לומדים לבקש: איך לגרום לנמענים להקליק?

מה ההבדל בין נמען שמתלונן על ספאם לבין נמען שהופך ללקוח?

הדרך הטובה ביותר לגרום למשתמשים ללחוץ על קישורים ולקרוא את הקמפיינים שאתם שולחים היא לבקש את רשותם. הפעולה הפשוטה של בקשת רשות נעשתה לאחרונה כה הכרחית עד שתיאוריה שיווקית שלמה צמחה ממנה: Permission Marketing.

לכאורה, אין יותר מדי מה לדעת. לפני שאתם שולחים אימייל לנמען, עליכם לקבל קודם את רשותו, לא? ובכן, לא בדיוק. הנמען צריך לבקש את המייל, ולא רק להסכים לקבל אותו.

לעתים קרובות אנשים מעניקים את רשותם מהסיבות הלא נכונות. חשבו על מסיבת יום ההולדת של הקולגה מהעבודה שלא היה לכם נעים לפספס, חשבו על הפעם שביקשתם כרטיס חבר בסופרמרקט, ואיך גיליתם שזה מלווה תמיד בעלונים פרסומיים שנשלחים לתיבת הדואר שלכם. הדברים הללו יכולים להיות מקור לאכזבה ולתסכולים ובדיוור אלקטרוני הבעיה חמורה עוד יותר.

התחרות על תשומת לבו של הנמען וכמות המסרים הפרסומיים שהוא נחשף אליהם הם כה גדולים, עד שרבים מהמשתמשים לוחצים על כפתור הספאם בלי לחשוב פעמיים, גם אם פעם הם אכן נרשמו לקבלת ניוזלטרים מכם. העיקר לא לקבל עוד הודעות לתיבת המייל.

ספאם או לא ספאם

איך קרה שאנשי שיווק רבים, שלא מעוניינים לשלוח דואר זבל ואף כוללים בקשה להרשמה לניוזלטרים באתר שלהם, עדיין נחשבים בעיני משתמשים רבים כספאם? התשובה לכך, ברוב המקרים, נעוצה בתהליך ההרשמה.

קחו לדוגמה אתר היפותטי בשם weneversendspam.com. כדי לבצע פעולה באתר זה, עליכם לפתוח בו חשבון. גם עבור פעולה פשוטה כחיפוש. כשאתם פותחים חשבון, אתם נרשמים גם אוטומטית לקבלת עדכונים במייל. רק לאחר ההרשמה וקבלת המייל הראשון תוכלו לבחור להסיר את שמכם מרשימת התפוצה.

האם מדובר בספאם? מבחינה חוקית, לא. אתם החלטתם להירשם, והאתר ציין במפורש שהרשמה כוללת גם את הכנסת שמכם לרשימת התפוצה. יותר מכך, אם תבחרו, תוכלו להסיר את שמכם מרשימת התפוצה בלי בעיות מיוחדות. ובכל זאת, סביר להניח שלא הייתם מגדירים את המיילים מאתר זה כ”מיילים שהתקבלו ברשותכם”.

הסיבה לכך היא שאותו אתר היפותטי מחייב אתכם להירשם לקבלת עדכונים, גם אם כל מה שהתכוונתם לעשות הוא לערוך בו חיפוש. לא ביקשתם את האימיילים האלה, ולא קיבלתם את האפשרות לבקש אותם. אתר כזה, סביר להניח, ימצא רבים מהמיילים שלו בתיקיות הספאם של המשתמשים ואחוז מעורבות גולשים נמוך במיוחד. גרוע מכך, בעל האתר לעולם לא ידע כמה גולשים באמת רוצים לקרוא את המיילים שלו.

אז איך כן מקבלים את רשות הגולשים?

כדאי לשים לב לאופן שבו מתבצעת ההרשמה לרשימת התפוצה. ודאו שאתם שואלים את המשתמשים האם הם מעוניינים לקבל התראות במייל. הסבירו להם אילו מיילים הם יקבלו ובאיזו תדירות. המהדרים יאפשרו לגולשים גם לבצע התאמות אישיות במיילים שלהם, ולאפשר להם לקבוע את תדירות העדכונים הרצויה להם.

הדבר הבא שעליכם לעשות הוא להסיר מרשימת התפוצה שלכם את כל מי שלא ביקש את האימיילים שלכם במפורש, ולא ביקר באתר במשך זמן מה. זה לא מאוד קשה, אבל שתי הפעולות הללו יכולות להיראות מפחידות עבור רבים. אימיילים יכולים למשוך תנועת גולשים ערה לאתר ולהביא לעלייה בהכנסות. הפחתת מספר האנשים ברשימת התפוצה עלולה לגרום לירידה בהכנסות. לא עדיף להכניס לרשימה את כל מי שנרשם לאתר, ולהסיר ממנה את מי שמתלונן?

למרבה הצער, התשובה על כך היא לא. בעולם שבו אנשים נאבקים בכמויות מידע גדלות והולכות, תשומת לב היא משאב נדיר. אם אתם גוזלים את תשומת לבם של הלקוחות בכוח, רובם לא יגיבו אליכם כפי שהייתם רוצים. גם אם בתחילה תראו ירידה בסטטיסטיקות, לאורך זמן תגלו שעשיתם את הבחירה הנכונה.

רשימת התפוצה שלכם אולי תגדל לאט יותר, ותכיל פחות שמות, אבל כל אחד מהאנשים בה בחר לקרוא את המיילים שלכם, וזה הצעד הראשון לקראת רכישה.

קראו עוד על מדיניות האנטי ספאם של אקטיב טרייל