מחיים את הרשימה

איך תוכלו להפיק יותר מהרשימה שלכם?

בכל רשימת תפוצה, גם המוצלחת ביותר, חלק מהנמענים פשוט לא מגיבים. הם לא פותחים את האימיילים, לא לוחצים על קישורים ובטח שלא רוכשים דבר. הדלת פתוחה, אבל אין איש בבית. כנראה שחלקם מהם כבר לא יהפוך לקוראים פעילים. הם לא באמת מתעניינים וכל המאמצים שתעשו לא ישנו את המצב. אבל עם חלקם אפשר לעבוד. הם פשוט ממתינים שם, בשקט, לפעולה מצדכם, משהו שיחזיר אותם לחיים.

כיצד מוצאים את האנשים האלה?

ראשית, מתאמים ציפיות. כאמור, בכל רשימת תפוצה חלקה יהיה לא פעיל. סביר להניח שבמאמצים צנועים תצליחו להעיר כחמישה אחוז מהלא-פעילים. עם יותר מאמצים, תצליחו להעיר עשרה אחוז מהם.

הצעד השני הוא להבין עם מה אתם מתמודדים. יש מספר סוגים של לא-מגיבים. יש את אלו שמעולם לא הגיבו לאימיילים ואלו שהגיבו בעבר והפסיקו. ויש גם את אלו שמגיבים מעט. אסטרטגיות שונות יעבדו אחרת עבור כל קבוצה.

כנראה שאלו שלא הגיבו לא חשבו שהתוכן ששלחתם מעניין. ייתכן שהם נתנו את כתובת האימייל שלהם כדי לנצל הזדמנות או מבצע, ועתה הם לא מוצאים באימיילים הללו עוד תועלת. אלו שהגיבו בעבר לעומת זאת, לא חושבים שהאימיילים שלכם מעניינים כעת. האם משהו השתנה? שיניתם סגנון? אתם כותבים על דברים אחרים? ואולי המוצרים שאתם מציעים השתנו?

חלקו את הלא-פעילים שלכם לסגמנטים ונסו עליהם אסטרטגיות שונות. קשה לדעת מראש מה יעבוד, אבל מה שברור הוא שמדובר בשתי קבוצות שונות, וצריך לעבוד איתן בצורה אחרת.

בדיקה: כך תגששו אחר עניין ברשימת התפוצה

הנחות, מבצעים ומתנות

לפעמים, כל מה שצריך זו הצעה טובה. גם אלו שלא מעוניינים במה שיש לכם להציע, יתעניינו בהינתן המבצע הנכון. עם זאת, לאפשרות הזו יש חיסרון מובנה – אתם עלולים להרגיל את הנמענים שלכם לחכות להצעות של פעם בחיים, כך שהתגובה שתשיגו מהם תהיה חד-פעמית ותדרוש מכם השקעה כספית. בה בעת, אם מדובר בנמענים שממילא לא הגיבו מעולם, להשיג מהם מעט הכנסה זו כבר התקדמות.

רוצים לדעת? תשאלו

הכינו סקר באינטרנט למטרת שביעות רצון הלקוחות. שאלו אותם מה הם אוהבים או לא אוהבים בנוגע לאימיילים שלכם והשתמשו בתשובותיהם כדי להתאים את המסר. אל תתעלמו מהתשובות שהם נותנים, גם אם הן לא מוצאות חן בעיניכם. אם לדוגמה, הנמענים שלכם טוענים שהם לא מרוצים מהמבצעים שלכם, שפרו אותם. אם הם טוענים שהמוצרים שלכם לא מוצלחים, כדאי לכם לקחת זאת לתשומת לבכם. התשובות הללו הן מידע יקר ערך, ולעתים הן ידרשו מכם לבצע התאמות שאינן פשוטות כלל.

בדיקת עניין

הסקר החשוב ביותר והכי פחות נעים לביצוע, הוא לשאול את הנמענים ישירות אם הם מעוניינים להמשיך לקבל את הניוזלטר שלכם. אתם יכולים לשלוח להם אימייל פשוט עם בקשה מפורשת – “לחצו כאן כדי להמשיך לקבל את הניוזלטרים שלנו”. חלק מהנמענים לא יגיב. אבל אחרים יכולים להיזכר למה הם נרשמו אליכם מלכתחילה.

שנו את הקצב

אם אתם שולחים ניוזלטר בתדירות קבועה, נסו לשנות אותה. הנמענים שלא מגיבים ישימו לב, ואולי הם ירצו לדעת מה השתנה.

שנו את שורת הנושא

דרך אחרת לעורר עניין היא לשנות את שורת הנושא של הניוזלטרים שלכם. השינוי יגרום למשתמשים לעצור לרגע ולהבין מה בדיוק הם קיבלו. לפעמים שינוי פשוט של שורת הנושא יכול לגרום למשתמשים הבלתי פעילים לחזור לחיים.

לסיכום

נסו שיטות שונות על סגמנטים שונים של רשימת התפוצה. ייתכן שבהתחלה תצליחו להשיג רק לחיצה על קישור או פתיחת אימייל. זה בסדר. בשלב הזה כל סימן חיים נחשב הצלחה.

ראשית, גרמו לאנשים להגיב. לאחר מכן, לאט, תוכלו גם לגרום להם לקנות.