מסנני דואר זבל – שיפור תוצאות הדיוור האלקטרוני

העברת הודעת הדואר האלקטרוני יקרת הערך שלך נעשית קשה יותר ויותר, הודות למסנני דואר הזבל. לא זו בלבד שספקי שירותי אינטרנט משתמשים במסנני דואר זבל שחוסמים דואר אלקטרוני “לא רצוי” מלהגיע אל המנוי, בין אם המנוי מסכים להגדרה של הודעות אלה כדואר זבל (ספאם) או לא, אלא שלרוב, ללקוחות הדואר האלקטרוני יש מסנני ספאם משלהם, שיכולים למחוק את ההודעה שלך באופן אוטומטי, או לנתב אותה לתיקייה שממנה פוחדים כל המשווקים בדואר אלקטרוני – תיקיית ה”ספאם”.

לכן, מה ביכולתך לעשות כדי להגדיל את שיעור העברת הדוא”ל שלך ועל ידי כך לשפר את אחוזי הצלחת הפצת הדיוור? להלן מספר עצות שיכולות לעזור:

1. הימנעו משימוש בגרפיקה רבה בגוף ההודעה, ולעולם אל תשלחו הודעה שכולה גרפיקה, ללא טקסט.

2. הימנעו מ”מילות טריגר” שמעוררות את מסנני דואר הזבל. המסננים הללו מתוכנתים לזהות מילות מפתח מסוימות המקושרות בדרך כלל עם ספאם. ייתכן שתצליחו לחמוק מהם אם תשתמשו במילה או שתיים כאלה, פעם או פעמיים; אך אם “ניקוד דואר הזבל” שלכם עובר סף מסוים, נחרץ דין ההודעה.

להלן מספר דוגמאות למילים ולביטויים שהם טריגר לזיהוי כדואר זבל: “בחינם”, “משכנתא”, “דוח אשראי”, “פין”, “שיווק רשתי”, “כספך יוחזר”, “מזומנים”, “אנטי-אייג’ינג”, “מדהים”, “הגבר את המכירות”, “הזמן עכשיו”, “1-800”, “סקס”, “הגדל”, “ויאגרה”.

3. בדקו אם שרת הדואר שלכם נכנס לרשימה שחורה של “משטרת הספאם”. דואר שנשלח משרתים שנמצאים ברשימה שחורה נחסם אוטומטית על ידי מיליוני ספקי שירותי אינטרנט שנרשמים לשירותי חסימת דואר זבל. מה שעצוב הוא שהשרת שלכם עלול להופיע ברשימה כזו, אפילו אם אתם אינכם שולחים דואר זבל. כל מה שצריך הוא תפוח רקוב אחד ששולח הודעת דואר זבל בשרת דואר משותף, כמו זה שמגיע עם רוב החשבונות המארחים, כדי לפסול אתכם. אקטיב טרייל תעשה זאת עבורך כחלק מהשירות.

4. נקו את רשימת התפוצה בקביעות, בייחוד אם אתם שולחים אל AOL, Yahoo ו-HotMail. אם תתחילו לשלוח יותר מדי דואר לכתובות לא קיימות, שלושת הספקים הגדולים הללו יחסמו באופן אוטומטי את כל הדואר מכם.

5. ודאו שכל הודעת HTML שאתם שולחים מעוצבת כראוי. תוכנת השיווק של אקטיב טרייל מציעה כלי בדיקה כאלה. מבנה לא טוב של הודעת HTML עלול לעורר את מסנני דואר הזבל, או לגרום ללקוחות דואר אינדיווידואליים “להיחנק” בעת פתיחת ההודעה שלכם.

6. הימנעו משימוש באותיות גדולות בלבד (באנגלית), השתמשו בצמצום בסימן הקריאה (!) והימנעו משימוש בסימן הדולר (או בסימן המטבע שבארצכם) בכותרות נושא, וכן בגוף ההודעה אם אפשר.

7. כתבו שם בכותרת “מאת”, לא כתובת דואר אלקטרוני. מסנני דואר זבל אינם בוטחים בדואר אלקטרוני שאין בו שם בשדה ה”מאת”. היו עקביים בכתובת שאם מציינים בכותרת “מאת”. מדוורים רבים יוצרים “רשימות לבנות” של שולחי דואר אמינים. אם אתם משתמשים בכתובות רבות כדי לפנות אל הנמענים, אתם מצמצמים את ההזדמנות ליצור אמון אצל הלקוחות, בכל הנוגע למותג שלכם.