האם אתם מוכנים לתיבת הדואר החדשה?

בג’ימייל משיקים פיצ’ר חדש, שבורר אוטומטית את האימיילים המועדפים של המשתמש. כך תתמודדו נכון עם האתגר הזה

ג’ימייל הודיעה על השקה של מה שהם מכנים “Priority Inbox” (תיבת דואר מועדף). הפיצ’ר החדש הזה בורר אוטומטית את האימיילים החשובים לראש הרשימה, על חשבון אימיילים שבג’ימייל מגדירים כחשובים פחות. במשך זמן רב הרוויחו אנשי הדיוור האלקטרוני מהטבע הלינארי של תיבת הדואר הנכנס – כל אימייל חדש מתייצב בראש הרשימה. הניוזלטר ששלחתם עומד באותה שורה עם אימייל אישי שהנמען קיבל. עכשיו, ככל הנראה, כל זה הולך להשתנות.

אילו אימיילים יתועדפו על ידי ג’ימייל?

מהודעה שפרסם צוות ג’ימייל עולה כי אלו הקריטריונים החשובים:

  • מי שלח את האימייל: אימיילים מכתובות שהנמענים קוראים ומגיבים להן יותר יקבלו עדיפות.
  • ניתוח מילים: הבוטים של ג’ימייל יסרקו את ההודעות ויחפשו מלים שהנמען קורא יותר. אם נמען מסוים קורא יותר על כדורגל למשל, הודעה שמכילה את המילה הזו ונגזרות שלה תקבל עדיפות.
  • אימיילים מכוכבים: אם הנמען כיכב את האימייל, הוא כנראה סימן אותו כחשוב עבורו, ולכן אימיילים מאותה כתובת יקבלו עדיפות.
  • אימיילים שנמחקו: אימיילים אלו יחשבו פחות מאימיילים אחרים.
  • אימיילים שאורכבו: אם הנמען ארכב אימייל מבלי לפתוח אותו, ככל הנראה האימייל פחות חשוב בעיניו, ולכן אימיילים מאותה כתובת יקבלו פחות עדיפות מאימיילים אחרים.

סביר להניח שבג’ימייל ישקללו את כל הקריטריונים הללו יחד, וקשה לדעת לאיזה מהם יש חשיבות גבוהה יותר מלאחרים. אבל ג’ימייל לא לבד: הוטמייל שחררו פיצ’ר דומה בחודש יולי בשם Sweep וביאהו השיקו בשנה שעברה את My View. המשותף לכל הפיצ’רים הללו הוא השינוי הדרסטי בדרך שבה תיבת הדואר הנכנס תיראה – היא תהפוך ליותר מותאמת, ותנסה לנחש אילו אימיילים המשתמשים רוצים לראות קודם.

אז מה זה אומר לגבי דיוור אלקטרוני?

האיום ברור: הדיוור האלקטרוני שלכם עלול להיקבר מתחת להודעות חדשות אחרות, “חשובות” יותר, וכתוצאה שיעור הפתיחות והקליקים שלכם יצנח אף הוא. אבל, כתמיד, הסוד היה ונותר אחד – לכתוב דיוור אלקטרוני מצוין. אם אתם רלוונטיים ומעוררים מעורבות, השינוי יכול להיות הזדמנות. זה, כמובן, תלוי בכם.

איך עושים זאת?

חפשו את הנמענים שגילו מעורבות

מי האנשים שפותחים את הקמפיינים שלכם? על מה הם מקליקים? מאיפה הם? הדיוור האלקטרוני שלכם, ככל הנראה, יקבל עדיפות אצלם. אתם לא יכולים לדעת המון על מי שלא פותח את הקמפיינים שלכם, אבל אתם יכולים ללמוד לא מעט מאנשים שכן מגלים מעורבות. קשה לדעת הרבה על אלו שאינם פותחים את האימיילים שלכם, מלבד העובדה שלא הצלחתם להפוך לרלוונטיים עבורם. זו ידיעה חשובה, אך היא לא מספיקה. אלו שמגלים מעורבות לעומת זאת, יכולים לגלות לכם הרבה מאוד דברים – איזה קמפיינים הם פתחו יותר? על אלו קישורים הם לחצו? אם תגלו מה גורם להם להיות מעורבים, אולי תצליחו לעורר מעורבות גם אצל נמענים אחרים.

אפשרו להגיב

אחד הקריטריונים שג’ימייל משתמש בהם הוא תגובות. אם משתמש מסוים מגיב לאימייל, אימיילים מאותה כתובת יקבלו עדיפות. האם נמענים מגיבים לקמפיינים שלכם? האם אתם מגיבים בחזרה? קל מאוד לעודד תגובות, כל מה שצריך לעשות הוא לבקש, וכשמשתמשים מגיבים לכם – ענו להם. ניתן גם לעודד תגובות באמצעות מבצעים, כמו מתן הנחה על רכישת מוצר למי שהגיב לקמפיין שלכם. אתם יכולים גם לעודד תגובות באמצעות תוכן, ולפרסם בקמפיינים שלכם את התגובות הראויות והמעניינות ביותר.

שכללו את הסגמנטציה שלכם

כדאי לכם לחשוב מחדש על האופן שבו אתם מחלקים את הנמענים שלכם. אם בעבר ביססתם את הסגמנטציה על דמוגרפיה למשל, כדאי לכם לחשוב ליצור סגמנטציה אחרת – על פי רמת מעורבות. גלו מי המשתמשים המעורבים שלכם, ונסו לחשוב מחדש איך להגיע למשתמשים הפחות מעורבים. אולי כדאי לפנות למשתמשים שלא הראו מעורבות ולנסות לשכנע אותם לגלות מעורבות באמצעות מבצעים מיוחדים שיעודדו אותם להגיב או להכניס אתכם לרשימת הכתובות המאושרות שלהם.

השתמשו בהודעות תפעוליות

הודעות תפעוליות כמעט תמיד מראות שיעורי פתיחה וקליקים גבוהים במיוחד. השתמשו בהודעות הללו כדי לגרום לאנשים להגיב ולהקליק, ושימו לב שכתובת השולח היא אותה כתובת שממנה אתם שולחים גם את הקמפיינים. כך תוכלו לנצל את שיעורי הפתיחה הגבוהים של הודעות אלו כדי לחזק את העדיפות שספקי האימייל מקנים לקמפיינים שלכם.

תפסו אותם בהתחלה

הפיצ’ר החדש של ג’ימייל צריך זמן כדי ללמוד את הרגלי השימוש של המשתמשים. אם משתמש נרשם לקמפיינים שלכם עתה, זו ההזדמנות שלכם להראות שאתם רלוונטיים עבורו. הקדישו מחשבה לקמפיינים שאתם שולחים לנמענים חדשים – שכללו את שורות הנושא שלהן, שימו בהן תוכן איכותי וקידומים ראויים, ונסו לבנות כמה שיותר מהר קשר עם הנמענים.