מתי כדאי לשלוח הודעות מתוזמנות

שולחים הודעות מתוזמנות רק כדי לשלוח אישור רכישה או הרשמה לניוזלטר? אתם לא יודעים איזו הזדמנות אתם מפספסים

האם אתם באמת עושים שימוש בקמפיינים האוטומטיים שלכם? סביר להניח שרובכם מהנהנים. אתם משתמשים בתזמון קמפיינים כדי לשלוח ללקוחותיכם אישור רכישה ואישור הרשמה לניוזלטר. ואכן, אלו הם שני השימושים הנפוצים ביותר באפשרות לתזמון קמפיינים. עם זאת, אלו אינם השימושים היחידים, ועם מעט השקעה תוכלו לנצל את האפשרות הזו כדי להגדיל את המכירות והקשר עם הלקוחות שלכם. להלן מספר הצעות:

הודעות מותאמות אישית

אם טרחתם והשגתם את המידע המתאים, אתם יכולים לתזמן קמפיינים בהתאם למועדים חשובים בחיי הנמענים שלכם. דוגמה קלאסית היא קמפיין ברכה ליום ההולדת של הנמענים. בקמפיינים מסוג זה מקובל לשלוח קופון מתנה, הן כמחווה אנושית והן כאמצעי להגדיל את המכירות.

אבל יש, כמובן, הזדמנויות נוספות להשתמש בקמפיינים מתוזמנים. יום נישואין למשל, הוא הזדמנות נהדרת לשלוח למנויים שלכם מבצע מיוחד. בעוד שבימי הולדת אנשים מקבלים מתנות, ביום הנישואין מקובל לתת מתנות. אם המוצרים שלכם יכולים להיות מתנה הולמת ליום נישואין, מבצע מתוזמן היטב יכול לשפר את שיעור ההמרה שלכם בקלות.

ברכו לקוחות חדשים

אם גולש השלים אצלכם רכישה בפעם הראשונה, אין סיבה שהודעת אישור הרכישה שלכם תהיה יבשה ועניינית. אל תוותרו אמנם על המידע היבש והענייני – לקוחות רוצים לראות אם ההזמנה שלהם התקבלה ומתי המוצר אמור להגיע – אך בה בעת, נצלו את ההזדמנות להודות למנוי על רכישתו, ובררו כיצד אתם יכולים לסייע לו בעתיד.

ניתן להשתמש בהודעת אישור הרכישה כדי לנסות ולשכנע את הלקוח להצטרף לרשימת התפוצה או למועדון הלקוחות שלכם, אם הוא טרם עשה זאת. הנחות על מוצרים דומים למוצר שנרכש, מבצע “חבר מביא חבר” ואפילו סתם “תודה” – האפשרויות רבות ומגוונות, ונתונות לשיקול דעתכם.

עם זאת, מילת אזהרה: הדבר החשוב ביותר בקמפיינים מהסוג הזה הוא הודעת אישור הרכישה. זה מה שהלקוחות מצפים לקבל, והם מצפים שהמידע יהיה ברור, נגיש ובולט. אם תעטפו את המידע הזה ביותר מדי מבצעים, תודות וקישורים, אתם מסתכנים בהפיכת ההודעה לבלתי נגישה ובניכור הלקוחות. שמרו על טעם טוב, ואל תגזימו.

עגלות נטושות

נטישת עגלות קנייה היא תופעה נפוצה. הלקוחות הגיעו, הסתובבו באתר, הוסיפו מוצר לעגלת הקניות שלהם ואז, ממש לקראת הסוף, החליטו לוותר. אם הבעיה הזו נפוצה אצלכם, כדאי לכם לקרוא את הכתבה הזו. אבל גם אם התופעה נדירה, אחת השיטות הטובות ביותר להתמודד עמה היא באמצעות הודעה מתוזמנת.

זמן מה לאחר שברור כי הלקוח נטש את עגלת הקניות שלו, שלחו לו הודעה שמזמינה אותו להשלים את הרכישה, בתוספת הנחה מסוימת על המוצר שבו הוא התעניין. היזהרו שלא להפוך זאת לשיטה, שכן אתם עלולים להרגיל לקוחות לקבלת הנחות בכל פעם נטישה. אם אותו לקוח נוטש גם בפעם הבאה את עגלת הקניות שלו, שלחו לו אימייל תזכורת, אולם השמיטו את ההנחה.

את אותה שיטה ניתן ליישם גם עבור לקוחות שלא הוסיפו מוצרים לעגלת הקניות שלהם. אם אתם עוקבים אחר נתוני השימוש באתר שלכם, ייתכן שכדאי להכין הודעה מתוזמנת עבור לקוחות שבילו זמן רב בעמוד של מוצר מסוים מבלי לרכוש אותו. אפשרות זו מתאימה יותר לחברות שמשווקות לעסקים (B2B), וכדאי להמתין עם הקמפיין זמן מה לפני ששולחים אותו, כדי שלא ליצור בלקוחות תחושה שעוקבים אחריהם.

אישור הסרה מהרשמה

אף פעם זה לא מהנה לקבל בקשה להסרה מרשימת התפוצה. אבל, גם כאן, הכל תלוי בגישה שלכם. הודעה שמאשרת את הסרת ההרשמה יכולה להיות קצרה ותמציתית, אבל היא יכולה גם להיות יצירתית ומרתקת. בדקו מה קורה, למשל, כשאתם מנסים להסיר את עצמכם מרשימת התפוצה של גרופון.