מה הלקוחות שלכם רוצים לשמוע?

כך תמקדו את המסר ותגדילו את רלוונטיות הקמפיין שלכם

שיווק באמצעות דואר אלקטרוני הוא אחת מדרכי השיווק היעילות ביותר כיום. בניגוד לפרסום על שלטי חוצות ובבאנרים למשל, כשאדם נרשם לניוזלטר שלכם הוא עושה זאת מבחירה; הוא מצהיר כי הוא מעוניין לקבל מכם הודעות, לשמוע על מבצעים חדשים ולשמור על קשר עם החברה.

לפי מחקר מותגים של Epilson, כ-84 אחוז מהנמענים הצהירו כי הם נהנים לקבל הודעות מחברות שהם נרשמו לניוזלטר שלהן. כשלקוח אומר שהוא מעוניין לשמוע מכם, כנראה שאתם עושים משהו טוב. אולם, אין זה אומר שהנמענים ברשימת התפוצה שלכם יתעניינו מייד בכל מה שיש לכם לומר. כדי להגדיל את שיעור הלקוחות שפותחים את האימיילים שלכם ומגיבים למבצעים, עליכם לגרום לקמפיין שלכם להיות רלוונטי עבורם.

כך תצרו קמפיין מותאם לקוח

מה הלקוח רוצה?

נסו לחשוב על הלקוח לפני שאתם מכינים את הניוזלטר. המטרה שלכם היא לגרום לו לפתוח את האימייל שלכם ולהגיע ממנו לאתר. לכן, עליכם לחשוב מה מעניין אותו. האם הוא מעוניין לשמוע רק על מבצעים ומכירות מיוחדות, או שהוא מחפש גם תוכן נוסף ואינפורמטיבי?

התנסו בקמפיינים מסוגים שונים ובדקו את תגובת הלקוחות אליהם. אם תצרו קשרי אמון עם הלקוחות שלכם, הם יגיבו בהתאם.

חשבו על המותג שלכם

כשאתם מעצבים את הניוזלטר, עשו זאת מתוך מחשבה על המותג שלכם. השתמשו בתבנית עם צבעים דומים לצבעי המותג. לפעמים כדאי אפילו ליצור תבנית שמזכירה את אתר הבית שלכם, כך שהניוזלטר יראה כמו זרוע נוספת של האתר.

סדרו את התוכן על פי סדר העדיפויות שלכם

קחו בחשבון שלקוחות רבים יצפו באימייל דרך חלון התצוגה המקדימה. לכן, מקמו את התוכן המעניין והמושך ביותר בראש האימייל, כדי לעודד את הלקוחות לקרוא את האימייל במלואו. שמרו לסוף האימייל את החלקים הפחות מעניינים: קישור להסרת ההרשמה, דיסקליימרים ומידע נוסף.

כמו כן, מומלץ לשלב בין תמונות לטקסט כדי להקל על הקריאה וליצור לניוזלטר שלכם מראה מהוקצע יותר. עם זאת, כדאי לזכור ששירותי אימייל רבים מציגים תמונות באימיילים רק לבקשת המשתמש, ולכן הימנעו משימוש בתמונות כתחליף לטקסט עצמו. אם אי אפשר להבין את האימייל שלכם ללא התמונה, חשבו על עיצוב מחדש.

הקדישו מחשבה לכותרת האימייל

שורת הנושא היא הדבר הראשון שאנשים יראו באימייל שלכם, ויש לה חשיבות עצומה. שורת נושא טובה צריכה להיות בת 6-10 מלים, ולהיות מושכת ככל האפשר. הסתכלו על כותרות בעיתון – איזו כותרת מעוררת בכם רצון לקרוא את הכתבה? על איזו כותרת תחלפו מבלי להניד עפעף? אם תסקרנו את הקוראים שלכם, אם תעוררו בהם עניין, הם יפתחו את האימייל. אם לא, הם יתעלמו ממנו.

כתבו נכון

הניוזלטר הוא שירות שאתם נותנים ללקוחות שלכם. ניוזלטר עם טעויות כתיב הוא שירות גרוע שמקרין חזרה על המותג שלכם. לפני שאתם שולחים את הקמפיין, עברו על הטקסט ובצעו הגהה.

הימנעו גם משימוש מוגזם בסימני קריאה, בפונטים לא מקובלים ובטקסטים בצבעים שונים. כל אלה עלולים לגרום לאימייל שלכם להיראות ילדותי וצעקני, ולהסתיר את התוכן שלכם במקום לחשוף אותו.

עוד בבלוג של אקטיב טרייל: בניית דפי נחיתה