על קישורים, לחיצות ומה שביניהם

כך תגרמו לנמענים להקליק כל הדרך עד לאתר שלכם

באופן טבעי, אנשים שעוסקים בשיווק באמצעות דואר אלקטרוני מנסים לגרום לנמענים לפתוח את האימיילים שלהם. יש לכך חשיבות – אם לא יפתחו את האימיילים מכם, לא יחשפו לתוכן שלכם. אולם לעתים, מרוב ניסיון לשכנע קוראים לפתוח את האימייל, קל לשכוח שהמטרה של הקמפיין היא לגרום להם לבצע פעולה: לעבור לאתר, לתרום כסף, לקנות מוצר או שירות. כיצד תעשו זאת?

כל המקשר, הרי זה משובח

אם אתם רוצים שיגיעו לאתר שלכם, אפשרו זאת בקלות. אל תקשרו רק את המלים “לחצו כאן” – הפכו גם את הכותרות והתמונות לקישור ושימו לינקים גם בתוך הכתבות עצמן.

גולשים התרגלו לצפות שתמונות וכותרות יעבירו אותם לאתר אחר, ואין שום סיבה שלא לנצל זאת.

צרו קישורים מפתים

בחרו בקפדנות את המקומות שאתם מקשרים מהם. כהתחלה, כדאי להפוך משפטים שאומרים משהו על המקום שאליו הקישור מוביל, לקישורים. כדאי אף גם לעשות יותר מכך, וליצור קישורים שיפתו את המשתמשים ללחוץ עליהם.

אחת הדרכים לעשות זאת היא ליצור קישורים מותאמים אישית. קוראים מגיבים יותר לטקסטים שמתייחסים אליהם. אם המבצעים שלכם יותאמו לאנשים ברשימת התפוצה, הם יגיבו להם יותר טוב.

למה לא לכלול את שם הנמען בקישור? במקום לקשר רק את המילה “מבצע”, קשרו גם את שמו הפרטי של הנמען. לכל הפחות, תעוררו את תשומת לבם של הקוראים שלכם.

חלקו מידע בזהירות

גרמו לקוראים שלכם להסתקרן. אל תתנו להם את כל המידע, אלא רק את החלקים המושכים מתוכו. חשבו על הניוזלטר שלכם כטריילר לסרט. אם הטריילר מוצלח, הוא יגרום לאנשים ללכת לקולנוע. אתם צריכים רק לשכנע אותם ללחוץ על הקישור.

כך למשל, כדאי לפעמים לשים בניוזלטר רק חצי כתבה, ובסופה קישור להמשך הקריאה באתר. אם אתם רוצים שקוראים ילחצו על מבצע, גרמו להם להבין במה המבצע הזה יתרום להם. אל תצפו שהקוראים שלכם ילחצו על קישורים מתוך טוב לבם, ספקו להם סיבה לעשות זאת.

חלקו מתנות

אמרו לקוראים שיש לכם מתנה בשבילם, אבל ספרו להם מהי רק אחרי שהם לוחצים על הלינק; לאחר שיגיעו לאתר שלכם, יהיה לכם יותר מקום לעניין אותם בהצעות נוספות.

הציבו מגבלת זמן

אם אתם שולחים לרשימת התפוצה קמפיין שיווקי, שימו בו מבצע עם תאריך סיום ידוע מראש. אמרו לקוראים שלכם שאם הם יזמינו את המוצר עד חצות, הם יקבלו הנחה.

ללא מגבלת זמן, חלק מהנמענים שלכם ישהו את החלטתם ואולי אף ישכחו ממנה. מגבלת זמן היא חשובה כי היא גורמת למשתמשים לרצות לפעול מייד.