צוות אקטיב טרייל משתף: אלו הן הטעויות הנפוצות שעושים המדוורים והדרכים לתקנן

יצאנו למשימת שטח ושאלנו את הצוות המקצועי שלנו בתחומי הפיתוח, התמיכה, השיווק והמכירות מהן לדעתו הטעויות הנפוצות ביותר שעושים מדוורים וכיצד ניתן להימנע מהן. התשובות יפתיעו אתכם!

common mistakes in newsletters

 

גדי סוסה, ראש צוות פיתוח

“הרבה לקוחות שולחים קמפיין דיוור לארגון מסוים, כלומר לכל הנמענים יש תיבת מייל של אותו ארגון, לדוגמה activetrail@activetrail.net. בעת השליחה, כשהם מזינים בשורת ה’מאת’ את המייל שלהם (גם כן מאותו ארגון), זה יוצר בעיות, משום שספקית הדואר מזהה מייל שמגיע מגורם חיצוני, במקום ממנה, אז היא חושבת שמדובר במתחזה ומעבירה אותו ישירות לתיבת הספאם. המיילים שלכם לא מגיעים ואתם פוגמים בעבירות שלכם”.

המלצתך?

“אני מציע להזין בשורת ה’מאת’ מייל חיצוני, של ספקית דואר אחרת”.

שינוי שם השולח במייל

רון רבינוביץ’, מנהל מחלקת שיווק

“מדוורים רבים סומכים על שיקול דעתם ושולחים את הקמפיינים איך שהם רואים לנכון. הם לא מנצלים את האפשרויות הרבות שיש למערכת להציע, כמו AB Testing”.

המלצתך?

“שלחו שני קמפיינים שונים, עם שינויים כדוגמת נוסח שונה לשורת הנושא או לכותרת, כפתורי קריאה לפעולה בצבע שונה, הוספת אייקון לשורת הנושא או פרסונליזציה ונתחו את התוצאות שלהם. יצירת קמפיין AB Testing במערכת של אקטיב טרייל מאפשרת שליחה לאחוז מסוים מהנמענים ובחירת המנצח, או ידנית, או לפי קריטריונים לבחירתכם כמו אחוז פתיחות, אחוז הקלקות או CTO. תשתמשו בזה”.

 

 

 

ארז חורב, צוות תמיכה טכנית

“הטעות הגדולה ביותר לדעתי שעושים מדוורים היא לא לבצע שליחת ניסיון על הקמפיינים שלהם. לדוגמה, הספקיות העיקריות אליהן מגיעים המיילים הן ג’ימייל ואאוטלוק, ובבדיקה אתם יכולים לגלות שהקמפיין שלכם נראה שונה לחלוטין בכל אחת מהן, ובטח מאיך שזה נראה במסך התצוגה המוקדמת במערכת אקטיב טרייל”.

המלצתך?

“אני ממליץ למדוורים לפתוח חשבונות בכל אחת מהספקיות ולבצע שליחת ניסיון לכולם, כך יכסו שטח נרחב יותר של מציאת טעויות או בעיות בנראות הקמפיין”.

שליחת ניסיון

אורי פינטל, מפתח

“מדוורים רבים בונים קמפיין html במקום להשתמש ב-builder של אקטיב טרייל. המערכת כמובן תומכת באפשרות הזו, אך הם שוכחים את העובדה שהמערכת שלנו רספונסיבית וכשהם בונים קמפיין בעורך של אקטיב טרייל, הם יכולים להיות בטוחים שהמקפיין ייראה טוב בכל מסך (סלולרי, טאבלט, נייח). לעומת זאת, בבניית קמפיין html, עליהם לבצע את כל הבדיקות לבד, מה שהם נוטים לשכוח וכך הקמפיין עלול להיראות מוזר במכשירי סמסונג לדוגמה”.

המלצתך?

“לא סתם פיתחנו מערכת חכמה ורספונסיבית, שמאפשרת כלים נוחים לעיצוב – תשתמשו בה. כך אתם יכולים לחסוך את הכסף של המעצב ולבנות קמפיינים מעוצבים לבד, וגם להיות בטוחים שהקמפיין שלכם ייראה נהדר בכל פלטפורמה (רק אל תשכחו לעשות בדיקות בספקיות הדואר השונות)”.

טל חונוביץ’, מנהלת קהילות ושיתופי פעולה

“לאחרונה קיבלתי דיוור שבו פנו אלי בלשון זכר (ואני בחורה). לדוגמה: ‘אל תפספס את הטבת החג שלנו’ או ‘פתח חשבון וקבל הטבה מיוחדת’. שימוש בלשון זכר או נקבה בשורת הנושא הוא דבר נפוץ בעולם הדיוור, ואולי שווה להקדיש לו מעט מחשבה”.

המלצתך?

“מומלץ לחשוב על שורת נושא כללית שמתאימה לשני המינים, כך הנמען יחוש שהמסר אכן מיועד ומותאם לו. נסו להשתמש במילים כמו ‘שלך’ או ‘אותך’ שהן יותר אוניברסליות, או פשוט לפנות לנמענים שלכם בלשון רבים”.

שורת נושא

אלמוג גלעד, צוות תמיכה טכנית

“לקוחות רבים רוצים לקצר תהליכים ולכן מעתיקים את התוכן שלהם ישירות מקובץ אקסל או מקובץ וורד. לרוב, זה ייראה לא טוב בספקיות דואר כמו אאוטלוק וג’ימייל”.

המלצתך?

“אני ממליץ להשתמש באפשרות ה’הדבקה מוורד’ שקיימת בעורך הקמפיינים באקטיב טרייל. שימוש בכפתור הזה מוריד את מאפייני העיצוב של וורד, שלא נתמכים על ידי שרתי המייל השונים”.

טבלה באאוטלוק

טלי אלבז, מנהלת תוכן

“אנו כישראלים אוהבים לחגוג וכמעט כל דבר – מחגים ועד לגשם סוער – הוא סיבה לקמפיין מיוחד. ישנם מדוורים שלא מנצלים את האירועים המיוחדים הללו כדי לחרוג מהנורמה, ונשארים עם הדיוורים הרגילים שלהם, בנוסח הרגיל, עם שורת הנושא שהם תמיד כותבים ועם אותו עיצוב”.

המלצתך?

“אני ממליצה לבנות לוח שנה עם כל האירועים המיוחדים שיש לנו כמו חגים, היום הראשון של הקיץ, יום האהבה וכדומה, ולשלב אותם בקמפיינים. זה יכול להיות ברמיזה נחמדה כמו שילוב של לב (♥) בשורת הנושא בט”ו באב, או רפרנט לאותו נושא בגוף הניוזלטר. סוהו לדוגמה יצרו דיוור מיוחד לרגל הבחירות לכנסת בישראל עם הכותרת ‘אתם בוחרים'”.

דיוור לפי אירועים מיוחדים

לטיפים נוספים היכנסו לבלוג אקטיב טרייל