קידום חנות וירטואלית: אסטרטגיות תוכן להגדלת מכירות

אם אתם בעסקי האיקומרס, אתם בטח כבר יודעים, מציאת אסטרטגיית שיווק מתאימה היא איננה משימה פשוטה. אבל בדיוק בשביל זה הגעתם למקום הנכון. 

האלגוריתם של גוגל מתפתח בצורה מתמדת, כמו גם האלגוריתמים של הרשתות החברתיות, מופיעות טכנולוגיות חדשות מבוססות AI וכל הזמן אנחנו מקבלים עדכוני מערכת של Apple ו-Android. עם הקצב הגבוה וריבוי השינויים קל לאבד את הכיוון. מעבר לשימוש בשיטות עבודה מומלצות ל-SEO או התאמה של התוכן שיהיה אישי ומדויק יותר, חשוב דווקא היום, יותר מתמיד לבנות אסטרטגיית תוכן מקיפה לחנות האיקומרס שלכם.

ישנן דרכים רבות כדי לשפר את הנראות שלכם ואת הנוכחות שלכם במדיות השונות, כדי למקסם את הרווחים רצוי להשתמש בכלי שיווק איקומרס שמביאים תוצאות. 

מוכנים להפוך למומחים בשיווק חנויות וירטואליות? בואו נתחיל! כל הטיפים והטריקים שיעזרו לכם לשווק את החנות שלכם.

קידום אתרי מסחר אונליין: על מה בכלל מדובר?

רגע לפני שנרוץ לטיפים ולשיטות העבודה הטובות ביותר, נסקור רגע מהו בכלל שיווק חנות וירטואלית ובמה הוא שונה משיווק מסורתי. בפשטות, שיווק חנות וירטואלית מתייחס לכל הפעולות שמיועדות להגביר ולהאיץ את הנראות של החנות האינטרנטית, לשפר את תדמית המותג ובסופו של דבר, פשוט להגדיל את המכירות מהאתר. המטרה היא למשוך כמה שיותר תנועה לדפי הנחיתה שלכם, או אפילו ישירות לדפי המוצר או השירות ולהגדיל את האינטראקציה הדיגיטלית של הגולשים עם הנכסים (הקלקות, הרשמות לניוזלטר, שיעור המרה לאחר הוספת פריטים לעגלה וכו’).

בשונה משיווק מסורתי, שיווק חנות דיגיטלית מתבסס על כלים דיגיטליים כמו אופטימיזציה למנועי חיפוש, מדיה חברתית, אימייל מרקטינג ומודעות אונליין.
לבסוף, שיווק אתר איקומרס לא מסתכם רק ביצירת טראפיק לאתר. הוא צריך לכלול אופטימזציה של חוויית המשתמש, ניתוח נתוני שימוש באתר ושילוב אוטומציות לביצוע רימרקטינג ופעולות של שיווק ישיר למקסום מכירות.

הטיפים והטריקים הטובים ביותר לקידום תוכן בחנות וירטואלית

הגיע הזמן לצלול לעומק ולחשוף את אסטרטגיות התוכן המובילות לשיווק אתרי סחר. 

חשיבות שיווק מבוסס נתונים ושיווק באמצעות אימייל מרקטינג

נתונים הם אבן היסוד של שיווק חנות אינטרנטית והוא הבסיס של כל אסטרטגיית שיווק לאתר מכירתי. ללא נתונים איכותיים וכמותיים אי אפשר להצליח בים המתחרים ולהגדיל את הרכישות באתר. איך תעשו את זה נכון? באמצעות איסוף נתוני התנהגות הגולשים באתר: העדפות, פעולות והיסטוריית רכישות יעזרו לכם להתאים את הקמפיינים שלכם בצורה פרסונלית ולהגביר בצורה משמעותית את ה-ROI.

שיווק במייל

שיווק במייל הוא אחד ערוצי השיווק הרווחיים ביותר לאתרי איקומרס. בין אם מדובר בניוזלטר או בקמפיינים מותאמים אישית למעקב (נטישת עגלה, ברוכים הבאים, לקוח רדום, אפסייל). שיווק באמצעות מייל ובאופן כללי שיווק ישיר, חייב להיות חלק מאסטרטגיית השיווק שלכם.

אופטימיזציית חווית המשתמש (UX)

תנו תעדוף לניווט באתר

אתר שיהיה כבד מדי, לא מעוצב ולא ידידותי למשתמש, עלול להרחיק את היוזרים, אפילו אם המוצרים והשירותים יהיו נהדרים. לרוב תדעו שזה המצב בעיקר לפי שיעור הנטישה הגבוה של האתר.

