקוחה רוצה להתנתק מהניוזלטר שלכם? בקשו ממנה, בנימוס, לדעת מה עשיתם לא נכון. הלקוחות שלכם יכולים לספק מידע יקר ערך, אתם רק צריכים להקשיב.

מה רכש הלקוח

גם המוצרים שלקוחות רכשו הם סוג של פידבק שניתן לנצל. אתם יכולים לגלות אילו מוצרים הלקוחות שלכם מעדיפים, ולהציע להם מוצרים מאותה קטגוריה. לחילופין, אתם יכולים להציע מבצעים מיוחדים על מוצרים שנרכשים פחות, ולספק הנחות או הטבות ללקוחות שרכשו יותר ממוצר אחד.

מראה אחיד

כדאי גם להשקיע מחשבה בעיצוב הניוזלטר. כדאי ליצור לניוזלטר שלכם מראה אחיד וברור, ולדאוג שהוא יכיל את צבעי המותג שלכם. כך תהפכו את הניוזלטר למזוהה עם החברה שלכם, והלקוח ידע מיד, עוד בטרם קרא מילה, לאיזה תוכן עליו לצפות. אחידות כזו תסייע גם בהקטנת שיעורי ההסרה של לקוחות, משום שלקוח שמקבל אימייל שהוא יודע ממי הוא מגיע, נוטה פחות לחשוד שמדובר בדואר זבל.

עקבו אחר התוצאות

דיוור אלקטרוני מאפשר מעקב סטטיסטי אחר מספר נתונים חשובים: שיעור פתיחת האימיילים, שיעור הלחיצות על קישורים, שיעור האימיילים החוזרים ושיעור האנשים שביקשו להסיר את ההרשמה. אם תהיו מומחים ותדעו כיצד להבין את הנתונים הללו, תבינו יותר מה הלקוחות שלכם רוצים, ולהתאים לכך את התוכן שלכם.