כיצד פועלת ה”קריאה לפעולה” שלך

אם מכתב קידום המכירות הוא הארוחה העיקרית, אזי הקריאה לפעולה היא הקינוח.

קריאה לפעולה היא פשוט המילים שאומרות למשתמש מה עליו לעשות הלאה. מדוע עליך לומר למישהו מה ברצונך שיעשה הלאה? האם זה לא צריך להיות ברור לאחר קריאת טקסט המכירות שלך? ניתן היה לחשוב כך, אך זו לא המקרה.

פעם, לפני שיווק בדואר אלקטרוני בלחיצת כפתור; לפני שאנשי שיווק טלפוני הפריעו לך בארוחת הערב כדי למכור לך יחידות נופש, מכרו המשווקים מוצרים בשווי מיליארדי דולרים באמצעות דואר ישיר. הם עדיין עושים כך. בעידן הדואר האלקטרוני והודעות הפרסומת הקופצות, משווקים רבים שכחו את הדרכים הישנות והמוכרות. למעשה, רבים מאיתנו כל כך צעירים, שאפילו איננו מכירים את הדרכים הישנות – אך דרכים אלה פעלו אז, והן עדיין פועלות כיום.

במכתבי דואר ישיר שבהם מספר עמודים, תמיד הופיעו המילים "הפוך את הדף כדי להמשיך", או נוסח דומה, בתחתית כל עמוד. קופירייטרים ידעו שרוב הקוראים יפסיקו לקרוא בסוף העמוד הראשון, אלא אם יבקשו מהם להמשיך. זו אמנם בקשה קטנה אך בכל זאת – זו הייתה קריאה לפעולה.

בסוף מכתב קידום המכירות או בנייר מקופל בתוך המעטפה, כיחידת תגובה נפרדת, הופיע העניין המרכזי. הוא בדרך כלל נראה כך:

מלא את הטופס המצורף ושלח אותו ביחד עם המחאה על סך 150 שקלים, כולל דמי משלוח וטיפול, אל:

חסוך הרבה כסף ברכישת הרכב הבא שלך

ת.ד. 12345

תל-אביב

קוראים זקוקים לקריאה לפעולה מכיוון שאין להם מוטיבציה מיוחדת להבין מה מצופה מהם. חשבו על מי שקורא את מכתב המכירות שלכם בדואר האלקטרוני, כאילו היה רובוט. הוא פועל לפי תוכנית מוגדרת מראש. אם לא תתערבו ותשנו את התוכנית הזו, לא תזכו לבצע הרבה מכירות. ברור, תצליחו למכור קצת. אפילו סנאי עיוור מוצא אצטרובל פה ושם; אבל אין הרבה סנאים עיוורים שמנים. אם ברצונכם להתפיח את חשבון הבנק, שימו לב לדבר הבא:

גרה את הלקוח, אל תנסה למכור לו

נדיר מאוד לבצע מכירה באופן ישיר בעקבות טקסט מכירה בדואר אלקטרוני. אין לך את הפריבילגיה לכתוב מספיק מילים כדי להיות משכנע. כמו כן, מכיוון שרבים כל כך לא בוטחים בדואר אלקטרוני, אין לך גם סיכוי לבנות יחסי קרבה.

לכן, הודעת הדואר האלקטרוני שלך נועדה למשוך את תשומת הלב של הקורא ולגרום לו לרצות לדעת עוד. את ה"עוד" הזה הוא ימצא באתר האינטרנט שלך. הקריאה לפעולה תביא אותו לשם.

אל תהיה מעודן מדי

אם הקופירייטינג שלך הוביל את הקורא לקריאה לפעולה, אל תוותר עכשיו. לאיזו קריאה לפעולה סביר יותר שתגיב?

"לחץ כאן כדי ללמוד עוד…"

או –

"אל תחשוב אפילו לקנות מכונית חדשה עד שתקרא את כל הטיפים והעצות ממידע פנימי שאני עומד לתת לך לגבי תמחור כלי רכב וניהול משא ומתן, בעותק של 'כיצד לחסוך אלפי שקלים על המכונית הבאה שלך'. לחץ כאן, ואני אספר לך מייד באיזה יום אסור לך לקנות מכונית (אף פעם!), ומדוע…".

אם בחרת באופציה השנייה, אתה מוכן להתחיל לכתוב בעצמך את הקריאה לפעולה. להלן מספר טיפים אחרונים שיהפכו את הקריאה לפעולה שלך ליעילה:

צור שתי קריאות לפעולה. השתמש באחת לקראת אמצע המכתב, כניסיון לסגירת העסקה ובשנייה בסוף המכתב. הראשונה צריכה להיות קצרה מהשנייה.

אל תשאיר את הלקוח בלי משהו קונקרטי ביד. "התקשר אלי לקביעת פגישה" אינו משפט חזק כמו "התקשר עכשיו אל 1-800-325-3535 כדי לקבוע פגישה לפני שיומן הפגישות שלי מתמלא לחלוטין. אם אתה מתקשר לאחר שעות העסקים, השאר את שמך ומספר הטלפון שלך, ואני אחזור אליך".

 

עוד בבלוג של אקטיב טרייל: דיוור אלקטרוני שהלקוחות יאהבו