עיצוב לסלולרי: מה באמת עובד

עם ההשתכללות של הטלפונים הסלולריים והסמרטפונים, יותר אנשים קוראים את האימיילים שלהם דרך הנייד. אנשי שיווק שמנסים להבין כיצד לעצב קמפיין דיוור ישיר לסלולרי, ייתקלו בהרבה מאוד עצות ברשת. חלק מהעצות הללו טובות מאוד, חלקן גרועות ורובן סותרות זו את זו. כדי למנוע בלבול, אספנו כמה מיתוסים בנוגע לעיצוב אימייל לטלפונים סלולריים.

אגדה ראשונה: הקוראים יראו רק טקסט – לא נכון

כיום, רוב תוכנות האימייל בסלולר קוראות גם HTML. במלים אחרות, כללו טקסט באימיילים שלכם אולם דעו שסביר להניח כי יוכלו לקרוא את הטקסט מעוצב. הבעיה העיקרית שנותרה היא קישורים. חלק מתוכנות האימייל לא מציגות קישורים, אלא אם הם מכילים את הכתובת המלאה (בניגוד למילים או תמונות שמקשרות לאתר אחר, לדוגמה).

אגדה שניה: שימו Pre-Header – לא נכון

Pre-Header הוא חלק קטן שמופיע בראש האימייל, מעל תוכן ההודעה ולוגו החברה. הוא נקרא כך משום שלרוב, מתחתיו מופיע ה-Header. בדרך כלל אנשי שיווק תוחבים ל-Pre-Header מספר קישורים בסיסיים, כמו הפקודה “הוסף לספר הטלפונים”.

הפופולריות של ה-Pre-Header החלה כשתוכנות אימייל לסלולרי החלו להעלים תמונות כברירת מחדל. אם האימייל הגיע מכתובת שנמצאת בספר הטלפונים של הנמען, התמונות יופיעו. אולם ל-Pre-Header יש כמה חסרונות רציניים. ראשית, כפי שציינתי קודם לכן, לפעמים קישורים שהצבתם על מלים מסוימות לא יופיעו, משום שתוכנות האימייל לא מאפשרות את הצגתם. במקרים אלה, ה-Pre-Header חסר תועלת.

שנית, וחשוב מכך, ה-Pre-Header מבזבז נדל”ן מסך יקר. לסלולרים יש רוחב מסך שלא עולה על 240X320 פיקסלים, ולבזבז משאב חשוב כמו ראש ההודעה שלכם זו טעות. במקום לשים בראש ההודעה קריאה לפעולה, מבצעים מיוחדים ואת התוכן החשוב, חלק מאנשי השיווק בוחרים לשים Pre-Header, שלעתים כלל אינם מתפקדים.

אגדה שלישית: קשרו לגרסת הסלולרי – לא נכון

נכון, תוכנות האימייל של הטלפונים הסלולרים רחוקות מלהיות מושלמות. אבל למה נדמה לכם שהדפדפנים של הטלפונים הסלולרים טובים יותר? האייפון לדוגמה, אינו תומך בפלאש. לדפדפני סלולרי אחרים לוקח זמן רב לטעון עמודי אינטרנט, ורבים מהם אינם תומכים בשפת העיצוב CSS כראוי. חשוב מכך, מה גורם לכם להאמין שהקוראים שלכם ילחצו על הקישור?

במקום ליצור גרסה מיוחדת לסלולרי, כדאי לחשוב כיצד להפוך את האימיילים שלכם למותאמים למספר פלטפורמות שונות. אל תקוו שהנמענים יעשו את העבודה בשבילכם.

אגדה רביעית: שלחו אימייל מותאם לסלולרי – נכון, בערך

ראשית, מי שבוחר היכן הוא יקרא את האימייל שלכם הוא הנמען. הוא יכול לקרוא אותו במחשב הנייד, דרך Outlook, במחשב הביתי, או דרך אחד מאינספור מכשירי הסלולרי הקיימים בשוק. קשה לעצב אימייל שיתאים לכל אחת מהפלטפורמות הללו, והדרך היחידה לעשות זאת היא לעצב אימייל קל, עם עיצוב בסיסי ולא מורכב. “גרסת הסלולרי” האגדית אינה קיימת.

אגדה חמישית: עצב ושלח – לא נכון

בעולם שבו כל יום צצות פלטפורמות חדשות לצפייה בעמודי אינטרנט, שליחת אימייל מבלי לבדוק כיצד הוא נראה במספר פלטפורמות שונות היא טעות חמורה.

מומלץ לפתוח חשבונות אימייל אצל מספר ספקיות שונות, ולבדוק כיצד נראה הקמפיין שלכם בכל אחת מהן. אם לא תעשו זאת, אתם עלולים לשלוח קמפיינים מושקעים, שיהרסו בדרך לתוכנת האימייל של הנמענים שלכם.