לקראת ל"ג בעומר: טעויות התוכן שכדאי שתעיפו למדורה

פעמים רבות, בעת שליחת ניוזלטר שיווקי, יש נטייה להפנות את הפוקוס לעיצוב הניוזלטר השיווקי ומעט להתעלם מתוכנו. אין האחד גובר על האחר בחשיבות כמובן, אך הנה כמה טעויות נפוצות שמשווקים נוטים לעשות. גזרו, הדביקו והשוו: האם גם אתם חוטאים בהן?

טעויות תוכן

1. זונחים פוסטים ישנים בבלוג?

אמנם לפוסטים ברשתות חברתיות יש חיי מדף קצרים מהרגיל, אך אין זה אומר שיש להפנות את אותה הגישה גם לתוכן שלכם בבלוג השיווקי. כשאתם מפרסמים מאמר, האם אתם מקדמים אותו בניוזלטר רק ביום בו הוא פורסם? אם כן – טעות בידכם.

בכתיבת הניוזלטר שלכם, אתם אחראיים על הפצת התוכן, שממילא קיים בבלוג. רעננו תוכן ישן ואל תהססו אפילו להפיץ את אותו מאמר פעמיים בחודש, בניסוחים שונים.

2. יש לכם קריאה לפעולה?

דיוור שמעשיר את הקוראים כמו מאמרים מקצועיים, טיפים וכיוצא באלה הוא דיוור טוב ומעניין, אך אם לא תשלבו בו קריאה לפעולה, אתם מובילים את הגולשים שלכם למבוי סתום. נכון שאתם רוצים לספק ערך מוסף, אך אל תשכחו שאתם עדיין משווקים משהו (בלוג, חברה, מוצר, שירות) וחבל לפספס הזדמנות לקריאה לפעולה.

כפתור הפעולה יכול להיות ל"מידע נוסף" או "קריאה נוספת", כך להוביל את הקורא לדף הבית שלכם, דף נחיתה או מאמר בבלוג. זה יכול להיות מילוי סקרים באינטרנט למטרת משוב או מילוי טופס הרשמה, לקבלת מידע על המוצרים החדשים ביותר שלכם.

3. יודעים מתי להוביל לידים לפעולה?

שאלה שנשאלת לרוב היא מתי ואיך להעביר לידים לשלב המכירה. במקרה הזה, על צוות התוכן לעבוד בשיתוף עם צוות המכירות של החברה.

צרו רשימה של כל הקריטריונים שיכתירו קורא כ"ליד פוטנציאלי". לאחר סימון הקריטריונים החשובים ביותר, חשבו כיצד להטמיע אותם בתוכן הקמפיין או בטופס ההרשמה. לדוגמה, אם החלטתם שכדי לבצע מכירה על הקורא להיות אישה, שנו את הקריאה לפעולה ללשון נקבה.

4. יש לכם דף תודה?

בסוף התהליך ישנו דף אחד שהרבה פעמים נותר מאחור, אך הפוטנציאל הטמון בו אדיר. מדובר בדף תודה שנפתח או בדיוור שנשלח בתום תהליך הפעולה שהתחיל בניוזלטר ששלחתם. דף או דיוור תודה יכולים להגביר את אחוזי ההמרה שלכם בקמפיין, להוריד את אחוז הנטישה לאחר הפעולה ואף להמשיך במסרים נוספים שאתם רוצים להעביר בהמשך המשפך השיווקי שלכם.

עצבו דף תודה ושלבו בו קריאה כלשהי לפעולה. כלומר, הכו בברזל בעודו חם. לאלו שעדיין לא מוכנים להתקדמות השיווקית המהירה, הציעו לעקוב אחריכם ברשת חברתית כלשהי, שם ייחשפו הלידים לתוכן מקצועי נוסף שיעשיר אותם בתחום שלכם.

5. מה אתם עושים לאחר פרסום הקמפיין?

"שגר ושכח" זה מונח שצריך לצאת מהלקסיקון שלכם. לאחר שליחת הניוזלטר שלכם לרשימת התפוצה, או העלאת דף הנחיתה לאוויר, זכרו שהם שם.

עקבו אחר תוצאות הקמפיין – אם אתם אנשי תוכן מקצוענים, כל נתון יכול להדליק נורה לעיצוב ניוזלטר שיווקי נוסף, לשיפור או להמשכיות של הקמפיין הקודם. חשבו מה חשוב לכם למדוד בדיוור או בדף הנחיתה, ובצעו אופטימיזציה בהתאם לביצועים.

החטא ועונשו

ה"חטאים" המובאים לעיל אמנם לא נראים מאיימים ומפחידים, אך הם באמת יכולים להזיק לקמפיינים השיווקיים שלכם. ואם הם לא מזיקים, הם ודאי לא מועילים.

 

רוצים לקבל עוד טיפים על עיצוב ושליחת ניוזלטרים? כנסו לבלוג אקטיב טרייל