מה אומרים המנויים שלכם?

מנויים שמסירים את עצמם מרשימת התפוצה יכולים לעזור בשיפור הקמפיין

לא משנה עד כמה איכותי ומוקפד קמפיין הדיוור שלכם, תמיד יהיו מנויים שיבחרו להסיר את עצמם מרשימת התפוצה. נשירה של מנויים היא לכאורה דבר שלילי, אך אם שוקלים את החלופות – שכוללות סימון הדואר כספאם או התעלמות מוחלטת מהדיוורים שלכם – מדובר בהליך שפועל לטובתכם.

בכל פעם שמנוי מקליק על הקישור להסרה מרשימת התפוצה, הוא שולח אליכם מסר. היכולת שלכם לפענח את המסר הזה היא המפתח לשיפור איכות קמפיין הדיוור האלקטרוני שלכם ולהקטנת מספר הנוטשים. הרעיון הוא להתחקות אחר המכנה המשותף של מנויים שמסירים את עצמם מרשימת התפוצה שלכם, וכך למצוא את הסיבות לעזיבה.

גל של הסרות מהרשימה: זה מה שצריך לבדוק

אולי זה הקמפיין?

הדבר הראשון שיש לבדוק הוא הקמפיין האחרון. מעטים הם המשתמשים שיחליטו ביום בהיר אחד להסיר את עצמם מרשימת התפוצה שלכם, ורוב ההסרות מבוצעות מתוך הדיוור עצמו ובדרך כלל בסמוך מאוד לקבלתו.

כשאתם מוצאים את עצמכם מול מספר חריג של הסרות, עליכם לשאול: מה עשינו בדיוור הנוכחי שהיה שונה מפעמים קודמות? האם ההסרות הן תוצאה של שינוי במיתוג או בפורמט? האם התוכן הפעם היה פחות מוצלח? האם הבחירה בשורת הנושא הייתה אומללה? האם הדיוור הגיע משובש מסיבה כלשהי (למשל עם קישורים שבורים, או שגיאות)?

אולי זה הדומיין?

נסו לבדוק את התפלגות ההסרות לפי דומיין. האם כתובות האימייל של רוב המנויים שהסירו את עצמם מרשימת התפוצה שלכם שייכות לספקית דוא”ל מסוימת? אם לדוגמה, אתם מגלים שרוב בקשות ההסרה מגיעות ממנויים עם תיבת דואר של וואלה!, עליכם לבדוק אם ישנה בעיה מיוחדת המשפיעה רק על מנויים אלה. האם הדיוור שלכם מוצג באופן שגוי? האם אתם נחסמים על ידי מסנן ספאם שיצא משליטה ורק חלק קטן מההודעות שלכם מגיע, באופן שנראה למנויים אקראי?

אולי זה לא מה שהבטחנו?

דבר נוסף ששווה לבדוק הוא מהו הפרופיל של המנויים שהסירו את עצמם מהרשימה. הכוונה היא לזמן ולמקום שבו הצטרפו לרשימה. לדוגמה, האם מנויים שנרשמו דרך האתר מסירים את עצמם יותר ממנויים שהצטרפו דרך טופס בחנות?

אחת הסיבות שבגינה בוחר מנוי שנרשם מיוזמתו לבטל את המנוי, היא חוסר התאמה בין הציפיות שהיו לו בעת ההרשמה ובין הדיוורים שהוא מקבל. הפרשים משמעותיים במספר ההסרות של מנויים שהגיעו ממקום מסוים, או שנרשמו בזמן מסויים, יכולים להעיד על בעיות בערוץ ההרשמה הנדון.

בדקו האם הבטחתם תדירות דיוור גבוהה או נמוכה יותר ממה שאתם מבצעים בפועל? איזה תכנים ציפו הנרשמים למצוא בדיוור שלכם? האם הבטחתם להם דבר שאין לו כיסוי כמו הטבות או הנחות?

תמיד שווה לומר להתראות

לא בכל פעם שמנוי מחליט להקליק על “הסרה מהרשימה” מדובר באכזבה מהקמפיין שלכם. אולי המנוי פשוט רוצה להחליף כתובת אימייל, או שאינו מרוצה מתדירות הדיוור הנוכחית? חשוב לאפשר למנוי להסיר את עצמו בקלות מהרשימה, אך כדאי להזכיר לו שגם לאחר ההסרה הוא עדיין מוזמן לשמור איתכם על קשר דרך ערוצים אחרים כמו מנוי לבלוג, סוגים אחרים של דיוורים, חברות בפייסבוק וכו’.

 

עוד בבלוג של אקטיב טרייל: מה הלקוחות שלכם רוצים לשמוע?