שולחים אימייל, סוגרים עסקה

חמש דרכים להעלאת שיעור המכירות מהדיוור האלקטרוני שלכם

אם הכל הולך כמו שצריך, בסופו של כל תהליך שיווק נמצאת המכירה. למרות שניתן למכור מוצר ללקוח חדש שטרם ביססתם איתו תקשורת מהימנה, בדרך כלל קל יותר למכור ללקוחות קבועים, שכבר מכירים אתכם ואת אמינות החברה שלכם. להלן חמש טכניקות להעלאת שיעור המכירות שלכם. כל הטכניקות הללו דורשות מידה מסוימת של תקשורת עם הנמענים, בין אם מדובר בכאלה שכבר רכשו בעבר מוצרים או כאלה שהראו התעניינות במוצרי החברה.

המירו את הנמענים (והפכו אותם ללקוחות)

בשלב מסוים צריך לגרום לנמענים של רשימת התפוצה שלכם להפוך ללקוחות קונים. לא פשוט להגיע לנקודה הזו – נקודת ההמרה, אבל בסופו של דבר, זו תכליתה של רשימת התפוצה שלכם. כדי להמיר לנמענים רבים ככל האפשר, האימייל שלכם צריך להכיל קריאה ברורה לפעולה. למעשה, הקריאה לפעולה צריכה להיות הפוקוס של כל האימייל, כדי שיהיה קל יותר לזהותה.

כמו כן, שיעור הרכישות יגדל מאוד אם תספקו ללקוחות שלכם תמריצים שונים, מהנחות ועד למוצרים או שירות נוסף שהם יקבלו בחינם. כל תמריץ כזה יסייע לנמענים לעבור את המשוכה הבלתי נראית, שמפרידה בין לקוח פוטנציאלי ללקוח קונה.

שמרו על קשר (ומכרו משהו בדרך)

חברות רבות מתמקדות ביצירת לקוחות חדשים. למעשה, קל הרבה יותר לגרום ללקוח שכבר ביצע רכישה בעבר לרכוש מוצר חדש, מאשר לגרום לאדם לבצע את הרכישה הראשונה שלו.

מומלץ לשמור על קשר עם לקוחות קיימים, ולשלוח להם אימייל שיבדוק האם הם מרוצים מהרכישה הקודמת שביצעו. באימייל כזה ניתן גם להציע מספר שירותים נוספים, שמתאימים לרכישה שביצע הלקוח. אם הלקוח קנה אצלכם מחשב למשל, כדאי להציע לו הנחה עבור תוספת זיכרון; אם הלקוח רכש מכם מצלמה, הנחות על עדשות יתקבלו בברכה.

שדרגו אותם (בתשלום, כמובן)

מוצרים מתיישנים. הם מתבלים, מתקלקלים, או שהם סתם נראים פחות נוצצים מבעבר אל מול כל חבריהם החדשים שיצאו. בנקודה מסוימת לקוחות ירצו לשדרג או להחליף את המוצר שרכשו אצלכם. עבור חלק מהמוצרים, ניתן לדעת בערך מתי הגענו לנקודה הזו.

כשהמועד המתאים יגיע, שלחו אימייל ללקוחות שרכשו אצלכם מוצר, והציעו להם לרכוש גרסה חדשה למוצר או לחדש את השירות שנתתם. שלחו את האימייל מעט לפני הזמן, כדי שלא תפספסו את המועד. וכרגיל, תמריצים יסייעו מאוד לשיעור המכירות.

אל תשכחו לקפוץ (ולהציע מבצע)

אחת הדרכים הטובות ביותר לשמור על קשר חזק עם לקוחות קיימים היא להציע להם מבצעים מיוחדים, שלא זמינים ללקוחות אחרים. ניתן להציע להם מוצר לפני שאתם מציעים אותו ללקוחות אחרים או להציע הנחות מיוחדות.

עם זאת, אל תשכחו לומר להם שהמבצעים הללו ממוענים במיוחד בשבילם. הזכירו להם שהם לקוחות מוערכים, וכאות לכך אתם רוצים להציע להם את המבצעים הבאים. כך תשמרו על נאמנותם של הלקוחות, וגם תגדילו את המכירות שלכם.

הכירו את הלקוח לחברים (ובקשו עמלה)

לפעמים כדאי להפנות לקוחות לחברות אחרות. אם מכרתם ללקוח מכונית, הוא ודאי ישמח לדעת שהוא יכול לקבל 10 אחוזי הנחה עבור תיקון הרכב במוסך הקרוב לביתו.

עם זאת, בכל פעם שאתם מפנים לקוח לעסק, האמינות שלכם נמצאת על הכף. לכן כדאי שתבדקו בעצמכם את המוצר או השירות שאתם ממליצים עליהם. אם, מצד שני, הפניתם את הלקוחות שלכם למקום מוצלח, תיצרו לקוח נאמן ומרוצה יותר.

כמו כן, תוכלו לקבל הכנסה נוספת באמצעות עמלות או עסקאות אחרות.

לסיכום

לא כל טכניקה מתאימה לכל עסק. כדאי לבדוק כל אחת מהטכניקות הללו בנפרד, או לשלב בין כמה מהן, ולראות איזו טכניקה מביאה את התוצאות הטובות ביותר. התנסו, ובדקו את המספרים. התמקדות בטכניקות שהוכחו כיעילות ביותר לעסק שלכם, תביא תוצאות.