חוות דעת ודיוור אלקטרוני

אחת מטקטיקות השיווק היעילות ביותר ברשת, במיוחד בקמפיינים של דיוור אלקטרוני, היא שימוש בחוות דעת של לקוחות. דוגמאות מצוינות ליעילותן של חוות הדעת ניתן למצוא באתרי המסחר השונים כמו אמזון ואפילו זאפ הישראלית.

חוות דעת מסייעות לנו בכמה אופנים:

• חוות דעת מעידות על בסיס קיים של לקוחות מרוצים ולמעשה, מציגות ללקוח הפוטנציאלי את השאלה “כל האנשים האלה כבר לקוחות מרוצים שלנו, למה אתה עדיין לא?”.

• חוות דעת יוצרות אמון מיידי אצל הצרכן (בייחוד בשוק הישראלי). אתם כבר לא אלה שאומרים ללקוח הפוטנציאלי שהמוצר מעולה, אלא לקוחות אחרים בדיוק כמותו עושים זאת. בנוסף, הלקוחות הפוטנציאליים יכולים להניח שהעסקה טובה, כי הם יודעים שאם יתברר אחרת, הם יכולים לכתוב פידבק שלילי, דבר שממנו ינסה ספק השירות להימנע.

• אנשים אוהבים את האפשרות להתבטא, במיוחד באינטרנט. חוות דעת מאפשרות להם לעשות זאת, וכך מספקות חווית קנייה איכותית יותר, וגם הזדהות מסוימת עם המוצר/שירות (בעצם ההודעה הפומבית שאני רכשתי את המוצר הנ”ל).

חוות דעת טובות הן כלי שיווקי מעולה, אך נשאלת השאלה כיצד ניתן להשיג אותן? וכיצד ניתן לשלבן ביעילות בקמפיין הדיוור האלקטרוני שלכם?

מומלץ לאפשר ללקוחות להגיב באתר שלכם (כשמדובר באתר המוכר מוצר ו/או שירות באופן ישיר). במידת האפשר, בנו מערכת פשוטה לתגובות בדף המוצר, ואפשרו ללקוחות לדרג את רמת שביעות הרצון שלהם. מומלץ לבקש מהלקוחות פרטים כמו שם, עיר מגורים וכדומה, ולהציג את כתובת ה-IP של המגיב על מנת להגביר את רמת האמינות של התגובות בעיני הלקוחות הבאים.

שלוש דרכים לשימוש בחוות דעת בקמפיין הדיוור האלקטרוני הבא שלכם:

1. ראיונות (testimonials)

ניתן לשלב בקמפיין הדיוור ראיונות עם לקוחות מרוצים. נסו לבקש מלקוחות חוזרים לענות בקצרה על מספר שאלות בנושא המוצר או השירות שאתם מציעים. השתדלו לשאול שאלות פתוחות ולדובב את הלקוח באופן שבו יהיה ניתן לפרסם תיאור אוהד של תהליך הרכישה ושל המוצר. אל תשכחו לבקש את רשות הלקוח לפרסם את הראיון, ואל תתפתו לבצע שינויים בתשובותיו. אם אתם לא מרוצים מהתוצאה – ראיינו לקוח אחר.

2. סקרים באינטרנט

הזמינו את הקוראים שלכם (או את קהל הלקוחות שביצע רכישה) להשתתף בסקר שביעות רצון. פרסמו את תוצאות הסקר בניוזלטר הבא שלכם.

3. מבצעים

בקשו מציבור הלקוחות שלכם לכתוב חוות דעת מפורטת על מוצר או שירות שאתם מציעים. בתמורה הגרילו פרס בין המשתתפים, או חלקו הנחות/שירותים/מוצרים בחינם ללקוחות שחוות הדעת שלהם יפורסמו. לאחר שתאספו מבחר חוות דעת, הוסיפו פינה קבועה לניוזלטר שלכם שבה מתפרסמת חוות דעת חדשה בכל פעם.