ידע הוא כוח: איך להוסיף מידע לרשימת התפוצה

יותר מידע פירושו קמפיינים ממוקדים ורלוונטיים יותר. אבל כיצד משיגים את המידע הזה?

ככל שיש לכם יותר מידע על אודות המשתמשים ברשימת התפוצה, כך תוכלו ליצור קמפיינים ממוקדים ורלוונטיים יותר. טענה זו מובנת מאליה, אולם איסוף המידע יכול להתגלות כמורכב למדי.

טופס הרשמה הוא אחד המקומות העיקריים שמהם ניתן לאסוף מידע על המשתמשים, אולם ככל שטופס ההרשמה דורש יותר מידע, כך הוא נוטה להתיש את הנרשמים החדשים ולהקטין את הסיכוי שהם ירשמו. יש איזון עדין בין הצורך במידע נוסף לבין הרצון להשיג משתמשים חדשים אבל ניתן, בזהירות, לרקוד גם בשתי החתונות.

ישנן שלוש דרכים עיקריות לאסוף מידע בטופס ההרשמה:

1. הדרך הקצרה: לבקש רק את האימייל

פורמט זה מאפשר למשתמשים להירשם במהירות ובקלות. החיסרון הברור שלו הוא הוויתור על דרישה למידע נוסף.

2. הדרך הארוכה: מסרו את כל הפרטים

פורמט זה מתאפיין בשדות מרובים שתובעים מהנרשמים הקדשה של זמן ומאמץ, כמו גם מוכנות למסור מידע. היתרון של האפשרות הזו הוא היכולת לשלוח קמפיינים ממוקדים מאוד, שיכולים לשפר את ההכנסות.

3. דרך האמצע: טופס הרשמה בשני חלקים

בחלק הראשון של טופס הרשמה מסוג זה, מתבקשים המשתמשים לספק רק את כתובת האימייל שלהם. לאחר מכן, לעתים בעמוד נוסף, הם יכולים למסור עוד מידע, כמו גם לומר מה תדירות האימיילים שהם מוכנים לקבל ואיזה סוג קמפיין מועדף עליהם.

האפשרות השלישית היא בבירור הטובה ביותר. היא מתאימה גם למשתמשים קצרי רוח או כאלה שלא רוצים לשתף אתכם במידע נוסף, אך גם מאפשרת לכם לאסוף מידע ממשתמשים שכן מעוניינים בכך.

איזה מידע לבקש?

לפני שאתם מטריחים את המצטרפים החדשים באינספור שאלות, נסו לברר לאיזה מידע אתם זקוקים. תמיד כדאי לשאול את המשתמשים לשמם הפרטי ושם משפחתם, כדי לבצע פרסונליזציה בסיסית של הקמפיין, אך בחלק מהמקרים כדאי לשאול גם שאלות נוספות:

כתובת – לאזור שבו גר המשתמש יכולה להיות חשיבות גם עבורכם. אם לדוגמה, אתם רוצים להציע למשתמשים חופשה בצימר בצפון, כדאי שתימנעו משליחת המבצע הזה למשתמשים שגרים במטולה.

תאריך יום הולדת, תאריך נישואין – תאריכים מסוג זה תמיד יכולים לעזור לכם להעלות את שיעור הרכישות באמצעות מבצעים מיוחדים שנשלחים בזמן הנכון, בצירוף ברכה.

סוגי מוצרים שבהם המשתמש מעוניין – אם אתם מוכרים מגוון רב של מוצרים, מידע זה יכול לסייע לכם למקד את הקמפיינים שלכם ולהגדיל את המכירות. אם אתם מוכרים ציוד ספורט, ייתכן שהמשתמשים שלכם מעוניינים לקבל מבצעים רק בנוגע לציוד דייג וגלישה; אם אתם מוכרים מצלמות, יכול להיות שהמשתמשים מעוניינים לשמוע רק על עדשות חדשות.

תדירות הקמפיינים – כדאי לברר מהי תדירות שליחת הקמפיינים המועדפת על המשתמשים שלכם.

אתם צריכים לדעת טוב מכולם איזה מידע יכול לשמש אתכם בצורה האופטימלית. מין, מצב משפחתי או כל מידע אחר יכול לסייע לכם, ויכול גם להיות מיותר לגמרי. הכל תלוי בסוג המוצר שאתם מוכרים וסוג הקמפיינים שאתם מוכנים לשלוח.

אל תקמצו במידע

תמיד כדאי לתת לנרשמים לדעת על מה הם חותמים: תדירות הקמפיינים שיישלחו אליהם, סוג התוכן ואפילו קישור לקמפיין לדוגמה יכול לעזור. כמו כן, אם אתם מבקשים מידע שעלול להיראות מוזר, ספרו לנמענים למה אתם מבקשים אותו. קישור פשוט שמסביר “למה אנו מעוניינים במידע זה” יכול להגדיל פלאים את מספר המצטרפים החדשים.