מיילים תפעוליים – מקור שיעמום או מקור הכנסה?

לעתים, מתייחסים למיילים תפעוליים כאל דרך תיוק נוחה. חשוב לדעת כי גם מיילים תפעוליים יכולים להוות פלטפורמה טובה למכירה

מיילים תפעוליים הם בדרך כלל דבר משעמם וצפוי. אישור הרשמה, אישור קנייה, אישור משלוח – מה כבר ניתן להפיק מהמיילים הסטנדרטים האלה? אבל מיילים תפעוליים, מסתבר, יכולים להיות שימושיים מאוד.

לפי חברת המחקר Jupiter Research, אנשים קוראים מיילים תפעוליים ולוחצים על הקישורים בהם יותר מכל סוג מייל אחר. כפי שניתן לנחש, הסיבות לכך פשוטות – הם רוצים לדעת שהפעולה שהם ביצעו אכן נרשמה במערכת כראוי.

אבל אם יותר אנשים קוראים מיילים תפעוליים, כיצד ניתן לנצל זאת עד הסוף?

המטרה: קשר עם הלקוח

ובכל זאת, כדי ליצור מייל תפעולי טוב, צריך לזכור את המטרה הבסיסית שעומדת מאחוריו. כדאי לנצל את המיילים הללו כדי להציע לנמענים לרכוש מוצרים נוספים, אבל לא מומלץ כלל להפוך אותם למיילים שיווקיים לכל דבר. במובנים רבים, מיילים תפעוליים הם הפנים של החברה שלכם. הם מדגימים כיצד אתם עושים עסקים.

האם אתם ישירים וכנים או שאתם מחביאים את הבעיות באותיות הקטנות? האם שירות הלקוחות שלכם נגיש ויעיל או שהוא צולע ורע? לפני שתתפנו לנצל את המיילים הללו ליצירת רווחים נוספים, כדאי להשקיע קצת זמן במטרה הראשונית של המיילים האלו – קשר עם הלקוח.

איך עושים זאת?

1. ממקדים את שורת הנושא

שורת הנושא של המייל צריכה להיות ברורה ועניינית ושם השולח צריך להיות שם החברה שלכם. אנשים רוצים לדעת בדיוק איזה מייל הם קיבלו. שורת נושא כללית (כמו “שירות לקוחות”) לא מסייעת להם. במקום זאת כתבו את סוג הפעולה שהתבצעה: “אישור הזמנה”, “אישור משלוח” וכדומה.

2. כוללים את פרטי הפעולה 

בגוף האימייל עצמו, כללו את כל פרטי הפעולה שבוצעה: כמה כסף נגבה, לאיזו כתובת המוצר נשלח, סוג המוצר, פרטי התשלום.

3. מפרסמים את שירות הלקוחות

אל תסתירו את פרטי שירות הלקוחות שלכם. שימו אותם במקום ברור ובולט, כדי שהנמענים שלכם לא יאלצו לחפש אותם לחינם.

4. מציינים מהי מדיניות ההחזרים והביטולים

לא נעים, אבל גם המידע הזה צריך להיות במייל התפעולי שלכם. אולי זה יעלה לכם במוצר שיוחזר, אבל תרוויחו לקוח מרוצה ושם טוב. פרטו את המגבלות הקשורות בעסקה ובהחזרת המוצר וציינו זאת בבירור.

יש לכם מדיניות החזרות וביטולים ארוכה ומפורטת? ציינו את החלקים המרכזיים בה, וקשרו לעמוד שבו היא נמצאת באתר שלכם.

5. מקשרים למדיניות הפרטיות

בסוף האימייל תמיד צריך להיות קישור למדיניות הפרטיות של החברה שלכם.

6. מנצלים אזורים לא צפויים

בעוד שבראש האימייל צריך להימצא כל המידע שקשור לפרטי הפעולה שביצע הלקוח, ניתן לנצל אזורים אחרים בו כדי לעודד רכישות אחרות.

7. מוכרים מוצרים נוספים

האם ישנם מוצרים קשורים למוצר שהלקוח רכש? האם יש תוספות או שירותים שכדאי להזכיר?

8. לא חייבים למכור רק ללקוח

ניתן, למשל, להציע קופון הנחה לבני משפחה וחברים של הלקוח. אם בחרתם בדרך הפעולה הזו, מומלץ להוסיף גם דדליין, כדי להפוך את הקריאה לפעולה לחזקה יותר.

9.מביאים את הלקוח לאזורים רלוונטיים באתר

קשרו לאזורים מעניינים באתר שלכם – אזור המבצעים, כלים שימושיים וכדומה. אם יש לכם נוכחות ברשתות חברתיות כפייסבוק, קשרו גם לשם ועודדו את השתתפות הנמענים.

10. מסייעים ללקוח מבלי שיזדקק לשירות לקוחות

קשרו למדריכים וטיפים שקשורים למוצר שהלקוח רכש. כך תגרמו ללקוחות להישאר באתר שלכם, ותסייעו להם להפיק יותר מהמוצר שהם רכשו.

11. מבקשים משוב על הפעולה או המוצר

ככל שתדעו יותר על הנמענים שלכם, כך תוכלו ליצור קידומים ממוקדים ומוצלחים יותר.