כיצד תהפוך את רשימת התפוצה שלך למכרה זהב לעסק?

אם אתם מקפידים להיות בחוד החנית בכל הנוגע לשיטות שיווק שיעזרו לעסק שלכם לצמוח, קרוב לוודאי שכבר התחלתם להכין רשימות דיוור עם כתובות של לקוחות קיימים, ואולי אף של מספר לקוחות פוטנציאליים.

ניהול רשימת תפוצה היא פעולה בסיסית שאפשר ללמוד תוך זמן קצר, לכן עליכם לשאול את עצמכם: האם רשימת התפוצה שלכם מושכת אליכם לקוחות? האם היא מגדילה את הכנסותיכם? ובקיצור, האם היא עובדת למענכם?

אם עניתם בשלילה, או שאולי אינכם בטוחים, אנו מציעים שתקראו את המאמר שלפניכם, ובו מספר טיפים שיעזרו לכם להפוך את רשימת המנויים שלכם למכרה זהב לעסק.

עמדו בפני הפיתוי לשכנע ולמכור

ייתכן שהטיפ הזה נשמע לכם לא הגיוני, כי הרי בסופו של דבר המטרה של רשימת תפוצה היא למכור למנויים שלכם מוצרים או שירותים, לא? בשורה התחתונה זו אכן המטרה, אולם לא כל האמצעים כשרים (או יעילים) בדרך להשגתה.

במקום להפציץ מנויים במסרים שיווקיים, שרק ישכנעו את הקוראים למחוק את המיילים שלכם (או להעביר אותם לתיקיית הספאם), עדיף להשקיע בבניית יחסים המבוססים על שיתוף ואמון. אחת מהדרכים היעילות ביותר לבסס יחסים עם המנויים שלכם, היא באמצעות תוכן חינמי ושימושי, שגם יציג אתכם באור מקצועי ואמין.

עודדו דפוסי תקשורת יעילים

בניגוד למה שרבים חושבים, דיוור לעסקים איננו כלי לתקשורת חד צדדית ותו לא. רשימות דיוור מאפשרות לכם לתקשר עם לקוחות בצורה שיטתית ויעילה, אבל זה לא אומר שאתם חייבים לדבוק בתפקיד המנהיג שנואם להמונים.

אם תנסו “לרדת אל העם” ולעודד אותם להביע את חוות הדעת שלהם, לשאול אתכם שאלות ולשתף אתכם בלבטים שלהם, אתם תמשיכו להעמיק את יחסי האמון והשיתוף ביניכם. בנוסף, מדובר בשיטה מצוינת לאיסוף נתונים שימושיים, מה שמוביל אותנו לנקודה הבאה…

אספו נתונים ונתחו אותם

כפי שציינו, מערכת דיוור יכולה לספק לכם מידע מועיל על אודות הלקוחות שלכם. למשל, רשימות דיוור מעניקות לכם את ההזדמנות להשיק מוצר חדש בצורה יעילה ובטוחה יותר מהשקה מסורתית. כל שעליכם לעשות הוא לזרוע זרעים של מידע ולבחון כיצד המנויים שלכם מגיבים והאם הם מביעים עניין.

אתם גם יכולים לבקש מהם להציע רעיונות לשיפור המוצר או אפילו רעיונות למוצרים חדשים. הלקוחות שלכם מהווים מקור מידע חשוב ביותר, מפני שבסופו של דבר הם אלה שיזמינו מכם את המוצרים או השירותים הללו.

פלחו את קהל היעד שלכם

בעיני רבים, רשימת תפוצה היא כלי להפצת מסר בצורה המונית. אך האם אי פעם חשבתם על כך שאותו “המון” למעשה מורכב ממגוון רחב של תת-קבוצות? הרי לא כולם בני אותו הגיל, לא כולם בעלי השכלה זהה ובוודאי שלא כולם מאותו המין.

כיצד ניתן לחשוב שמסר אחד ידבר אל כל אחד מהלקוחות הפוטנציאליים שלכם באופן “אישי”? לכן מומלץ לחלק את המנויים שלכם לפי קבוצות גיל, מגדר, השכלה וכדומה, ולהתאים את התוכן שלכם לכל קבוצה – כך תוכלו להבטיח את העברת המסר בצורה יעילה יותר.