דיוור אלקטרוני – תקציר מנהלים (חלק 2)

החלק השני בסדרת המאמרים הסוקרת באופן מקוצר בהחלט את יתרונותיו של הדיוור האלקטרוני.

רווחיות הדואר האלקטרוני

מחקרים רבים נערכו לאורך השנים האחרונות במטרה לבחון את ההבדלים באפקטיביות של שיטות השיווק הישיר השונות. החוקרים ביצעו השוואות בין שיטות שיווק באינטרנט ובעולם האמיתי. למרות שהמספרים שהתקבלו משתנים במעט ממחקר למחקר, המסקנה הסופית היא אחת: החזר ההשקעה (ROI) בדיוור אלקטרוני הוא ללא ספק גדול בהרבה (לפחות פי שניים) מהחזר ההשקעה בכל אחת משיטות השיווק הישיר האחרות.

לעובדה זו קיימות סיבות שונות ומגוונות. המרכזיות שבהן: העלות הנמוכה באופן משמעותי של הפצת דואר אלקטרוני בהשוואה לסוגים אחרים של שיווק ישיר והיכולת לספק הצעות אישיות המתאימות ללקוח מסוים (באמצעות פילוח אפקטיבי של רשימת התפוצה וכו’) בזמן הנכון ובהקשר הנכון לביצוע המכירה.

לשם השוואה, להלן כמה תכונות שמבדילות את הדיוור האלקטרוני משאר הערוצים לשיווק ישיר: תיבת הדואר האלקטרוני היא לא תיבת הדואר הביתית – מדובר במקום הרבה יותר אישי ופרטי. כשאתם מנהלים קמפיין שיווק במייל, המנויים שלכם הם אלה שקובעים את טיב מערכת היחסים ביניכם. הדיוור האלקטרוני מתאים במיוחד לשימור הלקוחות הקיימים, לבניית המותג ולטיפוח לידים. הפרסום במנועי חיפוש מתאים יותר להשגת לידים ולקוחות חדשים. מדובר בשתי טקטיקות שיווק שונות המשלימות זו את זו.

טעות נפוצה היא לקחת את החזר ההשקעה הגבוה כמובן מאליו. אחרי הכל, אם אנחנו מרוויחים X שקלים עבור כל שקל שאנחנו משקיעים, למה שלא נגדיל את תדירות הדיוור? התשובה פשוטה: החזר ההשקעה תלוי באופן ישיר בשביעות הרצון של המנויים. חשוב לזכור שדיוור אלקטרוני איכותי הוא שיחה ולא הפצצה חד צדדית במסרים פרסומיים – אף אחד לא הצטרף לרשימה שלכם בשביל שירות מסוג זה.

דואר אלקטרוני זה לא רק פרסומות

דיוור אלקטרוני מאפשר לארגונים לטפח את קהל הלקוחות שלהם. באמצעות ניוזלטר ניתן לעדכן את הלקוחות באופן שוטף בנוגע לחידושים ומבצעים. בנוסף, זהו מדיום המתאים להפצת ידע ולבניית המותג כמוביל ומתמחה בתחומו. נסו לחשוב רגע על כמה סוגים של אימייל מפיץ הארגון שלכם. כשמדובר בעסק מבוסס אינטרנט, מערכת טובה לדיוור אלקטרוני מהווה תנאי הכרחי לקיומו. זהו המדיום המועדף (וגם המשתלם ביותר) למשלוח קבלות, חשבונות, אישורים על פעולות וסוגים אחרים של הודעות אדמיניסטרטיביות.

בכל רשימת תפוצה קיימים סוגים שונים של לקוחות, וכל אחד מהם הצטרף מסיבותיו האישיות. חשוב לענות על צרכי המנויים ולספק את הערך ואת התכנים שלהם הם מצפים להם. איזה סוג דיוור אתם הייתם רוצים לקבל? מה היה מרגיז אתכם? מובן שגם בהודעות שתוכנן לא מסחרי באופן כללי ניתן ומומלץ לשלב אלמנטים שיווקיים, אך חשוב לזכור שמדובר בערוץ תקשורת לכל דבר, ושבצידה השני של רשימת התפוצה נמצאים אנשים אמיתיים אשר קוראים את מה שאתם שולחים!

הפרק הקודם:

חלק ראשון

הפרקים הבאים:

חלק שלישי

חלק רביעי

חלק חמישי