הבוקר שאחרי חוק הספאם

בתחילת החודש נכנס לתוקפו חוק הספאם הישראלי, או ליתר דיוק “תיקון מס’ 40 לחוק התקשורת (בזק ושידורים)”. בשבועות האחרונים קיבלנו (כמו כולם) עשרות פניות מעסקים שונים המבקשים את אישורינו להמשך הדיוור. כל המדוורים מנסים לשמור על כמה שיותר מנויים ברשימת התפוצה שלהם אך בסופו של יום, אין ספק שעבור המדוורים ההשפעה המיידית של החוק החדש היא דילול משמעותי של רשימת התפוצה.

עכשיו, לאחר שהתפזר האבק, נשארתם בוודאי עם רשימה קטנה אך איכותית של לקוחות, שבחרו להמשיך ולקבל מכם דיוור. השאלה המתבקשת היא כמובן “מה הלאה?” בעבר כבר כתבנו כאן בבלוג על היתרונות של רשימה קטנה ואיכותית מול רשימה גדולה ומבולגנת. בזמן הקרוב נקדיש תשומת לב מיוחדת לניצול ההזדמנות לבנייה מחדש של רשימת התפוצה, כך שתהיה איכותית משהייתה אי-פעם.

1. תגמלו את המנויים הנאמנים

כל מי שבחר לאשר את בקשתכם ולהמשיך לקבל מכם דיוור הוכיח שהוא לקוח שבו כדאי להשקיע. הוא או היא הכריזו רשמית כי הם מעוניינים להמשיך לשמוע את מה יש לכם לומר, ואפילו שמחים לעשות זאת. בהתאם לסוג העסק שלכם, ולסוג הדיוור שאתם נוהגים לשלוח (ניוזלטר, מבצעים, דיוור מסחרי וכו’), מומלץ לתגמל את הלקוחות הנאמנים בהטבה ממשית כלשהי כדמות מתנה, הנחה או לכל הפחות דיוור המודה להם על נאמנותם ומתחייב להמשיך לספק להם תכנים איכותיים גם בעתיד.

זהו המקום לציין שאם הבטחתם תגמול כלשהו עבור חידוש המנוי, עליכם לזכור לקיים את הבטחתכם!

2. שקמו את הרשימה!

מובן שלאחר שהרשימה שלכם התכווצה בין-לילה, הגיע הזמן לקמפיין גיוס מנויים חדשים. נסו להגדיר את הערך של הדיוור שלכם מנקודת המבט של הלקוח. זכרו: יהיו שיטות איסוף הכתובות שלכם מתוחכמות ככל שיהיו, המפתח להצלחה בעסקים בכלל ובדיוור אלקטרוני בפרט הוא לתת ללקוחות את מה שהם מחפשים.

3. גייסו מנויים באופן אקטיבי

חשוב לזכור שתיבת הרשמה באתר היא אמנם מכשיר יעיל לאיסוף הפרטים של מנויים פוטנציאליים, אך זוהי אינה הדרך היחידה לגיוס מנויים חדשים! השתדלו להטמיע בארגון את הבקשה לצירוף לרשימת התפוצה, אפשרו לאנשים להירשם “אוף-ליין” בכנסים מקצועיים, במשרדי החברה, או בנקודות המכירה. והכי חשוב, אל תשכחו למנות עובד שיהיה אחראי להזין את כל הפרטים שנאספו לתוך הרשימה שלכם!

4. הקפידו על מצוינות

בנייה מחודשת של הרשימה היא הזדמנות פז לתקן טעויות מהעבר. השאיפה צריכה להיות רשימה עם כמות מינימאלית של הסרות וכתובות שגויות, ועם אחוזי היענות ויחס המרה גדולים ככל האפשר. מומלץ לתכנן אסטרטגיית ניהול לקוחות חדשים אשר תלווה את הנרשמים הטריים לאורך כל הדרך – החל מדיוור “תודה על הצטרפותכם!” דרך הצהרה ברורה למנויים בנוגע לכוונות שלכם ולתכנים שלהם הם צריכים לצפות, ועמידה בהבטחות אלה.