דיוור אלקטרוני – תקציר מנהלים

אם יצא לכם פעם לחפש מידע בעברית על אודות דיוור אלקטרוני במנוע חיפוש, הגעתם בוודאי לעשרות אתרים המכילים מאמרים כלליים, מעורפלים ורובם גם ארוכים ומייגעים. תחום השיווק במייל דינמי ורחב מאוד: על מנת שאפשר יהיה לראות את התמונה הגדולה בנוגע לאיכויות ערוץ זה ולהבין את יתרונותיו, נדרש מידע רב ועדכני.

בסדרת מאמרים זו תמצאו תקציר ממצה “ממעוף הציפור” של התכונות, היתרונות והפוטנציאל העסקי הטמונים בקמפיין דיוור אלקטרוני. קריאה מהנה!

שיווק בדואר אלקטרוני נמצא בכל מקום

גם כיום, כשהרשתות החברתיות נמצאות בעלייה ותוכנות תקשורת כדוגמת Live Messenger או GTalk פופולריות מתמיד, הדואר האלקטרוני נשאר הערוץ המוביל לתקשורת ברשת. כמות המשתמשים בדואר אלקטרוני היא הגבוהה ביותר מבין כל הטכנולוגיות האחרות, ועל פי מחקר של American Life Project שהתפרסם לאחרונה, משלוח וקבלת דואר אלקטרוני ממשיכים להיות הפעילות הנפוצה ביותר בקרב הגולשים.

זהו המקום לציין שדואר אלקטרוני הוא עדיין אבן היסוד עליה מתבסס השיווק הוויראלי (טכניקה פופולרית של שיווק מפה לאוזן). כרגע פשוט לא קיים ברשת שום מדיום אחר לתקשורת בינאישית הנהנה ממספר המשתמשים, הוותק ונתח השוק של הדואר האלקטרוני.

מחקרים נוספים שנעשו בנושא בשנה האחרונה מראים ש-99 אחוזים מהגולשים משתמשים בדואר אלקטרוני ו-96 אחוזים בודקים את תיבת הדואר האלקטרוני שלהם לפחות פעם בשבוע. עובדה מעניינת נוספת היא זו: שישה מכל עשרה גולשים בדקו את תיבת הדואר שלהם אתמול!

שיווק בדואר אלקטרוני הוא המדיום האפקטיבי ביותר במושגים של עלות/תועלת

פרסומות במדיה ישנה (עיתונים, רדיו, טלוויזיה) עולות כסף ללא כל קשר לחשיפה המתקבלת וליחס ההמרה. פרסום במנועי חיפוש מתאים למציאת לקוחות חדשים ולידים, אך דורש מהלקוחות להגיע אליכם. בשונה מפרסום במנועי חיפוש, המספק חשיפה חד פעמית, מאפשר השיווק במייל לשמור על קשר עם המנויים ולבנות את המותג.

בדיוור אלקטרוני אתם משתמשים במידע שאספתם על אודות המנויים שלכם, שהביעו עניין במוצריכם או ביצעו רכישות. זהו הכלי המתאים ביותר לשיתוף המנויים באינפורמציה ולהעברת הודעות והצעות באופן אקטיבי לקהל יעד ממוקד.

דואר אלקטרוני הוא ערוץ תקשורת דו כיווני, המאפשר ללקוחות להגיב למסרים שלכם מיידית – באמצעות הקלקה על העכבר. העלות למשלוח הודעות דואר אלקטרוני נמוכה משמעותית ביחס לשיטות שיווק אחרות, ברשת ומחוצה לה. עובדה זו, בשילוב עם הנגישות והיכולת לפנות לקהל יעד מתאים, ממצבת את השיווק בדואר אלקטרוני כבעל החזר ההשקעה הגבוה ביותר מבין כל השיטות לשיווק ישיר.

מחקר של Marketing Sherpa מתחילת השנה מראה ש-48 אחוזים מהעסקים שנבדקו הגדילו את חלקו של הדיוור האלקטרוני בתקציב השיווק השנתי שלהם. במצבו הנוכחי של המשק, כשמנהלים רבים מקצצים באופן רוחבי את תקציבי הפרסום, כולם מנסים לגרום לכל אחד מהשקלים שהושקעו בפרסום להשפיע. דיוור ישיר במייל הוא המדיום המתאים ביותר למשימה.

הפרקים הבאים:

חלק שני

חלק שלישי

חלק רביעי

חלק חמישי