טיפים מידיים לשיפור חווית המשתמש:

  • זמן טעינה: לפי גוגל, עיכוב של שניה אחת בזמן הטעינה עלול להוריד את שיעור ההמרה ב-7%! חשוב להשקיע את זמנכם בשיפור מהירות טעינת הדפים, בעיקר על-ידי כיווץ תמונות, סרטונים, פופ-אפים ותוכן כבד.
  • עיצוב מותאם למובייל: יותר מ-50% מהקניות אונליין נעשות דרך מכשירים ניידים, ובכל זאת אתרי איקומרס רבים מותאמים לדסקטופ בלבד. השתמשו בכלים לבדיקת רספונסיביות כדי לוודא שהאתר שלכם מותאם למובייל ותרוויחו פי 2 מהקהל הפוטנציאלי.

    חשיבות סגמנטציה עמוקה של קהל הלקוחות

הקהלים הפכו היום לביקורתיים יותר לתוכן שיווקי, כשאתם מוציאים תוכן שפשוט נכון לכולם, הקהל שלכם מרגיש את זה ועיוור לגמרי לפרסומים שלכם.

אבל אם תצליחו לייצר סגמנטים ולעבוד עם הדאטה שלכם בצורה נכונה, זה כבר סיפור אחר. כל אחד מאיתנו אוהב שחושבים עליו, כולם אוהבים לקבל יחס. כך גם הלקוחות שלכם, כשאתם מייצרים סגמנטים ופונים לכל סגמנט בשפה שלו עם הצעת הערך הנכונה לו, אתם על דרך המלך. הרכישות כבר יגיעו לבד.

איזה סוגי סגמנטים קיימים:

  • מידע דמוגרפי: מין, גיל, מגדר. 
  • התנהגות אונליין:  דפים שביקרו בהם, זמן שהייה באתר, מוצרים שנוספו לעגלה, קטגוריות אהובות.
  • ערכים פסיכוגרפיים: העדפות אישיות, אורח חיים, ערכים ואמונות.

עם סגמנטציה נכונה ופנייה בערוצים הנכונים תוכלו למקד את התוכן שלכם ואת הצעת הערך ולהגדיל מכירות בקלות.

 

מבצעים סגמנטציה נכונה ופונים אישית לכל קהל

שיווק תוכן על אוטומט: תרוויחו זמן ותהיו יעילים

מותגים רבים כבר עברו לאוטומציות שיווקיות ומותגי האיקומרס הם המאמצים הראשונים של עולם האוטומציות. אבל עדיין זה לא מספיק, רבים וטובים עדיין לא משתמשים ביכולות הנפלאות של אוטומציה, וגם אם כן, משתמשים רק בזרזיף מהיכולות.

אוטומציות שיווקיות מאפשרות לכם לנהל את האינטראקציה עם הלקוחות ללא התערבות אנושית או תלות בגורם אנושי, תוך העלאת אחוז ההמרות. האוטומציות בדרך כלל מתבצעות דרך ערוצי השיווק הישיר: אימייל, סמס, וואטסאפ והודעות פוש.

דוגמה לאוטומציה קלאסית: עגלה נטושה

מחקרים מראים ש-67% מהתהליכים באיקומרס מסתיימים בעגלה נטושה. אתם קולטים? זאת כמות אדירה של לקוחות שבפעולה פשוטה אתם יכולים להחיות.
פעולה פשוטה מבוססת טריגר שיכולה להתבצע דרך המייל, יכולה להחזיר 10-15% מהלקוחות שכבר כמעט היו אבודים.

איך עושים את זה?

מייל בסגנון: “לא שכחת משהו?”, עם המלצה לחזור לאתר כדי לקבל סקירה על המוצר בו התעניינו או מוצרים דומים לקטגוריה.
לאחר מספר ימים הצעת ערך: “חדשות טובות! מגיע לך 15% הנחה על המוצר שרצית, בוא נתקדם!”

או לדוגמה פעולה לחיזוק נאמנות: לקוחות חוזרים מייצגים 40% מההכנסות של אתר איקומרס, לכן מה שמעניין משווקי אתרי קומרס זה בעיקר ה-LTV. אוטומציות של תודה על הרכישה או הצעות נוספות מותאמות אישית מגבירות את הנאמנות למותג ואת הסיכוי שהלקוח יחזור שוב לבצע רכישה. תוכלו לתכנן אוטומציה המוגדרת עבור לקוחות חוזרים ומשקללת את נתוני הרכישה שלהם ובהתאם לכך מתאימה את הצעת הערך.

הפעולות האלה פשוט שוות כסף לאתרי איקומרס והן הבסיסיות ביותר בעולמות האוטומציה. אל תפספסו שימוש באוטומציות כחלק מתמהיל השיווק! באקטיב טרייל תוכלו לתכנן את מסע הלקוח ואת האוטומציות בקלות ולפנות בצורה פרסונלית לכל סגמנט.

