קמפיין הדיוור האלקטרוני: אתם מול המתחרים

חברת השיווק באימייל Sign-Up.To פרסמה לאחרונה דוח השוואת ביצועי קמפיינים בדואר אלקטרוני בבריטניה. מדובר בדוח הראשון על עסקים קטנים ובינוניים בבריטניה שמשווה בין התוצאות שלהם.

הדוח, שבדק יותר מ-216 אלף אימיילים שנשלחו על ידי החברה בבריטניה במשך 12 חודשים, יכול לספק הצצה מעניינת להצלחות והכישלונות של תעשיות שונות בתחום, ולשמש כאמת מידה חשובה לבחינת הביצועים שלכם.

המחקר בחן מספר קריטריונים:

שיעור פתיחת אימיילים: אחוז האימיילים שנפתחו מתוך האימיילים שנשלחו (ללא האימיילים שחזרו).

קליקים: אחוז הלחיצות על קישורים מתוך האימיילים שנפתחו (ללא האימיילים שחזרו).

בקשות הסרה מההרשמה: אחוז המשתמשים שביקשו להסיר את שמם מרשימת התפוצה.

קליק לפתיחה: אחוז האימיילים שנפתחו והמשתמשים לחצו על קישורים בהם.

בקשת הסרה מהרשמה לפתיחה: אחוז המשתמשים שביקשו להסיר את שמם מרשימת התפוצה מתוך האימיילים שנפתחו.

באופן לא מפתיע, חברות מדיה חדשה זכו לתוצאות טובות, אולם גם תעשיות אחרות קיבלו תוצאות מעניינות, בייחוד קמפיינים של רשויות השלטון. שיעור פתיחת האימיילים שנשלחו מהרשויות הוא 49.35 אחוזים, הגבוה ביותר בתחום. הרחק מאחוריהם נמצאות חברות המדיה, עם שיעור פתיחת דיוור של 32.29 אחוזים. לעומת תעשיות אלו, תעשיית ארגון האירועים זוכה לשיעור פתיחות אימיילים נמוך במיוחד – 10.39 אחוזים, כמו גם תעשיית ה-IT, שעומדת על 10.72 אחוזים.

לאילו קמפיינים היו הביצועים הטובים ביותר?

מאחר שביצועי הקמפיין נמדדים ביחס למטרותיו, מדובר בנתון חמקמק מאוד. קמפיינים שנועדו להעביר מידע כדוגמת קמפיינים ממשלתיים, נמדדים ביחס לשיעור פתיחת האימיילים; קמפיינים שמטרתם היתה מכירות או הנעת לידים לאתר, נמדדים טוב יותר באמצעות שיעור הקליקים. הדו”ח משווה את שיעור הקליקים לפתיחה עבור התעשיות.

ושוב, קמפיינים ממשלתיים זכו לביצועים הטובים ביותר – 45.35 אחוזים – ואחריהן חברות המדיה החדשה, עם 31.83 אחוזים, וחברות ה-B2C עם 26.30 אחוזים. קמפיינים של רואי חשבון וסוכני ביטוח וקמפיינים של חברות ה-IT היו בעלי הביצועים הגרועים ביותר, עם 3.58 אחוזים ו-3.57 אחוזים בהתאמה.

נאמנות גולשים

המחקר בחן גם את אחוז הבקשות להסרה מרשימת התפוצה, כדי לבחון עד כמה הגולשים מעוניינים בתוכן שמספקות החברות.

לחברות הספורט והפנאי היה שיעור בקשות ההסרה הגבוה ביותר – 3.40 אחוזים מכל האימיילים שנפתחו. חברות האירועים נמצאות אף הן בראש הרשימה עם 3.38 אחוזים מהמשתמשים שביקשו להסיר את שמם מרשימת התפוצה. לעומתן, חברות הוצאה לאור והממשלה זכו לנאמנות הגבוהה ביותר עם 0.54 ו-.0.25 אחוזים בהתאמה.