רגע לפני השליחה – 8 עצות לשיפור הדיוור האלקטרוני

מי לא מכיר את ההרגשה המטרידה הזאת, רגע לפני שאנחנו לוחצים על כפתור ה"שלח" ומפיצים את הקמפיין החדש לאלפי לקוחות, כאילו שכחנו משהו? גם אתם נלחצים לפעמים ברגע האחרון מחשש לטעות קטנה, שאולי מצאה את דרכה לדיוור המוקפד והמושקע שלכם?

בניית קמפיין דיוור אפקטיבי זה משימה לא פשוטה, וכשמדובר במשלוח על בסיס קבוע (ניוזלטר שבועי למשל) המשימה הופכת למורכבת עוד יותר. מעבר לבניית התכנים, תכנון הגרפיקה ואפיון הצד העסקי של קמפיין הדיוור, יש לוודא גם שכל הקישורים עובדים, שהשתמשתם ברשימת התפוצה המתאימה, שלא התבלבלתם בתאריכים, שלא התגנבו שגיאות כתיב לשורת הנושא ששונתה ברגע באחרון ועוד.

מדריך מצולם: כך שולחים קמפיין דיוור בקלות

כדי להכניס קצת סדר לדברים, ריכזתי עבורכם רשימה של כמה בדיקות בסיסיות ופשוטות לאבטחת איכות קמפיין הדיוור שלכם, שממש לא מומלץ לדלג עליהן.

1. שורת הנושא

ודאו ששורת הנושא מתאימה לתוכן הדיוור. יש להקפיד במיוחד במקרים שבהם משתמשים בתבנית מוכנה. אם בניתם את הדיוור הנוכחי על בסיס דיוור קיים – ודאו ששיניתם את שורת הנושא בהתאם!

ואם בשורת הנושא עסקינן, זכרו שתמיד כדאי להכניס את המידע החשוב ביותר כבר בתחילת המשפט (במילים הראשונות), מפני שתוכנות דואר רבות מציגות רק חלק משורת הנושא – בייחוד אם היא ארוכה.

2. ממי האימייל הזה?

אל תשכחו לוודא שהשתמשתם בכתובת הנכונה בשורת ה-From. בדיקה זו חשובה במיוחד עבור מדוורים שמייצרים קמפיינים שונים לאוכלוסיות שונות. אם אתם משתמשים בכתובת אליה לא ניתן להשיב או שאינה קיימת (לא מומלץ) הקפידו לציין זאת בבירור וצרפו כתובת דוא"ל פעילה שבאמצעותה ניתן ליצור איתכם קשר.

3. איזה יום היום?

אם אתם שולחים דיוור מחזורי (ניוזלטר למשל) או אם ביססתם את הקמפיין הנוכחי על קמפיין קודם, חשוב לבדוק שעדכנתם את כל התאריכים. לא נעים לשלוח (וגם לא לקבל) את הניוזלטר של חודש פברואר במארס.

4. תיאור בטקסט לכל תמונה (alt)

בדקו שעבור כל התמונות המופיעות בדיוור שלכם הוגדר כהלכה תיאור התמונה (alt). תיאור התמונה הוא טקסט שיופיע במקומה, במידה שלא תהיה זמינה או שתיחסם על ידי תוכנת הדואר של הקוראים. בתוכנות דואר מסוימות יופיע תיאור התמונה גם בתור tooltip, כשינוח הסמן של העכבר על התמונה. חשוב להקפיד על תיאור פשוט וממצה של כל התמונות כדי לאפשר את העברת המסר גם בלעדיהן מחד, וכדי לעודד את הקורא להפעיל את התמונות מאידך.

חשוב מאוד להקפיד שקיים תיאור לכל תמונה, אבל חשוב עוד יותר להקפיד שזהו התיאור המתאים לתמונה הספציפית הזו.

5. קישורים

ודאו שכל אחד מהקישורים פועל ומוביל למקום שאליו הוא אמור להוביל. אל תנסו לחסוך בזמן – בדקו כל אחד מהקישורים בדיוור ללא יוצא מן הכלל. חשוב לזכור שישנם גם קישורים בתמונות, וכמובן שצריך לבדוק גם אותם.

6. קישורים שאינם לינקים

אחרי שבדקתם את כל הקישורים וכולם עובדים, רצוי לבדוק גם את כל פרטי ההתקשרות האחרים שלכם כפי שהם מופיעים בדיוור. ודאו ששם הארגון, הכתובת למשלוח דואר ומספרי הטלפון והפקס נכונים ועדכניים.

צפו במדריך המלא ליצירת קישורים באקטיב טרייל

7. שגיאות כתיב והקלדה

למרות שכבר קראתם את תוכן הדיוור כמאה פעמים, ולמרות שכל אייטם כבר עבר תחת 50 זוגות עיניים בוחנות, תמיד מומלץ לעבור על הטקסט בפעם האחרונה ולוודא שהכל תקין. במידת האפשר מומלץ לבקש מאדם עליו אפשר לסמוך ושטרם ראה את הטקסט לקרוא את הדיוור ולדווח על שגיאות.

8. 1,2,3 ניסיון…

שלחו את הקמפיין לעצמכם ובדקו איך הוא נראה בתוכנות דואר שונות (Outlook, Gmail וכו'). השתדלו להציג את הקמפיין עם התמונות. ודאו שהמסר שלכם עובר גם אם התמונות לא מוצגות.