 

קידום חנות וירטואלית
קידום חנות וירטואלית בעזרת עגלה נטושה

השקיעו בתוכן אורגני ו-SEO

מחקרים מראים שאתרים שיש להם בלוג מייצרים מעל 67% תנועה לעומת אתרים ללא בלוג.
מכיוון שמרבית המבקרים מתחילים את הדרך שלהם במנועי החיפוש, רצוי שלאתר הקומרס שלכם יהיה בלוג והוא יהיה בעל ערך עבור הקוראים שלכם.
באופן דומה, רצוי לבצע אופטימיזציה לדפי המוצר, כך שיעמדו בסטנדרטים של גוגל ומנועי החיפוש, זה יכול לשדרג את כמות המבקרים ואת ההמרות מהאתר וזה לגמרי בחינם!

עצה שלנו: נסו להשתמש בביטוי זנב ארוך כדי להגיע לקהל היעד שיש לו מידה רבה של כוונה לרכוש. לדוגמה: “מכנסי ריצה מקצועיים עבור רצים מתחילים”.
סביר להניח שתתברגו יחסית בקלות במקומות הראשונים במנוע החיפוש וזה יכול להביא לכם טראפיק איכותי.

 

חשיבות השילוב בין תוכן אורגני וחווית משתמש

 תוכן מוכוון אפסייל וקרוסייל: הגדלת סל הקנייה של הלקוח

אפסייל: הצעת מוצרים טובים יותר, נחשבים יותר והכי חשוב, יקרים יותר.
מהשיטות המוכרות ביותר באיקומרס, המטרה שלהן למקסם את סל הקנייה של הלקוח והן מבוססות על תיאוריות פסיכולוגיות נרחבות, שאומרות שמי שכבר היה מוכן לשלם, או לקחת חלק בתהליך מסוים, יסכים גם להרחיב את ההשתתפות או התשלום. זה עובד וכדאי לכם לשלב אפסייל בתהליך המכירה באתר. 

קרוסייל: הלקוח רכש? נהדר, מה עם מוצרים משלימים?
מוצרים משלימים יכולים להיות סוללות עבור צעצוע שמונע על-ידי בטריות, או לקוח שרכש כרית ומקבל הצעה גם לציפית.
יש אפשרויות רבות, קורסיילים באיקומרס הם מתבקשים והם מאפשרים לכם להגדיל את מבחר הצעות המכר עבור הלקוחות.

התאמת תוכן בעזרת בינה מלאכותית (AI)

שימוש בבינה מלאכותית הוא קריטי ב-2025 והוא יכול להיות דיל ברייקר בשיווק אתר הסחר שלכם.
במה שימוש ב-AI יכול לתרום לכם?

חיזוי מגמות: בינה מלאכותית יכולה לנתח כמות עצומה של נתונים וכך לאפשר לכם לזהות מגמות טרנדיות בענף שלכם או ממש בקרב הלקוחות שלכם.
לצורך העניין לדוגמה, אם יש עלייה בביקוש למוצר מסוים תוכלו להיות בבקרה על כך ולהתאים את הדיוורים שלכם ואת אופן הפנייה.

המלצות על מוצרים: ישנם כלי AI שיכולים להמליץ לכם איך לבצע את הקרוסייל והאפסייל ביחס למוצרי המדף שלכם בחנות הדיגיטלית.

אופטימיזציה לקמפיינים: בינה מלאכותית נכנסה חזק גם לפלטפורמות הפרסום, שימוש ב-AI יכול לאפשר לכם בעיקר בתחום האיקומרס לייעל את המודעות. כולל שימוש בצ’אטבוטים וכלים נוספים לייעול תהליכים.

חיבור החנות הפיזית לחנות הדיגיטלית לקבלת הרמוניה של תוכן ומכירות

במידה ויש לכם חנויות פיזיות וחנויות דיגיטליות, תוכלו להתאים את התוכן לצרכן בצורה מושלמת.
מה היתרונות בהתאמת התוכן והתקשורת בין החנות הפיזית לדיגיטלית? היתרון הוא מובהק. היכולת שלכם לנהל את הדאטה משתי הזירות וכך לנהל את הצעות הערך ללקוחות תאפשר לכם למכור יותר ולהציע הצעות מדויקות יותר ללקוחות.
הקמפיינים שלכם יוכלו בהתאם להיות מדויקים יותר וכך לקוח שרכש בחנות הפיזית יתחיל מסע שלם גם באונליין עד לרכישות נוספות וחיזוק הנאמנות. 

את כל מרכיבי התוכן והאסטרטגיות לשיווק אתרי מסחר תוכלו לייישם באמצעות אקטיב טרייל.
הפלטפורמה תאפשר לכם גם לקלוט ולנהל את הדאטה שלכם מכל הזירות וגם לייצר את ההרמוניה המושלמת בין החנות הפיזית לחנות הדיגיטלית. פתחו חשבון ניסיון ותוכלו ליישם את כל האסטרטגיות שיקפיצו את המכירות שלכם באיקומרס.